2013-01-16, 23:14
Medlem
Bergens.Herres avatar
Jag la märke till detta som säkert majoriteten av tittarna. Kan bara säga FYFAAAN vad ruttet.
Hurihelvete har dom tänkt sig detta?
Det är inte många avsnitt av efterlyst jag missat genom åren men nu blir faan bojkott.
Att inte gå ut med signalement när man söker brottslingar måste vara det dummaste som gjorts sedan jag vet inte vad.
Efterlyst har fallit offer för mjäkiga multikultivurmare. Fyfaan, signalerna till samhället säger att vi hedersknyfflar vackert ska låta oss förtryckas och drivas på flykt från riket.
Att framkalla mitt vrede på detta sätt är en provokation och inget annat.
Nu är Bergens Herre upprörd.
Citera
2013-01-16, 23:16
Medlem
Sandgathes avatar
Eftersom den svarta rasen kommer bli majoritet i detta landet så är det naturligt att inte beskriva dessa som stereotyper av kriminell börd. Hur ska man kunna gripa folk man inte vet ett smack om?

Sverige är ett intressant land. Man kan vara rasist men det existerar inga raser...
Citera
2013-01-16, 23:24
Medlem

Har inte sett Efterlyst på länge men skummade igenom efterlyst.se:

Ser inget som skulle innebära att man försöker mörka något där i alla fall;
  • Endast 1 av 5 mugshots i bildspelet ser typiskt "svensk" ut
  • Övriga artiklar med bilder på en mörkhyad knarksmugglare, tre balkantjuvar, en lett som rymt från fängelset etc.

Det jag kan hålla med om är att signalementsbeskrivningarna i övrigt är under all kritik. Verkar ytterst märkligt att de väljer att dölja "talar med/utan brytning", "ljushyad/mörkhyad" om dessa uppgifter är kända.
Citera
2013-01-16, 23:27
Medlem
Jan2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokratur
Faktum är att Johannes Jakobsson - Efterlysts nya redaktör - kommer direkt från välkända Expo

Nog för att Efterlyst har stora funktionella brister men är detta sant tar det priset. Att göra det som borde vara ideell samhällsnyttig verksamhet och fungera som en viktig länk mellan polisen och allmänheten till sin egen politiska lekstuga med civila offer som följd. Förrädare är absolut rätt epitet om honom, något jag aldrig menat om någon tidigare men att bara säga dåligt ledarskap räcker inte till i fall där allmänheten är så utsatt.
Johannes Jakobsson - Förrädaren. FY FAN!

Detta är större än I&I och handlar om brister i brottsbekämpningen och borde snarare ligga där.
Citera
2013-01-16, 23:27
Medlem
krackelerars avatar
Ryktet går att de endast ska ta upp fall med etniskt svenska våldsbrottslingar såsom personrån med misshandel åldringsrån, överfallsvåldtäkter, gruppvåldtäkter etc. etc.
Programtiden kortas också till 5 minuter och sänds 1 gång i månaden.Häpp.
Citera
2013-01-16, 23:32
Medlem
shbous avatar
Det låter som ett dåligt skämt, skrämmande. Det är väl därför man på Efterlyst nu får se videos på svenskar som urinerar offentligt på fyllan eller kastar en cykel. De vill såklart skära ner på invandrarna i programmet och har inte så mycket värre brott att visa där svenskar är gärningsmän.

Edit: Jakobsson har visst varit med i Efterlyst tidigare: http://www.swedenconfidential.info/2...d-i-efterlyst/
Senast redigerad av shbou 2013-01-16 kl. 23:39.
Citera
2013-01-16, 23:33
Medlem
Det är ju egentligen hur sjukt som helst.

Efterlyst presenter ren och korrekt fakta, och detta ska de nu sluta med för att "det kan öka främlingsfientligheten". Så vi ska 'luras' för att inte bli främlingsfientliga?

Fyfan vilket sjukt land vi lever i.
Citera
2013-01-16, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p3trus
Det är ju egentligen hur sjukt som helst.

Efterlyst presenter ren och korrekt fakta, och detta ska de nu sluta med för att "det kan öka främlingsfientligheten". Så vi ska 'luras' för att inte bli främlingsfientliga?

Fyfan vilket sjukt land vi lever i.

Håller med, det man säger är egentligen att det inte är bra om tittarna får en sanningsenlig bild. Sanningen är farlig. Vanliga Svenssons klarar tydligen inte av att hantera den.
Citera
2013-01-16, 23:48
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen.
Jag ringde in och sa att jag sett en kille i Malmö med blå jacka.

De mumlade något surt och la på.

Vad mer kan man säga när de är det enda man får att gå på?

Ha de

Hah! Dagens post för fan, det skulle jag också gjort om jag kollade på Efterlyst.

Hoppas några av er som tittar håller ett öga på om det verkligen är så här det går till nu, med en redaktör från Expo så skulle det inte förvåna mig. Isf kan man ju döpa om programmet till Brottsjournalen eller något liknande, skicka hem poliserna och sluta låssas som om man verkligen vill hjälpa till att lösa brott och bara rapportera vilka brott som utförts senaste veckan
Citera
2013-01-16, 23:48
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokratur
Den som är osäker på hur det ligger till med detta kan titta på kvällens avsnitt, 2013-01-16, på TV3 Play. Nu kan det inte längre bli tydligare.
Inte ett ENDA signalement mer än "blå jacka", "ca 180 cm lång" osv.
Färgen på jackan, längden på individen och möjligtvis individens kön är vad som fortfarande tycks få rapporteras.

Det räcker med att kolla på ett slumpmässigt avsnitt från ett par år sedan för att göra en chockerande jämförelse. Där innehöll långt mer än hälften av alla efterlysningar signalement såsom "talade svenska med brytning", "mörkhyad" etc etc.
Om det vore så väl att den närmast gigantiska överrepresentationen av "nysvenskar" inom t.ex. personrån plötsligt har upphört, och att det är detta som orsakat de förändrade signalementen, vore ingen gladare än jag. Nu vet vi ju dock att detta givetvis inte är anledningen och att överrepresentationen inom vissa våldsbrott, personrån, överfallvåldtäkter mm är minst lika allvarlig idag som för ett par år sedan.

Faktum är att Johannes Jakobsson - Efterlysts nya redaktör - kommer direkt från välkända Expo, som med skattemedel ska motverka främlingsfientlighet samt ett av partierna i Sveriges Riksdag.
Märkligt sammanträffande.
Det är även ett märkligt sammanträffande att denna förändring i signalementens detaljnivå successivt startade efter det uppmärksammade bråket mellan GW Persson och Hasse Aro om mörkningen av invandrarbrottsligheten, varefter GW även valde att lämna Efterlyst.

Kan knappast bara vara jag som märkt detta? Jag menar, visst, man har väl strävat gentemot den här linjen ett tag nu, men nu har man verkligen tagit steget och slopat de detaljerade signalementen helt.
Kan det vara så att Expo (eller åtminstone personer som sympatiserar med dem) har identifierat Efterlyst, som faktiskt ses av väldigt många tittare, som en stor bidragande orsak till främlingsfientligeten i samhället? Kan Efterlyst, som traditionellt varit den enda etablerade mediekanal som indirekt upplyst svenska folket om den groteska överrepresentationen bland invandrare, ha setts som en väldigt viktig verklighetsmegafon man på ett diskret sätt bör tysta?
Personligen kan jag nästan se framför mig hur man har diskuterat i stil med att "Dessa signalament som avslöjar personens bakgrund behövs ju ändå inte. Visst vi fångar kanske lite färre busar om vi tar bort dem, men på detta sätt slipper vi ju misstänkliggöra hela folkggrupper."

Hursomhelst: Är det oavsett anledning rätt av Efterlyst att göra denna förändring?
För att det skett en förändring i signalementens detaljnivå kan väl ingen, oavsett politisk hemvist, förneka!

(Moderator: önskar att denna gärna ligger i I/I-forumet och inte under "TV-program", eftersom tråden är direkt kopplad till svensk invandringsdebatt.)

Det framgick med all önskvärd tydlighet på efterlysts Facebook-sida. Kommentarerna var ganska syrliga, milt sagt. Man reagerade oerhört på att man undvek signalementen och undrade stilla hur man skulle kunna finna en gärningsman på så tunt underlag. Vi får verkligen hoppas att man tar till sig kritiken, annars kan man lägga ner programmet...
Citera
2013-01-17, 00:11
Medlem
Tänkte precis skapa en tråd om detta också.

Det var ju helt sjukt ingen beskrivning alls förutom längd och klädes typ.

Hur i helve ska man finna dom då?

Jag skiter om dom säger vit.Jag tror inte svarta,bruna,gula och röda säger nej heller då laglydiga vill hålla borta kriminella ifrån gatorna då vi alla har samma mål.

Det är så sjukt ologiskt så det finns inte och alla kriminella invandrare kommer bli glada för detta.
För nu blir det in princip omöjligt att hitta dom.

Det här har gått för långt det här samhället tyvärr.

Skäms
Citera
2013-01-17, 00:27
Medlem
gladihattens avatar
Riktigt dålig effektsökande rubrik TS. Det får en att tro att TV3/Hasse gått ut med ett officiellt meddelande eller dylikt. Fortfarande är sorteringen av gärningsmannabeskrivningar inte mer än ett påstående (om än ett mycket kvalificerat sådant).

Faktum är att Hasse Aro i förra veckans avsnitt faktiskt yttrade ordet "mörkhyad" under en gärningsmannabeskrivning. I det fallet var ifs även offret svart så då är det ju bra läge för Hasse att ge sig själv lite ammunition tills nästa gång han blir påkommen med att snygga till statistiken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback