Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-16, 16:38
  #1
Avstängd
Pizzaface2000s avatar
Nån som har tips? Kan man ta en syltkorv och spruta ner sylten. Kan det funka. Nån som har bra tips?

Ska ha det som ljudeffekt i en låt.
Citera
2013-01-16, 20:23
  #2
Medlem
Kingen_kings avatar
Ät plommon, fikon, bruna bönor, massor med lök. Skölj ner med två liter kaffe. Häng ner en mick o toan, sätt dej och vänta på ljudeffekten.

Lycka till! Glöm inte berätta hur det gick.
Citera
2013-01-17, 07:24
  #3
Avstängd
Pizzaface2000s avatar
Skulle vara bäst om man slapp skita nermicken + kan vara kul att se vad man kan göra på konstgjord väg ska testa lite grejer och återkomma :-B
Citera
2013-02-16, 06:26
  #4
Avstängd
Schlingmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzaface2000
Skulle vara bäst om man slapp skita nermicken + kan vara kul att se vad man kan göra på konstgjord väg ska testa lite grejer och återkomma :-B
gör pruttljud med munnen och blanda med att slänga ner saker i toan som du spelar in med mick,
typ en banan och lite pölsa, ner i toan bara sen spelar du in
Citera
2013-02-16, 12:50
  #5
Medlem
Hahaha är du seriös? Berätta gärna hur det gick.

Jag älskar field recordnings, och just vattenljud är något jag använder mig mycket av, tyvär är min prodddator trasig, annars skulle du fått lite inspelningar.

Det viktiga är att du har en bra inspelning med brett register på frekvenser, häll ner något i toan och spela in det, typ bönor eller krossade tomater kanske? Resonansen kanske blir lite fel med toalettstolen, och då kanske diskkon blir bättre.

Spela in /ladda ner ljud på vatten och lagra det med dina andra ljud, skifta antingen ljudet upp och ner eller använt ett LP-filter, osäker vad som låter bäst.

Och sedan såklart, pruttljud. De kan du lätt hitta online eller banda själv.

Men vill du återge ljudet bäst möjligt tror jag du ska lagra ihop flera olika ljud och 'filter knob'a/fade'a de.
Citera
2016-07-30, 17:44
  #6
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zi
Hahaha är du seriös? Berätta gärna hur det gick.

Jag älskar field recordnings, och just vattenljud är något jag använder mig mycket av, tyvär är min prodddator trasig, annars skulle du fått lite inspelningar.

Det viktiga är att du har en bra inspelning med brett register på frekvenser, häll ner något i toan och spela in det, typ bönor eller krossade tomater kanske? Resonansen kanske blir lite fel med toalettstolen, och då kanske diskkon blir bättre.

Spela in /ladda ner ljud på vatten och lagra det med dina andra ljud, skifta antingen ljudet upp och ner eller använt ett LP-filter, osäker vad som låter bäst.

Och sedan såklart, pruttljud. De kan du lätt hitta online eller banda själv.

Men vill du återge ljudet bäst möjligt tror jag du ska lagra ihop flera olika ljud och 'filter knob'a/fade'a de.
Man kan blöta nwr typ sin arm och prutta med munnen på den, låter som diarree, :-D
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback