Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-16, 23:36
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Jag kan inte ge några specifika exempel mer än specialverktyg, elektroniksatser, gadgets, tekniksaker, elverktyg av hög kvalitet och en massa uddavaror som inte fanns någon annanstans att direkt kunna köpa med sig hem från hyllan.

Men, allt fanns hemma. Och det var mycket ovanligt att något var slut. Allt från den minsta specialskruv till något mer kostsamt som en bandsåg, fanns att köpa på plats. Kvalitén var allt från relativt hög till mycket hög.

Det var roligt att vagga runt bland alla överfulla hyllor och botanisera. Idag är det som någon skrev, roligare att ha koll på Lidl's veckoblad och kunna köpa deras så kallade non food-varor, än att gå i valfri Clas Ohlson-butik.

Glest mellan hyllorna men tonvis med veckans vara i olika kluster inne i butiken och vid kassorna, som ofta är något i stil med blockljus, LED-slingor, värmefiltar eller fula färgglada plastflaskor "för träningen".

Jag gjorde ett litet högst ovetenskapligt test alldeles nyss. Jag tog fram ett normalt gängverktyg som används för att mäta och tolka gängsnitt och -fall.

Den här varan. Okej, om jag nu skulle vilja handla en sådan idag. Vilka butiker har den i lager? Svaret kommer här:

Göteborg
Nordstan
Ej i lager
Välj butik
Mer information
Göteborg
Backaplan
Ej i lager
Välj butik
Mer information
Göteborg
Mölndal Galleria
Ej i lager
Välj butik
Mer information
Göteborg
Västra Frölunda
Ej i lager
Välj butik
Mer information
Göteborg
Sisjö Shopping
Begr. Antal
Välj butik
Mer information
Göteborg
Bäckebol Köpcenter
Ej i lager
Välj butik
Mer information
Göteborg
Partille Allum
Ej i lager
Välj butik
Mer information
Kungälv
Ej i lager
Välj butik
Mer information
Kungsbacka
Kungsmässan
Ej i lager
Välj butik
Mer information
Alingsås
Vimpeln
Ej i lager
Välj butik
Mer information


Skrattretande uselt. Jag ger Clas Ohlson fem år. Sedan är de ute ur leken.
Jag tror tvärtom. Classe idag säljer ju sånt som går åt i försvarliga mängder. Behöver du ett verktyg för att mäta gänstigning vänder du dig väl till en järnhandel?
Citera
2022-12-31, 10:20
  #266
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
När de enbart var ett postorderföretag var de kända för lågt pris och skaplig kvalitet.
"Förvärva, ärva, fördärva". Ägarbarnbarnen till Clas Ohlson är desamma som stod för ap-massakern i Furuviksparken. En fin symbol för kundflykten från butikerna. Huka er.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback