Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Nej, jag använder inte Lumia. Vad har det med saken att göra? Hur kan man köra svart? Jag trodde att allt betalas med kreditkort och digitalt, vilket gör det omöjligt att fuska.
Du srkev
X har till exempel funnits sedan 1899. De har byggt upp ett förtroende till kunderna över 100 år. Kunder känner en tillit till bolaget.
Enligt din logik så borde man skaffa Nokia luren och Windows, eftersom de varit länge i branschen och byggt upp förtroende
Citat:
Ursprungligen postat av
ArgMorot
Fel! Uber har sitt huvudkontor i Holland och behöver inte skicka kontrolluppgifter till svenska skatteverket. Däremot är ju banken skyldig att ta reda på varifrån man får utbetalningar till speciellt om det skulle ske varje vecka och direkt in på privat kontot. Tror iof att de som kör uberpop är för mycket av ärt hjärnor för att fatta.
Vadå fel? Jag skrev ju "med smarta lagändringar" som t.ex. att om man vill ha taxi-liknande verksamhet i Sverige, bör man samarbeta med SkV. Förenklat sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ArgMorot
Om det ska bli vitt så måste de lägga på källskatt, sociala avgifter och moms ocj då kommer det knappast vara särskilt mkt billigare än vanlig taxi, skulle väl i princip vara lika dyrt
Troligen. Men det beror också på, hur mycket % tar Uber respektive vanliga taxi-bolag. Jag kan tänka mig, att Uber är ett mycket mer effektivt företag.