Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-10, 09:21
  #265
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Komplex? hatar? i ett land där alla är lika korta? Vad bygger du denna teori på?
Jag vet inte hur andra som tillbringat tid i landet uppfattat, det men några komplex för dess storlek har jag inte uppfattat att de har.
Kan inte minnas mig att jag besökt något land där andelen män är kortare än kvinnan bland paren % sett.
Om du har andra längder i åtanke, utväxten bland män så kan man konstatera att vara välhängd i Kina inte heller är någon fördel, det skrämmer nog fler kinesiska damer än attraherar då de är ganska välanpassade i sin undre region till Kinesiska män.
Så nej, jag upplever inte Kinesera som något komplex fyllt folk, inte mer än andra i alla fall.

Ne, kineser verkar inte ha något komplex över att dem är korta.

Dock är plastik-kirurgi på uppgång i Kina. Väldigt många opererar sig. Att fixa näsan rakare, göra kindbenen smalare och göra så ögonen ser större ut är alla väldigt populära ingrepp. Asiater i allmänhet verkar inte ha något emot att plastikoperera sig. Titta bara i Korea där var och varannan går och operarar sig och själv tror jag att det kommer bara bli fler och fler här i Kina som följer efter i takt med att fler kineser får mer pengar. Verkar inte vara samma grejj där som här i väst att plastikoperera sig. Även män i stor utsträckning opererar sig.

Så var försiktiga om ni söker en kvinna som ska föda er barn. Ni kan gå på en DNA nitlåt. Skenet kan bedra så att säga.
__________________
Senast redigerad av takeitchill 2013-05-10 kl. 09:24.
Citera
2013-05-10, 09:49
  #266
Medlem
Västerlänningar är också flitiga de med när det gäller plastikoperationer.

http://www.economist.com/blogs/graph...daily-chart-22

Dock så är det mer kroppsliga operationer än ansiktsoperationer. Typ som bröst etc.
Citera
2013-05-10, 09:50
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Komplex? hatar? i ett land där alla är lika korta? Vad bygger du denna teori på?

Alla kineser är inte korta. Det är främst sydkineser som är korta. Nordkineser är ungefär lika långa som Koreaner och nästan lika långa som nordeuropeer.
Citera
2013-05-10, 10:11
  #268
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VECTROTALENZIS
Västerlänningar är också flitiga de med när det gäller plastikoperationer.

http://www.economist.com/blogs/graph...daily-chart-22

Dock så är det mer kroppsliga operationer än ansiktsoperationer. Typ som bröst etc.

Haha sjuk graf. Hur kan grekerna fortfarande komma nr.2? Trodde det var ekonomisk kris. Dem kanske skippar lunchen för att ha pengar över till större bröst.
Citera
2013-05-10, 14:11
  #269
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Komplex? hatar? i ett land där alla är lika korta? Vad bygger du denna teori på?
Jag vet inte hur andra som tillbringat tid i landet uppfattat, det men några komplex för dess storlek har jag inte uppfattat att de har.
Kan inte minnas mig att jag besökt något land där andelen män är kortare än kvinnan bland paren % sett.
Vad grundar du dessa påståenden på? Statistik?

Jag måste faktiskt tillägga att kineser visst bryr sig om längd. Uttrycket "gaofushuai" (lång, rik och snygg) för killar har ju knappast uppstått av en slump. Kineser som är ovanligt långa, dvs över 190 cm för killar samt 1,80 för tjejer, är så otroligt stolta över det och går runt och tycker de är skitfräcka. Och folk ser upp till dem (i dubbel bemärkelse).

Jag har sett flera tjugotals jobbannonser utanför butiker där man eftersöker personal som är minst 165 lång osv. Så det är inte alls lätt att vara kort, inte ens i Kina. Genom att säga att "men alla kineserna är ju korta, de har inga komplex alls" så gör man verkligen ett oupplyst påstående.

Sedan finns det naturligtvis undantag. T.ex. så hörde jag för ett par år sedan att det blivit "trendigt" bland unga tjejer att skaffa sig en kille som var lite kortare än de själva, och när man som utlänning hör detta så börjar man genast lägga märke till det på stan, och helt plötsligt tror man att alla gör så bara för att man råkar se typ 3-4 sådana par i ett shoppingcenter.
Detta är absolut inte sant. De allra flesta kinestjejerna bryr sig otroligt mycket om längden på sina killar, och de vill väldigt gärna kunna bära högklackat utan att bli längre än killen. Så är det!

Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Om du har andra längder i åtanke, utväxten bland män så kan man konstatera att vara välhängd i Kina inte heller är någon fördel, det skrämmer nog fler kinesiska damer än attraherar då de är ganska välanpassade i sin undre region till Kinesiska män.
Det är relativt, precis som med det mesta. Kinestjejer som aldrig haft sex med en utlänning brukar ofta säga att de extremt rädda för en alltför stor utrustning. De som haft sex med en eller två kan variera, ifall de inte gillade det för att det gjorde ont t.ex så kommer de fortsättningsvis fortsätta vara skeptiska till en stor storlek, eller så tyckte de det var skönt och kan inte svara på varför. Däremot, kinestjejer som har haft sex med många utlänningar säger ofta att de gillar den lite större storleken. Detta kan dock bero på att dessa tjejer i överlag är mer sexuellt frisläppta och testat på utlänningar av både det större och mindre slaget.

Kul grej att veta dock: När kinesiska killar flirtar med tjejer på kinesiska dejtingsajter brukar de skriva "Hej 美女, min jj är 18 cm, vill du ML?", och ni kan ju räkna ut själva att de inte får så många Ja-svar på det.
__________________
Senast redigerad av Jonipoon 2013-05-10 kl. 14:14.
Citera
2013-05-10, 15:58
  #270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Vad grundar du dessa påståenden på? Statistik?

Jag måste faktiskt tillägga att kineser visst bryr sig om längd. Uttrycket "gaofushuai" (lång, rik och snygg) för killar har ju knappast uppstått av en slump. Kineser som är ovanligt långa, dvs över 190 cm för killar samt 1,80 för tjejer, är så otroligt stolta över det och går runt och tycker de är skitfräcka. Och folk ser upp till dem (i dubbel bemärkelse).

Jag har sett flera tjugotals jobbannonser utanför butiker där man eftersöker personal som är minst 165 lång osv. Så det är inte alls lätt att vara kort, inte ens i Kina. Genom att säga att "men alla kineserna är ju korta, de har inga komplex alls" så gör man verkligen ett oupplyst påstående.

Sedan finns det naturligtvis undantag. T.ex. så hörde jag för ett par år sedan att det blivit "trendigt" bland unga tjejer att skaffa sig en kille som var lite kortare än de själva, och när man som utlänning hör detta så börjar man genast lägga märke till det på stan, och helt plötsligt tror man att alla gör så bara för att man råkar se typ 3-4 sådana par i ett shoppingcenter.
Detta är absolut inte sant. De allra flesta kinestjejerna bryr sig otroligt mycket om längden på sina killar, och de vill väldigt gärna kunna bära högklackat utan att bli längre än killen. Så är det!


Det är relativt, precis som med det mesta. Kinestjejer som aldrig haft sex med en utlänning brukar ofta säga att de extremt rädda för en alltför stor utrustning. De som haft sex med en eller två kan variera, ifall de inte gillade det för att det gjorde ont t.ex så kommer de fortsättningsvis fortsätta vara skeptiska till en stor storlek, eller så tyckte de det var skönt och kan inte svara på varför. Däremot, kinestjejer som har haft sex med många utlänningar säger ofta att de gillar den lite större storleken. Detta kan dock bero på att dessa tjejer i överlag är mer sexuellt frisläppta och testat på utlänningar av både det större och mindre slaget.

Kul grej att veta dock: När kinesiska killar flirtar med tjejer på kinesiska dejtingsajter brukar de skriva "Hej 美女, min jj är 18 cm, vill du ML?", och ni kan ju räkna ut själva att de inte får så många Ja-svar på det.
Vet inte om du läste inlägget eller.
Jag skrev inte att så här är det.
Jag skrev att så här uppfattade JAG det, vilket i min värld betyder att det är min uppfattning, hur sen andra uppfattat saken vet jag inte och jag poängtera även detta.
Det bygger alltså inte på några vetenskapliga undersökningar.

Jag baserar min högst personliga uppfattning på nedan.
Har inte någonstans i världen stött på mer par (%sett) där mannen är kortare än i Kina.
Har aldrig nekats sexuellt umgänge när man kommit så långt att kalsongerna åker av för att apparaten vart för stor, annat än i Kina (2ggr), och något monster har jag inte mellan benen.
Jag personligen upplever att Kinesiska kvinnor är både trängre och kortare nertill än vad dess Svenska motsvarigheter, men det är min högst personliga uppfattning och inget jag kan vetenskapligt bevisa, eller i alla fall har/orkar jag inte googla det.
Självklart bryr sig människorna om längden (hur många modeller på 1,55m ser man i väst), men MIN uppfattning är att de inte är mer än någon annanstans i världen och JAG (utan statistik baserat på min högs personliga åsikt) uppfattar inte Kineserna mer komplexfyllda än andra, jag personligen tycker Svenska är mer komplexfyllda än Kineserna.
Hela Asien är fyllt med relativt korta människor och jag kan inte finna någon logiskt förklaring varför just Kineser skulle ha komplex över sin längd.
Lång o rik har jag aldrig hört i Kina däremot tjock = rik, men jag är väl för omodern… men du ser, man lär sig något nytt varje dag.
Citera
2013-05-10, 16:01
  #271
Avstängd
Urandirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Vet inte om du läste inlägget eller.
Jag skrev inte att så här är det.
Jag skrev att så här uppfattade JAG det, vilket i min värld betyder att det är min uppfattning, hur sen andra uppfattat saken vet jag inte och jag poängtera även detta.
Det bygger alltså inte på några vetenskapliga undersökningar.

Jag baserar min högst personliga uppfattning på nedan.
Har inte någonstans i världen stött på mer par (%sett) där mannen är kortare än i Kina.
Har aldrig nekats sexuellt umgänge när man kommit så långt att kalsongerna åker av för att apparaten vart för stor, annat än i Kina (2ggr), och något monster har jag inte mellan benen.
Jag personligen upplever att Kinesiska kvinnor är både trängre och kortare nertill än vad dess Svenska motsvarigheter, men det är min högst personliga uppfattning och inget jag kan vetenskapligt bevisa, eller i alla fall har/orkar jag inte googla det.
Självklart bryr sig människorna om längden (hur många modeller på 1,55m ser man i väst), men MIN uppfattning är att de inte är mer än någon annanstans i världen och JAG (utan statistik baserat på min högs personliga åsikt) uppfattar inte Kineserna mer komplexfyllda än andra, jag personligen tycker Svenska är mer komplexfyllda än Kineserna.
Hela Asien är fyllt med relativt korta människor och jag kan inte finna någon logiskt förklaring varför just Kineser skulle ha komplex över sin längd.
Lång o rik har jag aldrig hört i Kina däremot tjock = rik, men jag är väl för omodern… men du ser, man lär sig något nytt varje dag.

Rik är inte relaterat till lång, uttrycket han skrev är ett uttryck för att symbolisera deras "ideal" match så att säga.
Citera
2013-05-10, 17:58
  #272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urandir
Rik är inte relaterat till lång, uttrycket han skrev är ett uttryck för att symbolisera deras "ideal" match så att säga.
Jag tolka det lite annorlunda men om det var så det var menat så fel av mig, ursäkta för den misstolkningen.
Citera
2013-05-10, 18:46
  #273
Medlem
Lordshins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Kul grej att veta dock: När kinesiska killar flirtar med tjejer på kinesiska dejtingsajter brukar de skriva "Hej 美女, min jj är 18 cm, vill du ML?", och ni kan ju räkna ut själva att de inte får så många Ja-svar på det.

Haha nej, men det finns ju folk i Sverige som skriver att de har en flashbackdase det första de gör också, de får nog inte ligga så mycket de heller, och det har ju inte direkt att göra med storleken utan att tjejer oftast vill säga hej innan de får en kukstorlek i ansiktet
Citera
2013-05-30, 14:31
  #274
Medlem
Hur ser Kineserna och speciellt tjejer på utlänningar med Kinesisk bakgrund?

Som ABC's eller Kinesser födda och uppvuxna i Europa men inte kan prata Kinesiska flytande?

Halvkineser då?

Typ halvkines/halvsvensk men uppväxt i Sverige?
Citera
2013-05-30, 14:47
  #275
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VECTROTALENZIS
Hur ser Kineserna och speciellt tjejer på utlänningar med Kinesisk bakgrund?

Som ABC's eller Kinesser födda och uppvuxna i Europa men inte kan prata Kinesiska flytande?

Halvkineser då?

Typ halvkines/halvsvensk men uppväxt i Sverige?

Man brukar kalla dem för "bananas" alltså gul utanpå men vit innuti.

Hur kinestjejer tänker över dessa män har jag ingenaning om. Dock kan jag tro att vissa tjejer gillar det då dem har en chans att flytta utomlands till Europa eller USA med killen. En del är säkert rädda då dem är orolig för kulturkrock med killen alltså att killen inte "förstår" tjejen o.s.v.
Citera
2013-05-30, 19:21
  #276
Medlem
Jonipoons avatar
I överlag så är inte ABC-killar särskilt eftertraktade hos kinestjejer, trots detta så hör ABC-killar ofta till dem som skryter mest över sina lägringar av kinestjejer. Jag tror det kan ha något att göra med en slags identitetskris som uppstår när de kommer till Kina.

ABC-folk är i stort sett riktigt arroganta, och är ofta (men inte alltid) de som snackar mest skit om Kina. De tror att de tillhör någon sorts superior race och står över vanliga kineser. Jag har ett fåtal ABC-kompisar som i princip bara umgås med andra ABC's eller utlänningar. Väldigt få har riktiga kinesiska vänner, möjligtvis från Taiwan.

ABC-tjejer däremot är en rolig historia. Jag vill inte säga för mycket, men de är ofta riktiga slampor. De ligger verkligen med vem som helst!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2059587

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback