Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-14, 23:47
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det är rätt konstigt.
Men antar att folk vänjer sig vid smaken.
Pga koffeinet som skapar ett beroende.

Många blir ilskna ja rent ut sagt galna om dom inte får kaffe på morgonen.
Tror det kan va en anledning till varför folk får sparken
Ja, mest troligt är det kaffet.
Citera
2022-08-15, 14:58
  #158
Medlem
Dels för att bli lite mer alert men även för att det är gott med mjölk och socker i.. Kaffe är ju även en utmärkt arbetsdryck.
Drack kaffe dagligen fram tills nyligen. Har inte druckit kaffe på nästan en vecka nu.
Citera
2022-08-18, 14:44
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terimac
Tjo.

Undrar bara varför nästan varenda jävel är beroende av kaffe, eller kanske inte ''beroende'' men dricker det jävligt ofta. Själv så är jag en av dom få som ej dricker kaffe/te eller liknande. Har självklart testat det när jag var lite yngre men tyckte det smakade skit.

Hör ju jämt om folk som är sura eller inte kan vakna utan sitt morgonkaffe. Ångrar ni att ni började dricka kaffe?

Att man klarar sig utan kaffe osv är det positivt tycker ni? Är det en ''börda'' jag slipper? Finns det några negativa samt positiva saker med kaffe?

Jag dricker kaffe då jag börjar tidigt på jobbet 😂 Dricker inte på helgerna! Det dåliga med kaffe för mig är att jag snabbt blir hungrig och så springer på man toaletten som en galning haha 😂
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback