Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-11, 21:09
  #637
Medlem
Hur är det med streaming numera? Visst är det olagligt att streama filmer från sidor som DF mfl?
Citera
2017-12-13, 10:33
  #638
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Förutom att sidan periodvis fungerar extremt dåligt, så funderar jag på om personerna bakom den (jag är f.ö. inte intresserade av vilka de är) är lite... ehrm, bakom flötet:

"We are working on to improve video sources. Better alternatives will be available soon. Ursäkta den tillfälliga röraran. - Dreamfilm"

Då tänker jag inte bara på det här meddelandet utan även på alla beskrivningar av serier och filmer som förr var skrivna på dålig svenska men nu är skriven på (oftast) värdelös engelska (då räknar jag inte med alla beskrivningar som de har stulit rakt av från annorstädes utan de som de förefaller ha försökt skriva själva). Jag gissar att de har börjat skriva på engelska för att försöka marknadsföra sig själv lite mer internationellt.
Citera
2017-12-13, 23:43
  #639
Medlem
53....so whats avatar
....nåt skit e det med sidan... nån mer som bara ser en del av, typ1 /4 av av bilden ibland, särskilt vid närgångna tagningar av ansikten m.m.
Sett det tidigare i Walking dead, trodde det var nån ny bildproducent som förstörde avsnitten... men va fan, nu även på Vikings. Kört via Chrome.
Kollade då att se via Firefox, och då funkar det bra.
Kan det vara nån inställning som jag velat till.... nån?
Citera
2017-12-14, 07:26
  #640
Medlem
Antihipsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomensaatt
Nope dreamfilm har blivit sämre o sämre på sista tiden. Jag kör mest från putlocker av den anledningen. Finns alltid ett stort antal mirrors att ta ifrån där.

Samma här, men även där har popups (trots adblock) en tendens att reta gallfeber på en.
Citera
2017-12-14, 19:45
  #641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antihipstern
Samma här, men även där har popups (trots adblock) en tendens att reta gallfeber på en.
Den är nog svår att komma förbi. Jag kör u-block och nån popupkiller och slipper det mesta skiten.
Citera
2017-12-15, 00:26
  #642
Medlem
Dom har ju bytt spelare på Dreamfilm.... Betydligt sämre. Går inte att casta längre heller... deppigt värre!
Citera
2017-12-15, 21:26
  #643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Dom har ju bytt spelare på Dreamfilm.... Betydligt sämre. Går inte att casta längre heller... deppigt värre!

Jag castar nu, går hur bra som helst.
Citera
2017-12-16, 15:47
  #644
Medlem
Hade varit bättre om dem valt tex openload som många sidor använder istället för jawcloud som har sämre servrar.
Citera
2017-12-17, 05:02
  #645
Medlem
skalpelliboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
....nåt skit e det med sidan... nån mer som bara ser en del av, typ1 /4 av av bilden ibland, särskilt vid närgångna tagningar av ansikten m.m.
Jag har exakt samma problem. Mycket märkligt, som om kameramannen riktat bilden åt fel håll. Detta händer bara i JawCloud spelaren, väldigt irriterande. Om man startar om filmen/avsnittet och hoppar till samma scen så brukar problemet upphöra. Intressant.
Citera
2017-12-19, 18:26
  #646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Bara för mig som det har gått extremt segt och hackigt att streama på Dreamfilm de senaste dagarna? Jag har inga problem med internetuppkopplingen i övrigt. Men på Dreamfilm laggar allting extremt mycket.
Jag fick en ny router från comhem, då gick det inte att se mtrl från dreamfilm, allt gick bra ända till jag skulle starta filmen, då "snurrade" det bara.
Bytte tillbaks den gamla routern, då funkade det.
Misstänker att Comhem stoppat dreamfilm på nåt sätt, rena rama China fasoner i så fall.
Citera
2017-12-19, 20:48
  #647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisssard
Jag fick en ny router från comhem, då gick det inte att se mtrl från dreamfilm, allt gick bra ända till jag skulle starta filmen, då "snurrade" det bara.
Bytte tillbaks den gamla routern, då funkade det.
Misstänker att Comhem stoppat dreamfilm på nåt sätt, rena rama China fasoner i så fall.

DU har nog bara fått en dålig router. Tvivlar på att comhem skulle blocka dreamfilm via hårdvara om de nu skulle göra det.
Citera
2017-12-24, 22:41
  #648
Avstängd
Jag får bara upp att den inte stödjer formatet på precis alla filmer och serier. Dreamfilms har helt enkelt gått ner sig totalt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback