Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-02-10, 22:59
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Har precis varit på en fantastiskt kryssning i Karibien med NCL, så svara gärna på frågor om ni har!
Åkte du Epic liksom jag den 11/1
Citera
2015-02-11, 17:47
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Har precis varit på en fantastiskt kryssning i Karibien med NCL, så svara gärna på frågor om ni har!

Vad kostade det och vilka platser besökte ni? Låter härligt med en tripp i Karibien!
Citera
2015-02-16, 15:26
  #51
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
Vad kostade det och vilka platser besökte ni? Låter härligt med en tripp i Karibien!

Vi åkte med NCL´s nyaste? båt Getaway, vilket jag förstod det som också ska vara den största.

Jag tycker vi fick ett bra pris 13´k per pers. Då ingick flygresa, två nätter på Miamibeach samt då kryssningen på sjudagar med al inklusive i den näst dyraste hytt typen med balkong.

Vi var på öarna St Martin, St Thomas och Bahamas, sedda besök varvas med dagar till havs. Personligen tycker jag båten i sig är värd priset. Fantastisk mat som man får. Där man kan välja på en gigantisk buffe hela dagarna eller om man vill boka sittningar med 3 rätters.

På var ställe finns man stannar finns det en massa jäkla aktiviteter man kan åka på. Vi testa på att simma med delfiner och en snorklings dag. Dessa gick på en tusen lapp per person. Helt klart värt det.

Skulle rekommendera en sådan här resa alla dagar i veckan, det blir en kontrollerad exotisk resa. Väldigt barnvänligt med.
Citera
2017-10-20, 11:21
  #52
Medlem
Kan man åka om man bor i florida mnd sin egna båt till en privat ö som royal carribean har. Eller har de vakter där när inte nån kryssar båt är där
Citera
2017-10-20, 11:22
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Vi åkte med NCL´s nyaste? båt Getaway, vilket jag förstod det som också ska vara den största.

Jag tycker vi fick ett bra pris 13´k per pers. Då ingick flygresa, två nätter på Miamibeach samt då kryssningen på sjudagar med al inklusive i den näst dyraste hytt typen med balkong.

Vi var på öarna St Martin, St Thomas och Bahamas, sedda besök varvas med dagar till havs. Personligen tycker jag båten i sig är värd priset. Fantastisk mat som man får. Där man kan välja på en gigantisk buffe hela dagarna eller om man vill boka sittningar med 3 rätters.

På var ställe finns man stannar finns det en massa jäkla aktiviteter man kan åka på. Vi testa på att simma med delfiner och en snorklings dag. Dessa gick på en tusen lapp per person. Helt klart värt det.

Skulle rekommendera en sådan här resa alla dagar i veckan, det blir en kontrollerad exotisk resa. Väldigt barnvänligt med.
bara en båt man ska åka och det är harmony of the seas den stannar bla på roliga labardee med alpine coaster och roliga falmouth
Citera
2017-10-23, 09:43
  #54
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
bara en båt man ska åka och det är harmony of the seas den stannar bla på roliga labardee med alpine coaster och roliga falmouth

Den båten hade inte sjösatts när vi reste, men den är säkert snäppet häftigare!
Citera
2017-10-23, 11:41
  #55
Medlem
Enligt mig så ska man kryssa med Norweigen Cruise line, anledningen är deras avslappnade koncept free stayle cruise. Slipper klädkoder och boka mattid osv.

När vi har åkt så har vi bokat flyget själva för att få några dagar eller vecka extra. Generellt kan man säga att det kostar 1000 kr per person och natt utan flyg. Ofta ingår då fria drycker. Det gäller att åka rätt tid för att slippa stormar.

Nästa kryss blir genom Panama kanalen upp till Los Angeles. En resa på 15 dygn.
Citera
  • 4
  • 5
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f206288

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback