Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-30, 16:50
  #649
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Någon annan som har märkt av att kinesiska tjejer är väldigt anti mot att sin pojkvän ska få gå ut och roa sig? För om de är helkinesiska så verkar de ju tro att barer är bara till för att hitta folk att knulla verkar det som.
Fast det stämmer ju faktiskt till viss del.

Även om jag går ut med mina kompisar och festar i Shanghai, så har man ju alltid i bakhuvudet att man kanske ska knulla. Även när jag har tjej så brukar det hända (när jag bli lite full) att man får sådana tankar, dock så låter jag inte dessa tankar gå till verket om jag inte är singel.

Men självklart så är kinesiska tjejer mer anti än t.ex svenska, generellt. Men i Kina tror jag det snarare handlar om att kinesiska tjejer inte har någon kunskap om barer/klubbar.
Citera
2015-01-31, 15:09
  #650
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Min tjej tycker också om att brudar som jag gillar att titta på, bland annat Gong Li (gamla filmer) är ful/fula. Med andra ord alla tjejer som inte är hon är såklart fula i hennes ögon.

Dock kan jag tycka Gong Li fortfarande kan se vacker ut för sin ålder.

Min flickvän länkade en gång en bild på en kinesisk fotomodell. Tyckte hon var skitful. Var verkligen smal samt mega små ögon. Tjejen fattade inte hur jag kunde tycka hon var ful
Citera
2015-01-31, 16:27
  #651
Medlem
Jag var i Kina ganska nyligen och tycker att jag hade några möten som var minst sagt udda. Vissa var bara rentav konstiga på ett negativt sätt och det var väl inte helt klockrent att träffa på dem, men någon handfull möten var märkliga på ett genuint trevligt och roligt sätt. Särskilt ett möte med en tjej ur lokalbefolkningen på en buss i Xi'an.

Jag skulle till lergubbarna. Någon hade sagt till mig att jag skulle ta bussen från tågstationen. Jag hade gått runt och letat efter rätt buss en stund. Det var i anslutning till de stora ledigheterna och mängder av folk var samlade där utanför för att försäkra sig om att lyckas boka biljetter hem till provinsen. Och bussar överallt, till synes ganska ostrukturerat, bara ett ständigt flöde av bussar in och ut ur området. Ingen förstår vad jag pratar om när jag frågar dem var bussen till lergubbarna står att finna. Så jag blir lack, jag svär något över dem, att de är idioter allihopa. Och jag går och beställer en yang rou poumo på en liten sån där hål i väggen-restaurang.

Väl där träffar jag en man som kan engelska. Han förklarar för mig hur jag ska gå dit och dit och sen åt vänster bla bla och sen kommer jag att hitta en plats specifikt för bussar till lergubbarna. Efter att jag slukat min poumo går jag dit, köper en biljett och sätter mig på en av bussarna.

Efter en stund kommer en tjej in. Någon blandning mellan söt och snygg och jag tänkte att jag kan väl pröva att prata lite med henne. Trodde självklart att hennes engelska skulle vara löjligt dålig och att jag skulle få tillfälle att öva upp min lika löjligt dåliga kinesiska, men det visar sig att hon studerar engelska på universitet och är riktigt bra på språket.

Hon ska bara åka till en bit utanför stadskärnan där hennes universitet ligger. Hon har varit och hälsat på hos familjen över helgen.

Jag vet inte riktigt vad som hände egentligen. Jag pratade mest lite med henne, ställde några frågor och sådär. Jag tycker det kan vara kul att fråga folk saker om dem själva om jag är på besök någonstans, tycker det kan vara intressant att höra vad som rör sig inuti deras huvuden. Så hon berättar lite allt möjligt om sin självupplevt trista vardag och tycker väl dels att det är kul att ett exotiskt djur som jag själv uppenbarat mig, dels att det är kul att jag ger henne såpass med uppmärksamhet. Kanske tyckte hon det var lite väl kul med tanke på vad som hände senare.

Hur som helst. Hon tar min wechat innan hon hoppar av bussen och vi skriver lite till och från under dagen. Jag hade nämnt på bussen att jag skulle ta tåget till Ningxia dagen efter för att sedan första upp till inre Mongoliet. Hon säger att hon vill träffas igen och att hon kommer att vänta på mig vid stationen den här eller den där tidpunkten. Kanske kan vi gå och äta något först också säger hon. Senare, framåt kvällen, börjar hon skriva allt mer, att hon har ju ingen pojkvän nu, hon har inga planer för sin ledighet - vad tycker jag att hon ska göra?, hon skulle gärna åka till inre mongoliet någon gång, hon tror på kärlek vid första ögonkastet - gör jag det? nej, skämta bara, fniss fniss.
Och så vidare.

Jag anar lite vagt sådär vad det är hon fiskar efter men är väl inte allt för entusiastisk. Jag får ibland lite dåligt samvete när de ska börja med sitt "jag tycker om dig så mycket" och så vidare, tycker det kan vara mentalt påfrestande på något sätt. Men vi hade bestämt oss för att träffas nästa dag och jag tänker att jag kan väl inte avboka heller.

Så, nästa dag hör jag av mig till henne två timmar innan tåget lämnar stationen ungefär. Vi möts snart vid stationen kommer vi överens om. Det krånglar först. Så mycket människor överallt, svårt att hitta varandra, hon yrar runt och letar efter mig men det gör det bara ännu svårare. Men när vi träffas så är hon lite uppklädd och glad att se mig och vill ge mig en kram och så vidare. Hon har en stor påse med sig, som hon visar mig innehållet för. Där är godis och kakor och så vidare av massa olika sorter, vissa hemmagjorda, andra köpta i affär. En flaska te med. Och så ett litet väldigt kompakt paket i storlek med en pocketbok ungefär, fast ovanligt tunn. "Du får inte öppna förrän du är på tåget - lova!" säger hon och jag lovar såklart.

Det blir inte tid att äta riktigt eftersom det är så mycket människor och jag börjar bli orolig över om jag ens kommer hinna med tåget. Långa köer överallt och massa folk som springer runt och inte ser vidare harmoniska ut. Så vi ställer oss i kön och hon väntar med mig tills det blir dags att visa biljetten för att bli insläppt på stationen, då säger hon hej då och ser lite ledsen ut, men säger att vi kommer nog ses igen i framtiden - "eller hur kommer vi det?"

Väl på tåget börjar jag äta av kakorna och godiset, dricka av teet och snegla allt närmare på det där paketet. Det är ett grönfläckigt kuvert som är fyllt med någonting och har ett klistermärke på sig. Jag bestämmer mig för att öppna. Innuti kuvertet ligger en bunt vykort med motiv ur någon gammaldags barnbok, sköna bilder så. Jag tänker att det är någon uppmaning om att jag ska skriva brev till henne, men det visar sig snart att så var det ju inte. När jag vänder på breven så har hon skrivit saker på baksidorna, så att det blir lite som en bok nästan, med olika sidor. Hon har skrivit massa saker där som hon tänkt på. Typ "Är det inte underligt att just vi möttes på just den bussen?", "Jag hoppas att jag en dag kan åka till Mongoliet och ligga i gräset med min älskare" och "Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Jag tror att jag gör det." Jag blev ganska förvånad minst sagt. Det är väl inte något sånt man förväntar sig ska hända.

Jag skriver till henne och tackar så mycket för presenterna och vi skriver lite mer. Hon vill att jag ska komma tillbaks till Xi'an och träffa henne någon gång i framtiden. Jag försöker slingra mig ur och säga, "joooae, såatteee, men..." och få henne att försöka hitta någon pojkvän i Xi'an, men det går inte som planerat, hon vill inte höra på det örat. Jag är lite obekväm med hela situationen, gillar inte när de börjar hålla på med sånt där, att de ska tycka om en och så vidare. Vi pratar åtminstonde lite till innan vi säger hej då. De följande veckorna skriver hon mig lite fram och tillbaka, och jag kan inte alltid ens svara eftersom jag ofta saknar uppkoppling, krediter osv. Och det känns ju ganska dumt. Hur som helst, så en gång när hon inte skrivit mig på ett tag, nog minst en vecka, så rensar jag ur min ryggsäck, och jag hittar hennes brevbunt och läser igenom dem igen, och jag tycker att hon är ju helt fantistiskt go egentligen den här tjejen, och jag skriver någonting till henne om att jag läste igenom hennes brev igen. Hon svarar:
"you didnot forget me. I think you are too busy, and you have so many things to do. you must forget me. so now, I saw your message, I am really happy". Jag fick lite dåligt samvete, men förklarade för henne att hon är så go så go men att jag inte orkar chatta på telefonen. Hon gjorde några glada smileys och sen pratade vi fem minuter och sen dess har vi inte pratat igen. Jag anlände till Xi'an ett par dagar senare, men nämnde ingenting till henne. Kunde säkert ha doppat annars.

I övrigt. Jag tror inte särskilt mycket på det där om att majoriteten av alla tjejer folk här i tråden träffar är "moderna tjejer" som inte är ute efter att gifta sig. Är det inte något av ett självförsvar. Precis som han som gifter sig med en golddigger kanske försöker intala sig att tjejen inte gör det för pengarna - eftersom det annars hade blivit en mindre rolig relation - så finns det väl gott om killar som intalar sig själva att kinestjejen de har ihop det med för tillfället gillar att västerlänningar har större kukar eller vad som helst - eftersom det vore mindre kul för dem att flänga runt mellan olika kinestjejer om de visste att t.ex "Jo, men den här tjejen har ju gett sin oskuld till mig, förmodligen för att hon hoppas att hon genom att ha sex med mig förbättrar chanserna för en vettig relation och på sikt giftermål". Visst finns det gott om tjejer som inte är ute efter giftermål, men det verkar ju som att varje person i tråden bara har träffar tjejer som är ute efter att ha lite kul och inte alls vill gifta sig - varje gång de träffar en tjej. Och det är väl inte helt troligt. Jag fattar inte varför folk inte bara går till hororna istället. Är väl hjärntvättade av PK-maffian. Men ärligt talat vore det väl bäst för alla om de som framförallt är ute efter just sex helt enkelt går till hororna istället.
Kan tillägga att de få kinesiska tjejer jag haft ihop det med har varit från de större och mer internationella städerna och jag tycker att även vissa av dem verkar på sikt ha varit ute efter giftermål eller åtminstonde en seriös relation för att se vad det sedan leder till. Baserar inte min åsikt på någon jag träffat på i någon konservativ småstad.
__________________
Senast redigerad av Motobike 2015-01-31 kl. 16:36.
Citera
2015-01-31, 19:03
  #652
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Dock kan jag tycka Gong Li fortfarande kan se vacker ut för sin ålder.

Min flickvän länkade en gång en bild på en kinesisk fotomodell. Tyckte hon var skitful. Var verkligen smal samt mega små ögon. Tjejen fattade inte hur jag kunde tycka hon var ful

Men det samma gäller för kineser och vilka de tycker är snygga bland utlänningar. Vissa tjejer de tycker är snygga är ju förgräsligt fula eller väldigt medelmåttiga och inte bara för tjejer men även för män.
Citera
2015-01-31, 19:12
  #653
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motobike
I övrigt. Jag tror inte särskilt mycket på det där om att majoriteten av alla tjejer folk här i tråden träffar är "moderna tjejer" som inte är ute efter att gifta sig. Är det inte något av ett självförsvar. Precis som han som gifter sig med en golddigger kanske försöker intala sig att tjejen inte gör det för pengarna - eftersom det annars hade blivit en mindre rolig relation - så finns det väl gott om killar som intalar sig själva att kinestjejen de har ihop det med för tillfället gillar att västerlänningar har större kukar eller vad som helst - eftersom det vore mindre kul för dem att flänga runt mellan olika kinestjejer om de visste att t.ex "Jo, men den här tjejen har ju gett sin oskuld till mig, förmodligen för att hon hoppas att hon genom att ha sex med mig förbättrar chanserna för en vettig relation och på sikt giftermål". Visst finns det gott om tjejer som inte är ute efter giftermål, men det verkar ju som att varje person i tråden bara har träffar tjejer som är ute efter att ha lite kul och inte alls vill gifta sig - varje gång de träffar en tjej. Och det är väl inte helt troligt. Jag fattar inte varför folk inte bara går till hororna istället. Är väl hjärntvättade av PK-maffian. Men ärligt talat vore det väl bäst för alla om de som framförallt är ute efter just sex helt enkelt går till hororna istället.
Kan tillägga att de få kinesiska tjejer jag haft ihop det med har varit från de större och mer internationella städerna och jag tycker att även vissa av dem verkar på sikt ha varit ute efter giftermål eller åtminstonde en seriös relation för att se vad det sedan leder till. Baserar inte min åsikt på någon jag träffat på i någon konservativ småstad.

Jag tror de flesta i denna tråd håller också med om denna giftermålhets som kineser har. De flesta tjejer jag har dejtat har börjat prata om giftermål efter några månader typ.

Däremot finns det en stor dejtning kultur och casual dejtning i Kina och allt handlar inte om "okey nu dejtar vi sedan gifter vi oss" och speciellt inte bland unga i de större städerna men även i de mindre städerna har man casual dejtning och är ute och roar sig med sina kompisgäng på restauranger och KTV där ett och annat händer såklart. Unga kineser idag är inte så annorlunda från oss i väst. De flesta har haft flera pojkvänner/flickvänner.

Och om man använder appar som Wechat och Momo(en dejtningapp som har över 10milj användare om jag inte minns fel) så är det hur enkelt som helst att hitta oseriösa dejter som vill ligga. Allt är inte svart och vitt i Kina.

Sedan om man är ute och roar sig är det inte heller vidare svårt att hitta tjejer som bara vill ha skoj.

Sedan så verkar det att man som utlänning också drar sig till mer psykobrudar. Du visar ju på ett perfekt exempel på en väldigt udda tjej och det är verkligen ingen stereotyp av en kinestjej som du pratar om med ditt exempel med träffen i Xian.

Sedan orkar jag inte ens kommentera den dumma kommentar att man bara ska gå till horor om man vill ägna sig åt casual dejtning och träffa tjejer utan att vara seriös för giftermål...
__________________
Senast redigerad av takeitchill 2015-01-31 kl. 19:17.
Citera
2015-02-01, 18:39
  #654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Jag tror de flesta i denna tråd håller också med om denna giftermålhets som kineser har. De flesta tjejer jag har dejtat har börjat prata om giftermål efter några månader typ.

Däremot finns det en stor dejtning kultur och casual dejtning i Kina och allt handlar inte om "okey nu dejtar vi sedan gifter vi oss" och speciellt inte bland unga i de större städerna men även i de mindre städerna har man casual dejtning och är ute och roar sig med sina kompisgäng på restauranger och KTV där ett och annat händer såklart. Unga kineser idag är inte så annorlunda från oss i väst. De flesta har haft flera pojkvänner/flickvänner.

Och om man använder appar som Wechat och Momo(en dejtningapp som har över 10milj användare om jag inte minns fel) så är det hur enkelt som helst att hitta oseriösa dejter som vill ligga. Allt är inte svart och vitt i Kina.

Sedan om man är ute och roar sig är det inte heller vidare svårt att hitta tjejer som bara vill ha skoj.

Sedan så verkar det att man som utlänning också drar sig till mer psykobrudar. Du visar ju på ett perfekt exempel på en väldigt udda tjej och det är verkligen ingen stereotyp av en kinestjej som du pratar om med ditt exempel med träffen i Xian.

Sedan orkar jag inte ens kommentera den dumma kommentar att man bara ska gå till horor om man vill ägna sig åt casual dejtning och träffa tjejer utan att vara seriös för giftermål...
Du verkar ha misstolkat min text på ett par punkter.

1. Visst finns det tjejer som inte är så hemskt konservativa men att vartenda användare här bara har träffat såna känns inte särskilt troligt.

2. Det jag menar med att fler borde gå till hororna är att de som tvunget ska ligga runt även om tjejerna de inte har tillgång till är lika oseriösa väl borde betala för sig istället. Bättre att gå till hororna än låtsas att man är intresserad av någonting mer bara för att få sex. Men många håller såklart inte med.
Bäst är självfallet annars en tjej som inte är konservativ.

3. Visst var hon lite udda tjejen från Xi'an men tråden handlar ju om just möten med udda kinestjejer. Något folk inte verkar skriva särskilt mycket om numera. Verkar ha förvandlats till en allmän tråd om dejting i Kina, smaktrender i Kina osv. Skulle gärna läsa mer om just udda kinestjejer isåfall. Har själv ett par historier på lager, varav vissa är betydligt konstigare än den om tjejen i Xi'an och inte på det bra sättet då, nej fy fan, vissa var riktigt konstiga. Om någon vill läsa får han posta en egen konstig historia först.
Citera
2015-02-02, 05:25
  #655
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motobike
Du verkar ha misstolkat min text på ett par punkter.

1. Visst finns det tjejer som inte är så hemskt konservativa men att vartenda användare här bara har träffat såna känns inte särskilt troligt.

2. Det jag menar med att fler borde gå till hororna är att de som tvunget ska ligga runt även om tjejerna de inte har tillgång till är lika oseriösa väl borde betala för sig istället. Bättre att gå till hororna än låtsas att man är intresserad av någonting mer bara för att få sex. Men många håller såklart inte med.
Bäst är självfallet annars en tjej som inte är konservativ.

3. Visst var hon lite udda tjejen från Xi'an men tråden handlar ju om just möten med udda kinestjejer. Något folk inte verkar skriva särskilt mycket om numera. Verkar ha förvandlats till en allmän tråd om dejting i Kina, smaktrender i Kina osv. Skulle gärna läsa mer om just udda kinestjejer isåfall. Har själv ett par historier på lager, varav vissa är betydligt konstigare än den om tjejen i Xi'an och inte på det bra sättet då, nej fy fan, vissa var riktigt konstiga. Om någon vill läsa får han posta en egen konstig historia först.

Unga idag skulle jag inte kalla konservativa, det knullas ju som fan i Kina och folk är otrogna i en stor uttsträckning också och inte bara bland unga.

Och om personen i fråga nu är väldigt konservativ kommer hon garanterat inte dejta en utlänning.

Däremot finns det en större press i Kina att gifta sig men det är inte samma sak som att de är konservativa när det kommer till att ha sex.

Du har varit några veckor på resa i Kina och kan uttala dig om sådanna saker och göra generalliseringar med en grund på att du mötte EN tjej som var konservativ.
Citera
2015-02-02, 16:27
  #656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Unga idag skulle jag inte kalla konservativa, det knullas ju som fan i Kina och folk är otrogna i en stor uttsträckning också och inte bara bland unga.

Och om personen i fråga nu är väldigt konservativ kommer hon garanterat inte dejta en utlänning.

Däremot finns det en större press i Kina att gifta sig men det är inte samma sak som att de är konservativa när det kommer till att ha sex.

Du har varit några veckor på resa i Kina och kan uttala dig om sådanna saker och göra generalliseringar med en grund på att du mötte EN tjej som var konservativ.
Jag var tretton veckor i landet. Visst, om man ska börja med någon tävling om vem som varit där längst så är det klart att jag inte har mycket att komma med, men enligt min personliga åsikt var det tretton ganska intensiva veckor där jag träffade gott om människor från i stort sett varje provins och samhällsgrupp. Har även träffat gott om kinesiska turister, expats osv i nästan varje land i hela östasien också, och det är väl möten med kineser de med. Tid spenderad i kina är inte det mest relevanta. Sluta dra ner det hela till någon blöjnivå som ger den som spenderat mest tid i kina automatiskt rätt.

Jag har träffat konservativa tjejer även i städer som hong kong och shanghai. Inte extremt konservativa men tillräckligt för att vilja vänta tills efter äktenskapet eller bara ha haft en pojkvän, vänta på den rätta osv. Som sagt var inte alla, det fattar väl vem som helst, men tillräckligt för att det ska verka orimligt att alla här i tråden bara träffat moderna tjejer var de än befunnit sig i Kina. Jag förstår att det kanske kan vara svårt att acceptera att det inte är för att de vill knulla med en som de säger att de tycker om en väldigt mycket, men sanningen är hård.

Finns gott om konservativa tjejer som skulle vilja dejta om inte en dräggig engelsman från nattklubben så åtminstonde en städad utlänning.

Varför så defensiv? Kan det möjligen ha någonting om att du inte verkar hålla med mig om min förra posts andra punkt att göra?
Citera
2015-02-02, 17:11
  #657
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motobike
Jag var tretton veckor i landet. Visst, om man ska börja med någon tävling om vem som varit där längst så är det klart att jag inte har mycket att komma med, men enligt min personliga åsikt var det tretton ganska intensiva veckor där jag träffade gott om människor från i stort sett varje provins och samhällsgrupp. Har även träffat gott om kinesiska turister, expats osv i nästan varje land i hela östasien också, och det är väl möten med kineser de med. Tid spenderad i kina är inte det mest relevanta. Sluta dra ner det hela till någon blöjnivå som ger den som spenderat mest tid i kina automatiskt rätt.

Jag har träffat konservativa tjejer även i städer som hong kong och shanghai. Inte extremt konservativa men tillräckligt för att vilja vänta tills efter äktenskapet eller bara ha haft en pojkvän, vänta på den rätta osv. Som sagt var inte alla, det fattar väl vem som helst, men tillräckligt för att det ska verka orimligt att alla här i tråden bara träffat moderna tjejer var de än befunnit sig i Kina. Jag förstår att det kanske kan vara svårt att acceptera att det inte är för att de vill knulla med en som de säger att de tycker om en väldigt mycket, men sanningen är hård.

Finns gott om konservativa tjejer som skulle vilja dejta om inte en dräggig engelsman från nattklubben så åtminstonde en städad utlänning.

Varför så defensiv? Kan det möjligen ha någonting om att du inte verkar hålla med mig om min förra posts andra punkt att göra?

Fortfarande, tretton veckor ger inte så mycket. Samlat den tiden har jag säkert också varit i Thailand men jag skulle inte gå ut och prata om hur Thailand och thailändare är i någon större utsträckning.

Det är fortfarande väl rätt uppenbart att ju längre tid man är i ett land desto mer kött på benen får man och desto mer öppnas ens förståelse upp för det landet. Något annat vore ju absurt.

Vi har visst en i denna tråd som hade en kinesisk flickvän som inte ville ha sex, VECTROSANTLICIS eller vad han heter på flashback.

Du får ju att låta som att kineser är kyska och åtstrama och inte släpper till? Kina har bland de högsta andelen aborter i världen bland studenter för att nämna ett faktum.

Du verkar inte sett mycket av Kina att dra sådana generalliseringar. Det kanske bara var så att tjejerna inte ville ligga med just dig?

Men visst du har träffat konservativa tjejer, i vilka miljöer? Om du nu har varit turist och rest, på hostels? Det är väl ganska uppenbart att det inte leder till någon blixtromans då.

Som sagt, kineser idag knullar vilt, folk är otrogna som bara den och det finns horor överallt. Sexualiteten är ändå rätt så öppen i Kina, även fast många vill ge sken av att de är så "pure" och oskuldsfulla. Det är ett game av kinestjejer, flera jag har legat med pratar om "im not that kind of girl", "i am very pure" men snabbt blir det till andra bullar. Något som även Jonipoon berättat några historier om.

Däremot är det inte som Sverige, ett av de mest frisläppta länderna i världen.

Men visst är de töntar och glasögonormar kanske de är mer oskuldsfulla och tillbakadragna, precis som i Sverige.

Du är väl medveten om att Hongkongneser är en av de folk som har flest sexuella relationer. http://www.wantchinatimes.com/news-s...00082&cid=1103
Citera
2015-02-02, 17:14
  #658
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motobike
Jag var tretton veckor i landet. Visst, om man ska börja med någon tävling om vem som varit där längst så är det klart att jag inte har mycket att komma med, men enligt min personliga åsikt var det tretton ganska intensiva veckor där jag träffade gott om människor från i stort sett varje provins och samhällsgrupp. Har även träffat gott om kinesiska turister, expats osv i nästan varje land i hela östasien också, och det är väl möten med kineser de med. Tid spenderad i kina är inte det mest relevanta. Sluta dra ner det hela till någon blöjnivå som ger den som spenderat mest tid i kina automatiskt rätt.

Jag har träffat konservativa tjejer även i städer som hong kong och shanghai. Inte extremt konservativa men tillräckligt för att vilja vänta tills efter äktenskapet eller bara ha haft en pojkvän, vänta på den rätta osv. Som sagt var inte alla, det fattar väl vem som helst, men tillräckligt för att det ska verka orimligt att alla här i tråden bara träffat moderna tjejer var de än befunnit sig i Kina. Jag förstår att det kanske kan vara svårt att acceptera att det inte är för att de vill knulla med en som de säger att de tycker om en väldigt mycket, men sanningen är hård.

Finns gott om konservativa tjejer som skulle vilja dejta om inte en dräggig engelsman från nattklubben så åtminstonde en städad utlänning.

Varför så defensiv? Kan det möjligen ha någonting om att du inte verkar hålla med mig om min förra posts andra punkt att göra?

http://www.chinadaily.com.cn/english...ent_390637.htm

A Chinese has 19.3 sex partners, on average.

Låter inte så himla konservativt.

Seventy-eight percent of the population in China is getting down to business at least once a week.

What’s more, in the past 10 years, sex shop and online purchases have boomed in China.
http://www.salon.com/2014/02/19/the_...world_partner/

China is realizing increases in women engaged in premarital sex and multiple sex partner behavior.

http://prostitution.procon.org/view....ourceID=004119
Mellan 6 och 20% av kinesiska män köper sex.

Det finns t.o.m. horKTVs som riktar sig mot kvinnor nu för tiden i Kina. Det lukras som sagt upp i Kina.

Att HIV ökar enormt mycket i Kina nu för tiden tyder också på att det knullas vilt.
__________________
Senast redigerad av takeitchill 2015-02-02 kl. 17:29.
Citera
2015-02-02, 17:43
  #659
Medlem
Den här snubben är den största Youtube vloggaren som bor i Shenzhen, Kina. Han heter Winston Sterzel och är Sydafrikan och jobbar med att träna läkare som vill jobba i väst. Har träffat honom i Shenzhen och han är jävligt skön typ.

Här snackar han om huruvida Kinesiska damer är enkla eller ej.

https://www.youtube.com/watch?v=IRHWOK5f1sE
__________________
Senast redigerad av VECTROTALENZIS 2015-02-02 kl. 17:46.
Citera
2015-02-02, 17:48
  #660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Fortfarande, tretton veckor ger inte så mycket. Samlat den tiden har jag säkert också varit i Thailand men jag skulle inte gå ut och prata om hur Thailand och thailändare är i någon större utsträckning.

Det är fortfarande väl rätt uppenbart att ju längre tid man är i ett land desto mer kött på benen får man och desto mer öppnas ens förståelse upp för det landet. Något annat vore ju absurt.

Vi har visst en i denna tråd som hade en kinesisk flickvän som inte ville ha sex, VECTROSANTLICIS eller vad han heter på flashback.

Du får ju att låta som att kineser är kyska och åtstrama och inte släpper till? Kina har bland de högsta andelen aborter i världen bland studenter för att nämna ett faktum.

Du verkar inte sett mycket av Kina att dra sådana generalliseringar. Det kanske bara var så att tjejerna inte ville ligga med just dig?

Men visst du har träffat konservativa tjejer, i vilka miljöer? Om du nu har varit turist och rest, på hostels? Det är väl ganska uppenbart att det inte leder till någon blixtromans då.

Som sagt, kineser idag knullar vilt, folk är otrogna som bara den och det finns horor överallt. Sexualiteten är ändå rätt så öppen i Kina, även fast många vill ge sken av att de är så "pure" och oskuldsfulla. Det är ett game av kinestjejer, flera jag har legat med pratar om "im not that kind of girl", "i am very pure" men snabbt blir det till andra bullar. Något som även Jonipoon berättat några historier om.

Däremot är det inte som Sverige, ett av de mest frisläppta länderna i världen.

Men visst är de töntar och glasögonormar kanske de är mer oskuldsfulla och tillbakadragna, precis som i Sverige.

Du är väl medveten om att Hongkongneser är en av de folk som har flest sexuella relationer. http://www.wantchinatimes.com/news-s...00082&cid=1103
Du verkar ha problem med läsförståelsen. Alla tjejer är inte konservativa men det finns betydligt fler än man får intryck sv genom att läsa den här tråden.
Statistiken du länkar till vore relevant om jag sa att det vore normen att vara pryd, men som du kanske borde lägga märka till snart säger jag helt enkelt att det finns gott om konservativa tjejer, inte att alla är det.
För övrigt hade det inte förvånat mig om det finns många kinesmän som knullat över 500 tjejer, varav närmare 100% tagit betalt efteråt. O att det finns gott om tjejer som legat runt lika mycket mfn sällan eller aldrig utan att pengar varit inblandade.

Vidare fortsätter du med blöjfasonerna. "Du får inte ligga". Pfft. Tvärtom tackade jag inte sällan nej till att ligga, bl a just när jag misstänkt att tjejerna hoppades att vi skulle hålla kontakten osv.
Blev en gång erbjuden pengar av en tjej som inte ville ta ett nej. Blev inget för henne då heller kan jag tillägga. Jag skulle kunna ge fler exempel men fattar inte vad det egentligen är för någonting att ta upp från första början. "Du får inte ligga", "Jag har varit i kina jättelänge liksom" osv. Riksdagsnivå på din argumentationsteknik. Och de är ju imbeciller hela bunten i riksdagen så ta det inte som en komplimang.

Hur som helst. Har du några underliga möten att berätta om eller har du bara träffat vanliga unga kinesiskor som haft 20 sexpartners och brukar vara otrogna mot sina pojkvänner? Inte träffat några konstiga ena som haft 2 partners och tycker det hade känts fel att knulla en utlänning på något kärlekshotel efter krogen medan pojkvännen är i en annan stad på affärsresa?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2059587

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback