Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-26, 03:19
  #1
Medlem
snusaren92s avatar
Hej alla Fb:are jag har en fundering ang nätverks adapter då jag nämligen nyligen köpt en.
fråg`?

1. Mitt ps2 är chippat sen några år tbx! Med Modbo Chip eller de står så när jag startar ett spel så jag antar det. och då till frågan kan jag använda en HDD med denna nätverks adapter eller kan de bli nåt fel???

2. Med denna nätverk grej verkar man kunna lägga in andra operativ system är det någon som är lite erfaren av detta behöver man något specielt för att detta ska gå att göra ?

3. I övrigt vad recomenderar ni som kan lite om detta vad ska jag göra för att få ut det bästa av denna hdd, Man verkar ju kunna använda webb läsare och en massa grejer.

4. Är det nåt i övrigt jag lär tänka på kan detta påverka consolen negativt på något sätt, Den är ju trots allt chippad de kan inte bli så att adapter manipulerar själva chippet så de tar skada på något sätt??

Så alla där ute skriv och dela med er hur ni jorde och hur det fungerade, Blev ni nöjda var de nån speciel uplevelse på något sätt.
Mvh Snusaren92
Citera
2013-02-01, 04:41
  #2
Medlem
snusaren92s avatar
Är flashback kanske inte rätt Forum för sånna här typer av discus ??
Någon borde ha lite erfarenheter av denna HDD till p2:an!!!
Kanske har jag lagt denna tråd fel ?
Citera
2013-03-03, 03:16
  #3
Medlem
Solitarys avatar
Playstation 2 är ju en 13 år gammal spelkonsol så att installera linux på den känns ju inte så lönt eftersom du inte kommer kunna göra något vettigt med det. Det roligaste med hårddisken är väl att du kan spara backups på dina spel oc h roms om du har någon emulator.

Den här sidan borde du kolla in http://sksapps.com/index.php?page=ps2.html
__________________
Senast redigerad av Solitary 2013-03-03 kl. 03:19.
Citera
2013-03-07, 13:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Är flashback kanske inte rätt Forum för sånna här typer av discus ??
Någon borde ha lite erfarenheter av denna HDD till p2:an!!!
Kanske har jag lagt denna tråd fel ?


Det var VÄLDIGT länge sedan jag lekte med HDD/LAN adaptern till PS2.

Att installera sonys medföljande browsers m.m. är inte så lönt, mer en kul grej. Alla tjänster/servrar till PS2 är avstängda sedan länge.

Eftersom din konsoll är chippad kan du experimentera med olika HD-loaders för att starta spel från hårddisken. Det fungerar riktigt bra med den där adaptern jämfört med att använda de långsamma USB-portarna.

Det jag hade koll på runt år 2005 finns att hitta här:
http://forum.psxcare.com/support/for...FTP-server-m-m
Citera
2013-03-07, 15:19
  #5
Medlem
Ufojesuss avatar
Lägg in Open PS2 Loader, den har stöd för virtuella minneskort & soft reset. Det räcker ju ganska långt, att spela från hårddisk istället för skiva är som natt & dag.
Citera
2013-03-08, 17:13
  #6
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Lägg in Open PS2 Loader, den har stöd för virtuella minneskort & soft reset. Det räcker ju ganska långt, att spela från hårddisk istället för skiva är som natt & dag.
Tack för svaret de är inlagt varje gång jag startar ett spel därifrån så får jag svart bild med andra ord inget händer de är helt dött :/
Kan de vara för att min ps2a är chippad med modbo ?? :s
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback