2005-05-04, 19:22
Medlem
Tja
Jag har en stationär dator samt en bärbar dator.
Nu skulle jag vilja koppla ihop båda datorerna så att man kan använda båda skärmarna till den stationära datorn, även tangebord och mus om det också finns möjlighet till det.
Någon som vet om man bara kan använda kablar för skärmarna eller om det kanske går att köra via nåt nätverk?
Den bärbara datorn har bara S-video ut... fungerar detta ändå eller är det kört?

Har du nån info som kan vara till nån lösning får du gärna skriva!
Citera
2005-05-04, 19:55
Medlem
jols avatar
koppla in laptopen till nätverket och fjärrstyr den tycker jag. http://www.realvnc.com använder jag med nöje för att styra hemdatorn lite varstans ifrån

Det finns kablage och boxar så du kan använda en uppsättning tangentbord mus skärm till flera datorer, men de kostar rätt mycket. Sök på kvm-switch på affärerna
Citera
2005-05-05, 19:11
Medlem
Tja igen!
Japp, det funkade och jag testade men jag tror att du missuppfattade lite.
Samma tangetbord och mus ska vara samma, där fattade vi samma men skärmarna ska inte klonas som de gjorde utan den bärbara ska vara som "en extra skärm" så att man typ kan dra över tex ett annat fönster till den genom att man kan dra muspekaren över tex. höger kant och så ska man komma in på vänster sida på den bärbara datorn!

Tack och hoppas att du förstår nu!
Citera
2005-05-07, 13:12
Medlem
Universals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q3029
Tja igen!
Samma tangetbord och mus ska vara samma, där fattade vi samma men skärmarna ska inte klonas som de gjorde utan den bärbara ska vara som "en extra skärm" så att man typ kan dra över tex ett annat fönster till den genom att man kan dra muspekaren över tex. höger kant och så ska man komma in på vänster sida på den bärbara datorn!

Fan det vore grymt...så skulle jag också vilja ha det...Kan tänka mig att man måste ha ett grafikkort som stöder det???
Citera
2005-05-08, 21:09
Medlem
pickopungs avatar
i vårt konferensrum så kan vi göra så med en bärbar (DELL) och projektorbilden.

Man kör så att säga en bild på duken, och så har man en annan på laptopens skärm. Och då kan man "dra in" grejjor man vill visa upp på duken.

Han som fixade det sa att det är via drivisarna man får den funktionen + lite micklande med bildskärmsinställningarna. Kanske iof endast gäller bärbara, men det borde väl inte vara annorlunda på en stationär med stöd för två skärmar på grafikkortet va?

//P
Citera
2005-05-10, 10:35
Medlem
Renegades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q3029
Tja igen!

Om inte den bärbara har video IN, vilket jag starkt tvivlar på, så kan du inte få till det... däremot, beroende på grafikkort och funktioner på det, på den bärbara, så kan du få till det så du kan använda den externa skärmen som extra till den bärbara och få den funktionaliteten där... Men alltså inte tvärtom....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in