Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-23, 01:42
  #1
Medlem
iwontheals avatar
(Det var antingen här eller på psyk delen jag lade denna tråden, så ligger den fel får ni flytta den.)

Hejsan, nu är det såhär att för cirka 2 veckor sedan blev jag helt borta i 2 dar då jag bara låg och spydde och mådde allmänt kasst, det har sedan länge nu gått över, men när jag skulle börja äta efter det igen märkte jag att jag inte alls var sugen på att äta, även när jag var frisk, jag brukar normalt älska att äta både bra och skräpmat, då jag normalt äter färdig mat, och jag brukar i allmänhet bara köpa en enda sort.

Men när jag väl mådde bättre efter några dagar på ingenting annat än toast och yoghurt så var jag inte alls sugen på den maten, jag har alltid tyckt att den är helt underbar men inte längre, jag var inte heller sugen på någonting annat som jag älskar typ pizza / kebab.


Så gick jag omkring i två veckor, och år mat fast jag inte var riktigt sugen, bara för att få tyst på min mage. Jag fick nu förra torsdagen något annat skit då jag blev riktigt förkyld och fick senare hosta och ont i halsen till den punkten att jag inte kunde svälja utan att jag höll på att dö av smärta.


Så jag gjorde som jag brukar göra när jag är sjuk, tog det lugnt och åt ingenting tills i söndags då jag tog lite toast och yoghurt, men sedan dess har jag blivit bättre, jag har inte ont i halsen längre, och har bara lite förkylning kvar, men nu har jag helt tappat matlusten, det började i måndags då jag kunde äta, och ville äta men jag var helt enkelt inte sugen på någonting alls.

Så nu sitter jag här i skrivandes stund och är jätte hungrig, jag har mat men jag vill inte äta någonting, jag tvingade in mig 2 toasts utan någonting på för inte allt för längesedan men jag vet att jag kommer bli hungrig imorgon och inte alls vilja äta något då heller, och jag kan inte fortsätta leva på enstaka toasts, för nu vill jag inte ens ha det, jag var nära att få kväljningar.


Så vad ska jag göra nu? Jag är hungrig men jag är inte sugen på någonting alls, jag är inte ens sugen på cola..






Vilket leder mig till mitt andra problem.

Jag kan inte sova längre när jag är det minsta sjuk, vilket leder till att jag spenderar hela natten framför min TV och försöker sova, jag är jätte trött, men min kropp vägrar varva ner, till den tiden då jag är så trött att jag får panik, riktig panik då det tar all min kraft att inte springa runt i min lägenhet i panik.

Nu här i fredags så var det illa då jag satt och tänkte på någonting jätte korkat vilket ledde till att jag fick sådan panik att jag funderade på att ta livet av mig bara på grund av paniken. Jag vet sedan innan att jag 'lider' av 'Stress relaterade katastrof tankar' som min psykolog sa så fint till mig. (Självmords tankar har jag aldrig haft förut)


Jag hade samma problem för 2 veckor sedan, fast då fick jag inte lika stor panik, men nu senaste helgen har det varit helt sjukt jobbigt och jag vet inte hur jag ska hantera detta.



Så vad ska jag ta mig till? Både med maten och med mina sömn problem?



/IWH
Citera
2013-01-23, 06:23
  #2
Medlem
Hamnkakas avatar
Jag tycker att du borde gå till läkaren innan du får magsår. Förstår inte varför folk startar trådar på Flashback istället för att söka upp läkare. ): Det gör mig lite orolig...
Citera
2013-01-23, 07:28
  #3
Medlem
Om du är hemma och sjukskriven pga förkylningen eller nåt så prova sova på dagen istället. Att stressa upp sig över att man inte somnar gör det ännu svårare att somna. Lägg dig och läs en bok eller nåt. TV och dator stör hjärnan för det är starkt ljus och man får svårare att somna då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback