Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-03, 19:22
  #1
Medlem
Tjena tjena

Ska ut o resa lite i Europa om några veckor och det kan ju vara skönt att ha en mini-boom box med sig på tåget. Därför ber jag er FB:are om tips på kompakta CD-spelare av typen http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE78725
alltså inga värstingsystem, utan bara en enkel spelare.

Helst ska produkten finnas i affär i Malmö/Lund-området, men även tips från nätbutiker går utmärkt.

Har inga större krav, annat än att CD-spelaren ska kunna drivas med batterier, kassettfunktion är inte nödvändigt, men den ska kunna klara av att spela CD-R.
En bonus hade självklart varit mp3-stöd, men det är absolut inget krav. Spelare med stöd för mp3 kan ju tänkas vara något dyrare, annars är maxpriset runt 300kr.

Som sagt, alla tips välkomnas! Tack på förhand!
Citera
2005-05-03, 22:11
  #2
Banned
Vad är det för fel på den du länkat till själv?
Citera
2005-05-03, 22:23
  #3
Banned
http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE78725

Denna klarar CD-R/RW, och kostar 250 kr.
Citera
2005-05-04, 13:50
  #4
Medlem
Det kanske finns fler produkter i samma prisklass?
Att ta första man hittar kanske inte är det "ultimata"....
Men tack för din omtanke.


Edit: Hittade en med mp3-uppspelning på NetOnNet för 399:- också, om någon annan nu mot förmodan skulle söka efter något sådant
Citera
2005-05-04, 23:34
  #5
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Att överhuvudtaget kalla en spelare i det prisläget för en boom box är skrattretande. Dom låter skit rent ut sagt. En cdwalkman för typ150-200kr med ett par hyffsade lurar låter bättre.

Lägg på 400kr och köp JVC'n som netonnet har istället så får du åtminstonde hyffsat ljud. Du ska ju ändå vara iväg ett tag antar jag.

/#LOUDmouth#
Citera
2005-05-06, 00:39
  #6
Medlem
Det är inte för intet som jag kallade det för "mini-boom box" med situationstecken och allt, man får väl ändå en hyfsad idé av vad det rör sig om, även om det kanske inte är 100% korrekt, men skitsamma.

Ja, visst kan man lägga på pengar och få bättre utrustning, så är det ju alltid, men kravet på ljudkvalité är inte stort i mitt fall. Jag vill kort och gott ha en liten spelare som man kan dra med sig och som inte genererar ett stort svart hål i min tunna plånbok om den skulle råka bli stulen eller tappas bort i yran.... Den ska mest skapa en viss stämning på tåg och hotell/vandrarhem.

That's it...
Citera
2005-05-06, 19:18
  #7
Medlem
Pillpoppers avatar
Mer för pengarna kan man ju annars få på blocket.se, vet att polaren la ut en annons i veckan... i Malmö...
Citera
2005-05-07, 00:03
  #8
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av adsum
Det kanske finns fler produkter i samma prisklass?
Att ta första man hittar kanske inte är det "ultimata"....
Men tack för din omtanke.


Edit: Hittade en med mp3-uppspelning på NetOnNet för 399:- också, om någon annan nu mot förmodan skulle söka efter något sådant

Du sade att maxpriset låg runt 300 kr, och dem du länkat till är det mesta man kan få för det priset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback