Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-25, 17:36
  #1
Medlem
iPhone43s avatar
Hej! Min kusin som är 16 år fyller snart år och önskar sig något ''snowboard'' relaterat, han är 180cm lång och väger 60 kg just nu, han håller dock på och bygger muskler så han kommer öka i vikt något men i alla fall. Hans fötters storlek är just nu 43. Så en liten snabb specifikation:

Längd: 180cm
Fötter:43
Vikt 60kg

Jag har kollat in lite och försökt sätta mig in i detta och han åker ganska lugnt, chillåker liksom, dock så drar han iväg och hoppar ibland osv, så han ska han en bräda som är ca: 15-20cm kortare än sin längd. så runt 160-165 cm?

Jag har också funderat på detta, han växer väll fortfarande eftersom han bara är 16/17? Han säger att han har blivit mätt nyss och att han kommer bara bli några cm längre enligt sköterskan. Så jag undrar om det är lite ovärt att köpa något av detta till honom? Hur länge växer fötterna? Han kommer förmodligen bli 185-190cm lång tillslut.

Har kollat på bindningar att köpa till honom eftersom det verkar som om det inte ändrar sig beroende om man växer eller inte. Hittade dessa http://www.hollywood.se/m9-se-red-turq/p/32227#filter-2
Tyckte dem var riktigt snygga och dessutom har dem så man fäller bak dom på nått vis så man kan gå in och ur väldigt enkelt.

Min fråga lyder nu, vad kan man köpa till honom som han inte kommer växa ur inom den snaraste framtiden? Kan man köpa en bräda till honom redan? Eller ska man satsa på bindningar, för det verkar ganska kört med att köpa skor redan för jag har hört att det är det viktigaste och om han växer ur dem så blir det lite onödigt, beroende på om han växer mer om fötterna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback