Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-05-04, 03:05
  #1
Medlem
Avgrunds avatar
någon som håller med? fan det är ju värre än exet forumet.
2005-05-04, 03:50
  #2
Avstängd
för att det är seriöst och bara handlar om psykadelia?

ett av de bästa, och få, seriösa svenska forumen som finns kvar..
2005-05-04, 03:54
  #3
Banned
Rädda människor, men många kloka, tyvärr färgas ett forum alltid mycket av dess admin. Ungefär som på en tidning, folk skriver om händelser eller utelämnar delar för att de inte är säkra på om det går emot någon policy som bestämts ovanifrån, självcensur kallas det och innebär ju att de skapar en egen skyddad verkstad som har föga med verkligheten att göra. Jag gillar att de vågar exkludera människor för när "alla kan sjunga" är punk något av det värsta jag vet, konservativa människor som ser sig själva som samhällsomstörtande förpostsked när de i själva verket är den största bromsklossen. Det finns en jävla massa forum för en jävla massa olika människor, men det är fel enligt egalitetshetsande demokrater och antirasister. Alla lika - inga olika. Så känner jag inför M.M. Även om Flashback är minst lika uselt, så finns det ändå en större bredd och idioti tolereras inte i samma höga grad som på M.M.
Forum måste vara slutna och kräva ansökningar, annars ballar de alltid ur, de är ju miniatyrsamhällen och jag antar att M.M bara avspeglar avarter i Sverige.
2005-05-04, 04:27
  #4
Medlem
Avgrunds avatar
vad komplicerad du är pister.
elfte våningen var annars det absolut bästa forumet vad jag vet iaf. MM känns mer som ett forum för folk som vill eller tror att dom knarkar.
2005-05-04, 08:03
  #5
Banned
Jag är fan inte komplicerad, jag har skit under naglarna. Jag var bara påtänd, inte Absinthe. Varför hänger du inte på www.elftevaningen.com nu då? Fast det verkar ha invaderats av etarderade haschpundare i lite för stor skara.
2005-05-04, 08:19
  #6
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag har fått bilden av att många på MM är lite väl pseudovetenskapliga av sig... Det är såna personer som skriver tripprapporter så att de ser ut som någon sorts vetenskaplig undersökning, de skulle skriva "administrerade diamorfinet intravenöst" istället för att kort och gott säga att de tog en redig sil smack...Sen är de lite new-age-hippie-varning över dem också, jag har inget emot sånt, men de har ju ingen självdistans!

Fast nu drog jag nog forumet lite över en kam, jag har ju själv bara varit inne och läst, så jag borde kanske inte vara såå fördomsfull... Visserligen är fördomar hälsosamt, men jag kanske får äta upp dem om jag sen börjar hänga på MM någon gång i framtiden! =P
2005-05-04, 09:05
  #7
Medlem
Holkens avatar
Magiska Molekyler är skitbra. Jag läser mycket där, underbara rapporter och mycket information.
Där är det bara information, inte en massa slappt snack och jidder som här.
Men jag diggar FB mer, tar mig inte ens tid åt att skriva på MM.
Läser bara...
2005-05-04, 10:17
  #8
Medlem
Mystiqes avatar
Fördelen med M.M är att de kan ge mer info om hallisområde... som svampodlingen...när ja ä osäker så checkar ja där efter allt info...sen om ja inte finner allt så kommer ja till flashback...fördelen me olika forum som m.m o flashback, att allt blir inte ensidigt utan man får större möjligheter att själv kunna dra slutsatser vilka info som är bäst lämpad för mig...
2005-05-04, 12:58
  #9
Medlem
Avgrunds avatar
hmm MM är ett bra forum för hallucinogener helt klart men folket som hänger där är i mesigaste laget. ngn som vill skriva en tripprapport på 2 hbw frön eller en joint? -.-
2005-05-04, 13:31
  #10
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag har fått bilden av att många på MM är lite väl pseudovetenskapliga av sig... Det är såna personer som skriver tripprapporter så att de ser ut som någon sorts vetenskaplig undersökning, de skulle skriva "administrerade diamorfinet intravenöst" istället för att kort och gott säga att de tog en redig sil smack...

Jag gillar sånt språk när det märks att personen vet vad han eller hon pratar om, det ger ju också en fingervisning om ifall man ska ta användarens tips, råd och erfarenheter på allvar. Ofta har ju läkartermer och begrepp tillkommit för att enkelt och simpelt beskriva långa händelseförlopp.
Fast det ena behöver ju inte utesluta det andra, handlar mycket om vilken målgrupp man skriver för också, ska man skriva så det passar alla blir det ju som nyheter på lätt invandrarsvenska, inte särskilt upphetsande.
2005-05-04, 13:49
  #11
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrund
hmm MM är ett bra forum för hallucinogener helt klart men folket som hänger där är i mesigaste laget. ngn som vill skriva en tripprapport på 2 hbw frön eller en joint? -.-

Ok...tripprapport har ja inte läst än....om det e som du säger så är det verkligen konstig att så många som odlar svamp, kaktusar etc....skulle göra en tripprapport på två keffa hbw frö....då är man verkligen en färsking...men självaste sidan om odlingsforumet är det som är hjärtat för sidan, där man får tillräckliga fakta om odling, precis som swecan har viktiga info om CB odling....
2005-05-04, 14:05
  #12
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Jag gillar sånt språk när det märks att personen vet vad han eller hon pratar om, det ger ju också en fingervisning om ifall man ska ta användarens tips, råd och erfarenheter på allvar. Ofta har ju läkartermer och begrepp tillkommit för att enkelt och simpelt beskriva långa händelseförlopp.
Fast det ena behöver ju inte utesluta det andra, handlar mycket om vilken målgrupp man skriver för också, ska man skriva så det passar alla blir det ju som nyheter på lätt invandrarsvenska, inte särskilt upphetsande.
Nu menade jag inte att de borde tala mer slang osv, det var bara den där vetenskapliga attityden som stör mig, eftersom jag helt enkelt finner det tråkigt att läsa forskningsrapporter... Jag tycker helt enkelt inte att MM är så underhållande som det borde vara...
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback