2013-01-21, 18:19
Medlem
gott med korv när det är kallt... strunta i ett tillstånd och spring som vinden om de försöker ta dig! spännande!
ok nu ska jag de dig tips:
1. ha en redig korvvagn så det inte ser ut som att du är en tattare som kränger korv utan tillstånd, då vill ingen ha din korv.
2. ha några stolar som kunderna kan sitta på när de äter så de inte behöver sitta i snön!

lycka till!
Citera
2013-01-21, 18:21
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trocaderoegott
gott med korv när det är kallt... strunta i ett tillstånd och spring som vinden om de försöker ta dig! spännande!
ok nu ska jag de dig tips:
1. ha en redig korvvagn så det inte ser ut som att du är en tattare som kränger korv utan tillstånd, då vill ingen ha din korv.
2. ha några stolar som kunderna kan sitta på när de äter så de inte behöver sitta i snön!

lycka till!

1. Tänkte också på det, men en stadig klotgrill är det enda jag har råd med? Är det för ''tattigt''?

2. Vi får se, beror på om jag placerar grillen vid ett par sittplatser eller inte.
Citera
2013-01-21, 18:22
Medlem
Tänk på att ta med dig lite extra tjugor osv så att du har växel.
Citera
2013-01-21, 18:37
Medlem
Dunderaxel2s avatar
Förutom vad som sagts, var trevlig och gör det hygieniskt.
Citera
2013-01-21, 18:52
Medlem
För att inte bränna korven så kör på svagare värme en längre tid istället alltså gallret längre ifrån glöden. Spricker den är den lite mer än klar hehe
Citera
2013-01-21, 19:01
Medlem
paints avatar
Efter att ha blivit drabbad av detta från ett flertal föreningar så kan jag säga att det är svårt att veta hur mycket grillade de ska vara. Vissa vill ha riktigt söndergrillade, andra nästan råa.

-Ha med dig en liten kniv så du kan snitta tjocka korvar i skinnet om någon vill

- Ha en metallåda eller folie där du kan hålla färdiggrillade varma.

- Dra inte på med så mycket lull runt omkring. Det är ingen kiosk du har. Satsa på lite bättre tjock korv och bröd, senap, ketchup, Cola i burk. Hoppa över allt annat. Servetter är bra samt en handduk du kan torka dig på.
Citera
2013-01-21, 19:02
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Köp ett paket latexhandskar på Apoteket, byt ofta, helst efter varje gång du tagit emot pengar.
Liten detalj men folk lägger märke till det.
Citera
2013-01-21, 19:08
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Det skiter jag i. Tror knappast att polisen slår till och stänger ned min verksamhet om jag står vid en avlägsen, men välbesökt, isbana och står och säljer korv en helg.
Oj oj oj, vad du underskattar den svenska avundsjukan.
Citera
2013-01-21, 19:10
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Lycka till att sälja utan tillstånd.
Behöver man det bara för att stå med en egen grill?
Citera
2013-01-21, 19:16
Medlem
-defekt-s avatar
Ha en mindre plåtform som du har på gallret, för att lägga färdiggrillade på och hålla varma.
Lägg kolen på ena halvan av grillen, fyll på med nytt innan det brunnit ut.
lycka till.
Citera
2013-01-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Vinstsyfte givetvis

Vad tror ni om att sälja Festis? Det brukar ju gå hem hos barnen!

Spännande, du får berätta hur det gick sen!

Ett litet övergripande tips är att inte krångla till saker och ting, gör allt simpelt för både dig och kunden. Köp inte på dig 78 olika läskedrycker utan håll dig till ett par olika varianter.

Sen som sagt växel, tior och tjugor (femmor om du säljer ngt för 15/25kr) lär behövas.

Tror även att någon form av skylt med pris kan vara fördelaktigt.

Prissättningen bör väl landa på 15-25kr/korv med bröd och 15/20kr/läsk.

Rörliga kostnaden för dig att sälja en korv bör landa på 5kr
Korvbröd ca 2kr
Korv ca 2kr
Ketchup och senap ca 1kr

Läsk/kaffe/dylikt ca 5kr

Men i runda svängar skulle jag tippa på att man tjänar 10-15kr/sälj.

Om du säljer 100st korvar/läskedrycker på en dag tjänar du 12.5*100= 1250kr ( - fasta kostnader) = helt ok ändå

Sen är frågan hur mycket dom fasta kostnaderna kommer vara, vilka kostnader kommer till utöver själva maten?
Citera
2013-01-21, 19:19
Medlem
regndroppens avatar
Har du så du kan handla dryck osv hos grossist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in