Flashback bygger pepparkakshus!
2013-01-21, 11:19
Medlem
Sargans avatar
Jag har ett pekuliärt problem. Mina VISA/Mastercard måste bytas ut ca var 3-6:e månad då magnetremsan är väldigt nött och kortets chip är i princip obrukbart.

Jag är försiktig med kortet och har det alltid i plånboken och det ligger mot ett platt kort men nöts ändå fortfare än satan själv. Troligen är det för att jag användet det så mycket eller så.

Nu till min fråga. Finns det något man kan göra åt detta? Finns det någon bank som har högre kvalité på sina kort, tex en sorts laminering på magnetremsan (hört att de har det i vissa länder) eller dylikt?

Tack för svar!
Citera
2013-01-21, 11:34
Medlem
Vad har du för bank i dagsläget? Minns att jag fick också byta ut mitt kort väldigt ofta då det efter ett par månader slutade fungera. Den senaste tiden har jag bara använt kortet för kontantuttag och kortet har hållit i närmare ett år - jag vet inte om det beror på att korten nu är av bättre kvalité, om det är kortläsarna i affärerna som sliter på det eller om jag bara har haft tur.
Citera
2013-01-21, 11:35
Medlem
Jag hade samma problem som dig innan jag köpte en kortbox.
Ser dock alltid till att korten Inte ligger med magnetremsan mot varandra.
Citera
2013-01-21, 13:01
Medlem
Sargans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Vad har du för bank i dagsläget? Minns att jag fick också byta ut mitt kort väldigt ofta då det efter ett par månader slutade fungera. Den senaste tiden har jag bara använt kortet för kontantuttag och kortet har hållit i närmare ett år - jag vet inte om det beror på att korten nu är av bättre kvalité, om det är kortläsarna i affärerna som sliter på det eller om jag bara har haft tur.
Swedbank... Kör med sådana där bilder på kortet, de kanske håller lägre kvalitet, orange magnetremsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in