Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 15:47
  #709
Medlem
HRTs avatar
Så hejdlöst oseriöst att ha den där popup reklamen.
Det räcker väl att ha annonsreklam (en ruta) att klicka på om man vill ha sex med äldre tjejer, eller ha större kuk.
Men det innebär att man kommer sluta titta på skiten
Citera
2018-02-18, 17:53
  #710
Medlem
2Wise4MyAges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimisum
Låter intressant, hur fungerar den när man ska streama filmer från webbsidor?

Den buffrar bättre ifrån vissa källor än andra. Vilka, det lär man sig rätt snabbt. (Det finns även addons för att justera dessa inställningar mer i noggranhet för de som vill eller har problem.)

Kodi har som sagt möjlighet att lägga till olika "addons". Dessa addons använder inbyggda "scrapers" för att hämta länkar till videofiler, bilder samt undertexter etc. ifrån respektive hemsida som används.
Dessutom så kan man ställa in vissa addons så att de filtrerar källorna och till och med startar automatiskt.

Eftersom att det finns bostavligen 1000-tals tillägg, så gäller det att veta VILKA som man skall installera för att få tillgång till just DE sidor man vill åt. Kodi kan installeras på mer eller mindre SAMTLIGA enheter. Tex. Windows, Linux, Mac & Android etc.

Annars så kan ni alltid skicka mig ett pm, så kan jag hjälpa er med både hårdvara samt installation och konfiguration av enheter.

System av både större och mindre modeller går att sätta ihop. Med det så menar jag att man kan nöja sig med ENDAST "Kodi" installerat på en eller flera enheter. Andra alternativ är att eventuellt komplettera med "Plex Media Server" och Myth TV för att spela in eget material ifrån Live tv.
ALLT är möjligt.. Bara man har lite "know-how" och vet hur man vill ha det.

Mer info finns på http://www.kodi.tv för de som antingen kan eller vill testa lite själva, men det är MYCKET att lära för att få till en BRA enhet. Bara så ni vet...
Citera
2018-02-18, 20:08
  #711
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nimisum
Låter intressant, hur fungerar den när man ska streama filmer från webbsidor?

Kodi letar upp och rangordnar från bäst kvalité till sämre..
Citera
2018-02-18, 20:56
  #712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Wise4MyAge

Annars så kan ni alltid skicka mig ett pm, så kan jag hjälpa er med både hårdvara samt installation och konfiguration av enheter.

.

Tjo. Jag skickar gärna ett PM men om du bara förklarar hur man öppnar från Nyafilmer i Kodi. Är säkert fler som är intresserade av det.

Har just laddat ned Kodi.

Sen en annan sak, är det bara jag eller......när jag kör Nyafilmer via Chrome så blir bilden ibland helt fel. Den zoomar in helt fucking wacko. Man ser halva ansikten, allt är fucked upp. Vad fan är detta? Något jag gjort eller andra som upplever detsamma?
__________________
Senast redigerad av bulingenbul 2018-02-18 kl. 21:27.
Citera
2018-02-19, 02:09
  #713
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Tjo. Jag skickar gärna ett PM men om du bara förklarar hur man öppnar från Nyafilmer i Kodi. Är säkert fler som är intresserade av det.

Har just laddat ned Kodi.

Sen en annan sak, är det bara jag eller......när jag kör Nyafilmer via Chrome så blir bilden ibland helt fel. Den zoomar in helt fucking wacko. Man ser halva ansikten, allt är fucked upp. Vad fan är detta? Något jag gjort eller andra som upplever detsamma?

detta undrar jag med.
Citera
2018-02-19, 14:38
  #714
Medlem
2Wise4MyAges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Tjo. Jag skickar gärna ett PM men om du bara förklarar hur man öppnar från Nyafilmer i Kodi. Är säkert fler som är intresserade av det.

Har just laddat ned Kodi.

Sen en annan sak, är det bara jag eller......när jag kör Nyafilmer via Chrome så blir bilden ibland helt fel. Den zoomar in helt fucking wacko. Man ser halva ansikten, allt är fucked upp. Vad fan är detta? Något jag gjort eller andra som upplever detsamma?

För det 1:a... Jag har ALDRIG sagt att nyafilmer.com finns tillgängligt för Kodi...
Dreamfilm har ett tillägg som åtminstonde tidigare låg på Halow's repo, men det har mig veterligen inte uppdaterats sedan INNAN de bytte domännamn till dreamfilmhd.sh. Jag var dessutom tvungen att "hacka" tillägget för att få igång det då. Men samma trick fungerade inte när de bytte till *.io.

MEN, det finns ANDRA alternativ... MASSOR av dem. Tills dreamfilm kommer igång igen, eller att någon utvecklat ett tillägg för nyafilmer. "Swesub" har även de haft ett fungerande tillägg tidigare.
Samtliga tillägg är användar utvecklade ("open source"). Ifall inte utvecklarna eller andra användare uppdaterar dem, så slutar de att fungera. (Framför allt ifall sidorna som de hämta materialet ifrån modifieras i större utsräckning eller i väsentliga delar för tilläggens funktioner.

#2 Kodi ÄR svårt att få att fungera... MEN det finns massor med guider och videos på nätet och youtube ifall man inte vill betala någon för att göra det åt sig själv då man har "bristande kunskaper". (Jag skall bara lösa finansieringen av mitt framtida företag, så kommer jag att tillhandahålla den tjänsten. (Mer "officiellt" om man säger så) Så länge det inte är olagligt att sälja enheter och förinstallerade SD-kort...)

#3 Ett annat sätt:
Det finns en MYCKET enklare lösning med... MEN man bör kanske "iakta försiktighet" och använda sig av "anonymiserings-tjänster" i form av vpn aller liknande BÅDE när man installerar och använder det. I allafall ifall man tänker använda sig av "fulsidor", men det finns även LAGLIGA tillägg för det givetvis...
https://www.stremio.com/
För stremio så finns det inte så många tillägg, men de som finns gör att det fungerar rätt skapligt.
När det gäller "fulsidor" så använder det sig av BITTORRENTS, och har möjlighet att söka på samt givetvis streama material ifrån ökända TPB bland annat. Undertexter finns via opensubtitles.org.

KODI är dock enligt MIN mening, det BÄSTA alternativet... Det är dessutom resurssnålt, så man kan med FÖRDEL installera det på exempelvis en liten "Rasberry Pi", som knappt drar ström och ryms gömd bak tv'n...

SLUTLIGEN... OM er andra fråga om bildproblem med google chrome...
Jag använder firefox, och har inte direkt märkt av några bildproblem på deras sida, men däremot så kan LJUDET vara lite... Ehh.. "svajigt" hastighetsmässigt, ifall ni förstår vad jag menar.
Rösterna får ett annat tonläge, och låter lite som att skådespelarna tagit helium.
__________________
Senast redigerad av 2Wise4MyAge 2018-02-19 kl. 14:42.
Citera
2018-02-19, 16:03
  #715
Medlem
2Wise4MyAge, tackar för svar!

Lite för avancerat för mig, men visst för att det skulle vara kul att lära sig mer så kanske jag undersöker vidare.

Jag tycker det är mysko att det , i alla fall för Nyafilmer, inte funkar speciellt bra med Chrome, eller för den delen med Firefox. Tror de som driver sidan att besökarna accepterar detta , när det finns andra sidor?

Jag kunde klaga på gamla Dremfilm men snälla allt är förlåtet, kom till tillbaka Men vet inte riktigt vad man har innan...., eller man saknar inte kon förrän båset är tomt.
Citera
2018-02-19, 18:03
  #716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argyros
Håll er till ämnet. Vilket är Dreamfilm. Just nu är det bara massa OT. Mod, rensa gärna tack!

Kan väl hålla med om det, men om nu DF är nere och ingen har en aning om varför så är det lätta att komma in på annat.

Skaparna bakom DF fick skaka galler, men de lyckades väl sälja sidan innan dom så DF drevs vidare ,men nu har även de som driver DF (till för några dagar sedan) råkat ut för haffa, kan jag gissa. Inget att egentligen gråta över, om det inte vore för det att DF var bäst. Får väl se om de andra fulsidorna blir bättre. Man kan ju hoppas.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6692522
__________________
Senast redigerad av bulingenbul 2018-02-19 kl. 18:13.
Citera
2018-02-19, 18:13
  #717
Medlem
Argyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Kan väl hålla med om det, men om nu DF är nere och ingen har en aning om varför så är det lätta att komma in på annat.

Skaparna bakom DF fick skaka galler, men de lyckades väl sälja sidan efter (kanske innan) dom så DF drevs vidare ,men har har även de som driver DF (till för nåhgra dagar sedan) råkat ut för haffa, kan jag gissa. Inget att egentligen gråta över, om det inte vore för det att DF var bäst. Får väl se om de andra fulsidorna blir bättre. Man kan ju hoppas.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6692522
Ja man känner en väldig tomhet och saknad nu 😒 Hade ju sånt jävla stort och bra utbud av både filmer och serier!
Citera
2018-02-19, 19:40
  #718
Medlem
Det som jag tyckte var bra med Dreamfilm var att man såg när det hade kommit ut avsnitt av sina favoritserier.
Än så länge verkar det inte finnas någon bra ersättare till gamla Dreamfilm.
Om man ska tanka torrents för serier, så är det svårt att veta när det kommer ut nya avsnitt av sina favoritserier som kommer ut.
Hur gör ni andra ?
Citera
2018-02-19, 20:33
  #719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
vad hände med dreamfilmhd.io ????




Funkar de inte för någon alls?

Förslag på andra ställen man kan streama film ??


Använder Popcorn time men jobbigt att behöva "se om" hela filmen från början för att kunna se sista 20min av filmen..


Kompis tipsade mig om "tweetbox" , någon som testat?
Citera
2018-02-20, 02:46
  #720
Avstängd
Katapultens avatar
Är det ingen som vet varför sidan är nere?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback