Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2013-01-24, 22:24
  #49
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Fyfan vad jobbig du är. En mogen man som du hade avslutat denna löjliga diskussion för länge sedan. Det är ju omogna jag som håller den het. Om du beter dig såhär irl kan du inte vara direkt omtyckt, "kastar runt ordet tönt lite överallt där jag tycker det passar".

Fortfarande så ställer du dig i försvarsposition.. Tragiska människa.
Citera
2013-01-24, 22:53
  #50
Avstängd
clappens avatar
ass.parade

Du har fortfarande inte sagt hur många kalorier per dag du äter. Hur stor är en stor baguette liksom? Du skriver att du tar mjölk, sylt och socker till morgonen. Det kan vara alltifrån 50kcal till flera hundra, bara för att illustrera ett exempel.

Problemet är att du inte har någon koll på hur mycket mat och kalorier du faktiskt får i dig. Jag tippar på att du helt enkelt inte har stor aptit och/eller rör på dig väldigt mycket om dagarna vilket är orsaken till att du inte går upp i vikt.

Att du är "hungrig" hela tiden beror på att du äter en jävla massa skräpmat (som påpekats) som man blir hungrig av. Det är ju inte direkt vanligt att bli mätt på ett par mackor, hur många som helst kan ju slinka ner i kistan och ändå är man hungrig 2timmar senare. Inget ont sagt om mackor egentligen, de innehåller helt ok med näring och det är gött, problemet är bara att de inte bidrar ett skit till mättnadskänslor.
Citera
2013-01-25, 10:46
  #51
Medlem
Pickpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Alltså, jag kan inte ett skit om hur mycket 500g ris tex är. (klart jag har en aning men inte järnkoll) Jag bara äter. Jag har alltid hela tallriken full och kompisar samt familj har sagt att jag äter mycket och jag säger att det behövs när jag tränar.

500g ris är ett halvt kilo ris och i 100g ris är det runt 360kcal + 5 = 1800 kcal sen + kalorier från kött, fett osv. Jag har räknat ut att 2 och en halv dl resulterar i 200g ris ca. Jag uppmanar dig verkligen att köpa en våg och räkna.
Citera
2015-05-13, 07:58
  #52
Medlem
Jag hade samma problem hungrig hela tiden.nu har jag lagt om kosten Atkins å lchf ,funkar bra för mig inte så hungrig hela tiden å pigg och det går skitbra med träning å lättare å bättre tider i motionspåret helt kanon när man kommer in i ketos
Citera
2015-05-13, 22:20
  #53
Medlem
Queen-Obscences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarn2
Jag hade samma problem hungrig hela tiden.nu har jag lagt om kosten Atkins å lchf ,funkar bra för mig inte så hungrig hela tiden å pigg och det går skitbra med träning å lättare å bättre tider i motionspåret helt kanon när man kommer in i ketos

Dock kanske inte lika bra om TS vill upp i vikt eller har svårt att behålla sin nuvarande eftersom att man inom LCHF blir mättare på mindre mat och därav färre kalorier pga. högt fettintag vilket kan leda till viktminskning.
Tror snarare (trots att jag inte är någon expert själv annat än att jag har koll på LCHF som jag käkat sedan 2007) att han skulle behöva öka intaget av protein och fett för att öka mättnadskänslan men det har ju redan konstaterats.
Citera
2015-05-15, 01:23
  #54
Medlem
Vill man gå ner i vikt kan man inte slarva och kasta sig med termer som "typ", "Ungefär", etc. Man måste ha en liten felmariginal och vara strikt med allting, för att få ett så korrekt snitt som möjligt. Att äta "typ nån baguette" är som att säga att man hittade typ ett ganska långt snöre. Hur långt är snöret? Hur högt är kaloriintaget? INGEN VET! Bara du som åt baguetten vet.

En baguette kan vara stor, liten, innehålla massa socker, vara väldigt sockersnål, innehålla fett (margarin eller kärnat fett direkt från bondgården?). Kanske finns det majonnäs och andra energikällor på? Vem vet! Det enda vi vet är att om man då säger "Jag åt typ bara en macka idag", kommer vi aldrig få ett korrekt snitt på det dagliga dagsintaget, för det blir så lätt att man fuskar och tycker att man kan ta en macka till, det är nog ingen fara. Äh, men jag kan ta ett glas cola, jag har ju gått till kylen, borde ju bränna lite kcal. Detta är inget taget ur luften, många fuskar på detta sätt och blir sedan förvånade över att de går upp i vikt. SLUTA FUSKA! Bokför varenda litet riskorn ni äter och ändra om i kosten om ni märker att ni går hungriga eller har brist på energi under dagen.

Om man bokför kan man dra ett snitt. Man får mer kontroll och kan gå in och ändra viktiga beståndsdelar. Alla kan göra detta! Det är inte rocket science...... Då blir också kosten och träningen en hobby. Ett intresse som alla borde ha. Man har bara en kropp. Ta hand om den!!!!

Och sluta prata om "svältläge". Jag blir. Så. TRÖTT.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback