Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-01-17, 20:25
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Inga problem. Se bara till att du följer instruktionerna noga när det är dags att installera dina nya RAM-minnen.

Det är väldigt lätt. Svåraste med hela den operationen är nog att få av glaset på din iMac.
Men som sagt, följ instruktionerna.

Varför skulle han behöva ta av glaset för att sätta i mera RAM ? Du har en lucka på undersidan av skärmen som du bara öppnar. Finns ingen anledning att ta av glaset.
Citera
2013-01-17, 20:42
  #26
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xNMRdFdQCbhh
Varför skulle han behöva ta av glaset för att sätta i mera RAM ? Du har en lucka på undersidan av skärmen som du bara öppnar. Finns ingen anledning att ta av glaset.

Sorry, jag som blandar ihop grejerna.
Citera
2015-07-13, 00:13
  #27
Medlem
BONDOCK-SAINTSs avatar
Kompisen har en Imac 27 med 4 Gb i ram-minne. När hans dotter spelar Sims så laggar den ut emellanåt med gråt och tandagnisslan som föjd då allt hon spelat för tillfället går förlorat. Händer detta för att ram-minnet är för litet? Datorn upplevs på senare tid också långsammare i uppstart. Datorn är från 2010 och internminnet är nästan fullt. Vad är fel och vad göra?
Citera
2015-07-13, 09:15
  #28
Medlem
Kethrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BONDOCK-SAINTS
Kompisen har en Imac 27 med 4 Gb i ram-minne. När hans dotter spelar Sims så laggar den ut emellanåt med gråt och tandagnisslan som föjd då allt hon spelat för tillfället går förlorat. Händer detta för att ram-minnet är för litet? Datorn upplevs på senare tid också långsammare i uppstart. Datorn är från 2010 och internminnet är nästan fullt. Vad är fel och vad göra?

Kan mycket väl bero på ramminnet, men att datorn startar segt brukar vara en indikation på att det är dags att byta ut hårddisken till en SSD disk istället.
Citera
2015-07-13, 09:23
  #29
Medlem
Extreme75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Om du har en 2011 iMac 21.5" så har den endast två minnesplatser. (27" har fyra platser) Alltså kan du ha max 16gb i din dator.

Det du ska leta efter är DDR3 1333MHz två stycken 8GB. När du letar, tänk på att de där minnerna används främst för laptops så på vissa sidor kan du behöva trycka på "minnen till bärbara" för att få fram rätt. Om de du hittar ser ut så HÄR till formen, har du hittat rätt.

Bjuder även på en länk: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657909



Jag har en iMac mid 2011 21.5 med plats för 4 ramminnen på 8GB var 4x8= 32 GB.
http://s14.postimg.org/atxbd2i3l/Ramminne.png
Citera
2015-07-13, 12:42
  #30
Medlem
BONDOCK-SAINTSs avatar
Pratade med en tjej på Komplett.se och hon sa att kompisens dator från 2010 är rekommenderad max till 16 Gb men gav rådet att inte sätta i mer än 8 Gb då den annars funkar så där bra då de övriga komponenterna är för gamla och inte "hänger med"....trodde hon. Hon tyckte jag skulle ta bort de två 2 Gb-korten som sitter i nu helt och hållet och ersätta med två stycken nya 4 Gb-kort. Även om jag har fyra korthål så tyckte hon det var dumt att blanda då det kan bli konstigheter. Pratar hon strunt eller blir det overkill med 16 Gb för denna datorn och blir det konstigt för datorn att blanda nya och gamla kort med olika storlekar?
Citera
2015-07-13, 18:07
  #31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BONDOCK-SAINTS
Pratade med en tjej på Komplett.se och hon sa att kompisens dator från 2010 är rekommenderad max till 16 Gb men gav rådet att inte sätta i mer än 8 Gb då den annars funkar så där bra då de övriga komponenterna är för gamla och inte "hänger med"....trodde hon. Hon tyckte jag skulle ta bort de två 2 Gb-korten som sitter i nu helt och hållet och ersätta med två stycken nya 4 Gb-kort. Även om jag har fyra korthål så tyckte hon det var dumt att blanda då det kan bli konstigheter. Pratar hon strunt eller blir det overkill med 16 Gb för denna datorn och blir det konstigt för datorn att blanda nya och gamla kort med olika storlekar?


Ta reda på vad det är för modell innan du köper någonting i onödan..
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback