Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-11-21, 17:27
  #49
Medlem
dreaminlikehells avatar
krossade dessa super enkelt med en svampkniv, krossade sedan med tablettkrossare..
Men ärligt vad äre ni snackar om här inne, Dom var superlätta att dela, behövde knappt ta i.

Kanske har dom ändrat dem på sistone, de var blekgröna.

Men fattar inte problemet xD bara att dela krossa, tror till och med att jag hade kunnat krossa hela tabletten på en gång.
Citera
2019-01-28, 14:06
  #50
Medlem
Babaumfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreaminlikehell
krossade dessa super enkelt med en svampkniv, krossade sedan med tablettkrossare..
Men ärligt vad äre ni snackar om här inne, Dom var superlätta att dela, behövde knappt ta i.

Kanske har dom ändrat dem på sistone, de var blekgröna.

Men fattar inte problemet xD bara att dela krossa, tror till och med att jag hade kunnat krossa hela tabletten på en gång.
Samma här, krossde nyss en 80mg med bara en kniv, för att dela den i sex bitar, och en sked för att mosa allt till damm typ. Var inte svårare än nån annan tablett tycker jag.
Åååhhh, 60mg i rövpanna med noll tolerans svänger på rätt ok tycker jag men delade upp det i två skott, en timme emellan eller är det gräset jag i skrivande stund avnjuter som är riktigt high grade? Vilken underbar måndag det blev!
Citera
2019-02-16, 18:02
  #51
Medlem
Undvik de här Lannacher även om du tänker ta dem som det är tänkt. På snudd till sockerpiller säger jag som har dem utskrivna på recept. Säger alltid till på apoteket att jag vill ha Mundi Pharma men denna gång beställde jag via Apotea och tänkte mig inte för. Kanske en dålig batch men vågar inte chansa någon mer gång.
Citera
2020-02-19, 20:25
  #52
Medlem
No6s avatar
Jag har, eh hade, en sån här tablettkrossare som går att köpa på ett vanligt apotek. Som man liksom skruvar på. Idag provade jag att krossa en sån här jävla Lannacher. Tablettkrossaren gick sönder och tablettjäveln flög åt helvete, hel. När jag tänker efter så har jag förbrukat 2 st tablettkrossare pga detta märke. Vad är det för jävla snack om att man missbrukar för att man krossar dessa, vissa behöver snabb smärtlindring - precis som vissa behöver snabb ångestdämpning(vissa behöver depot som sitter i hela dagen). Skit samma. Vill någon krossa en tablett så lyckas man, where there is will there is a way. Till er fjompar som intalar er själva att ni tar de mot värk varje gång.

Så jag provade att tugga sönder tabletterna istället, men mina gaddar som blir allt sämre. Måste nog lossnat flisor från tänderna för detta var fan som att tugga på småsten. Mundipharma, jag använder både snabbverkande och depot går - att tugga sönder enkelt.

Hämta INTE ut detta jävla skitmärket. Svårt att säga om effekten var sämre än Mundipharmas då jag tar låg dos mot smärta(20 mg) och har tolerans så får inget direkt rus. Men inte fan var de bättre i alla fall, så mycket kan jag säga.

Hade jag stått på apoteket kl 19:55 och bara erbjudits dessa då de bara finns i lager hade jag seriöst väntat till dagen därpå och valt ett annat apotek och hållt mig vaken under natten med smärtan.

Såhär är det med Imovane/Stilnoct också, ta alltid originalet. Be apotekaren köra upp sitt billiga alternativ i röven.

Edit: Om ni sitter med dessa Lannacher trots allt - lägg tabletterna i typ 2-3 lager zip lock påsar(eller flera lager papper/brev etc, använd din kreativitet. Någonting som gör att inget av tabletten flyger iväg. Använd 4 zip-locks för säkerhetsskull) och sedan ett underlag som du inte är rädd om. Typ ett betongbord eller nåt "verkstadsbord". Sen bankar du utav bara fan med en hammare och tömmer pulvret i en liten tallrik eller på en sked t.ex. och sväljer med lite dryck.

Använd inte dessa i apotekets tablettkrossare som är av plast. Kunde flygit mot teven eller vad som helst. Vad fan tror dem att dem kan göra tabletter omöjliga att krossa eller? När det gäller Oxy så är det extrem skillnad mellan att svälja en hel tablett och en krossad. Till skillnad från Xanor depot osv. Sväljer jag en hel Oxycontin 20 mg tar det 2 timmar innan de verkar. Krossar jag så verkar de efter 15-30 min.
__________________
Senast redigerad av No6 2020-02-19 kl. 20:35.
Citera
2021-03-22, 05:39
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Magsyran löser nog det "problemet".

@TS!
Klart de inte är värdelösa bara för att de inte går att krossa. Funderat lite över att de kanske inte ska gå att krossa?

Fundera också över denna helt galna tanke: Det kanske är meningen att de ska användas "som de ska"!



Precis vad jag också tänkte.

Ledsen, men jag har svårt att tycka synd om missbrukare som inte kan krossa sina piller om det kan göra det lättare för "äkta" smärtpatienter.

Jag tycker nog att dessa är mer potenta än andra märken.
Sen tycker jag att det är superbra att dem är svåra att krossa.
För min smärta är dem perfekta och jag har inga klagomål.
Citera
2021-03-22, 06:02
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Jag har, eh hade, en sån här tablettkrossare som går att köpa på ett vanligt apotek. Som man liksom skruvar på. Idag provade jag att krossa en sån här jävla Lannacher. Tablettkrossaren gick sönder och tablettjäveln flög åt helvete, hel. När jag tänker efter så har jag förbrukat 2 st tablettkrossare pga detta märke. Vad är det för jävla snack om att man missbrukar för att man krossar dessa, vissa behöver snabb smärtlindring - precis som vissa behöver snabb ångestdämpning(vissa behöver depot som sitter i hela dagen). Skit samma. Vill någon krossa en tablett så lyckas man, where there is will there is a way. Till er fjompar som intalar er själva att ni tar de mot värk varje gång.

Så jag provade att tugga sönder tabletterna istället, men mina gaddar som blir allt sämre. Måste nog lossnat flisor från tänderna för detta var fan som att tugga på småsten. Mundipharma, jag använder både snabbverkande och depot går - att tugga sönder enkelt.

Hämta INTE ut detta jävla skitmärket. Svårt att säga om effekten var sämre än Mundipharmas då jag tar låg dos mot smärta(20 mg) och har tolerans så får inget direkt rus. Men inte fan var de bättre i alla fall, så mycket kan jag säga.

Hade jag stått på apoteket kl 19:55 och bara erbjudits dessa då de bara finns i lager hade jag seriöst väntat till dagen därpå och valt ett annat apotek och hållt mig vaken under natten med smärtan.

Såhär är det med Imovane/Stilnoct också, ta alltid originalet. Be apotekaren köra upp sitt billiga alternativ i röven.

Edit: Om ni sitter med dessa Lannacher trots allt - lägg tabletterna i typ 2-3 lager zip lock påsar(eller flera lager papper/brev etc, använd din kreativitet. Någonting som gör att inget av tabletten flyger iväg. Använd 4 zip-locks för säkerhetsskull) och sedan ett underlag som du inte är rädd om. Typ ett betongbord eller nåt "verkstadsbord". Sen bankar du utav bara fan med en hammare och tömmer pulvret i en liten tallrik eller på en sked t.ex. och sväljer med lite dryck.

Använd inte dessa i apotekets tablettkrossare som är av plast. Kunde flygit mot teven eller vad som helst. Vad fan tror dem att dem kan göra tabletter omöjliga att krossa eller? När det gäller Oxy så är det extrem skillnad mellan att svälja en hel tablett och en krossad. Till skillnad från Xanor depot osv. Sväljer jag en hel Oxycontin 20 mg tar det 2 timmar innan de verkar. Krossar jag så verkar de efter 15-30 min.

Går att bita isär dem om man har dem på högkant SAS.
Då går det smidigt.
Men jag gör bara så om mina 5 mg Oxynorm är slut för snabbare smärtlindring.
Citera
2021-03-22, 09:15
  #55
Medlem
MissDecibellas avatar
Har själv recept på OxyContin och vid något tillfälle fanns bara Lannacher inne, jag hade aldrig tidigare testat dom ska jag tillägga.

Vilket skit!
Kände stor skillnad på smärtlindring jämfört med ”vanliga” OxyContin..😶
Och ja, stenhårda.. Ibland tuggar jag tabletten om jag inte har några Oxynorm hemma nämligen 🤷🏼‍♀️.

Aldrig mer dessa för min del.. ✋🏼
Citera
2021-03-22, 11:51
  #56
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Har själv recept på OxyContin och vid något tillfälle fanns bara Lannacher inne, jag hade aldrig tidigare testat dom ska jag tillägga.

Vilket skit!
Kände stor skillnad på smärtlindring jämfört med ”vanliga” OxyContin..😶
Och ja, stenhårda.. Ibland tuggar jag tabletten om jag inte har några Oxynorm hemma nämligen 🤷🏼‍♀️.

Aldrig mer dessa för min del.. ✋🏼
Alla som jag hört testat Lannacher har sagt samma sak. Detta är inte någon "inbillning" när ALLA säger samma. Så japp, ta inte ut Lannacher om ni har de.
Citera
2021-03-24, 07:51
  #57
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Alla som jag hört testat Lannacher har sagt samma sak. Detta är inte någon "inbillning" när ALLA säger samma. Så japp, ta inte ut Lannacher om ni har de.

Nej det var både första och sista gången jag gjorde det misstaget..😷

Dock tycker jag att ”Orion” och ”Farma” är precis lika värdelösa..😒

Dom som tar bort smärta/värk absolut bäst är originalet, Mundipharma 🥸!

Åtminstone i mitt tycke 🖖🏼
Citera
2022-07-23, 20:55
  #58
Medlem
Yoros avatar
Testat alla fabrikat och känner ingen skillnad. Inga problem att krossa heller, mortla mellan 2 skedar bara.
Citera
2022-07-29, 20:43
  #59
Medlem
Dopaminas avatar
Nu har jag bara kört 20 mg tabletter. Fungerar utmärkt att missbruka. Smekte av det yttre lagret med lite blött papper. Krossade tabletterna mellan två skedar och blandade pulvret med vatten. Drog igenom mikronfilter och fick en fin lösning.

Prova smeka av lagret ovanpå med något blött. Tänker du snorta kan du stoppa den i munnen men skjuta så var lite mer steril av dig. Jag är klen och kan krossa dessa med lätthet.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback