Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-15, 20:04
  #1
Medlem
Hejsan allihopa!
Igår så töjde jag mitt öra ifrån 6mm till 8mm har nu en spiral i.
Och när jag skulle göra rent de så märkte jag att det blödde & varade en del, är de något fara?

varar har de gjort innan men inte sett något blod.
Någon som kan hjälpa mig med tips eller liknande?
Citera
2013-01-15, 20:14
  #2
Medlem
Kakhauss avatar
du kanske har pressat för hårt? så att det spruckit lite?
Citera
2013-01-15, 20:16
  #3
Medlem
Sapsons avatar
Som föregående sa. Låt örat "vila" lite. Tvätta det sen ikväll, så bör det vara bättre imorgon.
Om inte så får du ta ut det 1-2 dagar.
Citera
2013-01-15, 20:17
  #4
Medlem
iTrolls avatar
Antingen så kan du ta ut töjningen och vänta på att infektioner försvinner (kan ta någon vecka).


Eller så har du kvar töjningen i örat och försöker att undvika att stöta i den och sova på den sidan.
Men då måste du komma ihåg att badda den med något som tar död på bakterierna så ofta du bara kan.
Och kom ihåg att inte ta ut din töjning då under tiden, för när du sätter i den igen kommer bristningarna i örat rivas upp igen och det kan bli ännu värre.

Ifall örat börjar svälla upp så är det bara att ta ut skiten fort som fan, för det tar en jävla tid för örat att läka då, och undertiden kommer örat att se väldigt äckligt ut.

Ett tips för att känna efter om man har spräckt örat är att dra töjningen åt olika håll, därigenom kommer du att känna att det svider i nedre innersida utav hålet om du drar töjningen neråt.

Ifall du ska töja mycket på kort tid så kan jag rekommendera att använda bomullspinnar.
Bomullspinnar är ett väldigt billigt alternativ och finns att köpa på t.ex. ICA/Coop.
Klipp bort bomullstussarna och klipp sedan plastpinnen på mitten, rekommenderar att man ska ha åtminstone 8mm hål i örat för att börja med det.
Varje pinne har ungefär 1mm diameter så då kan man stoppa i ytterligare en pinne varannan dag.

Viktigt
Töjer man för fort riskerar man att stoppa blodflödet i öronsnibben vilket innebär att man riskerar att den helt enkelt går av.
Vill man absolut slippa det så rekomenderas det att man töjer 1mm/månad, men enligt mig är det jävligt overkill.

Hoppas du har någon nytta utav tipsen!
__________________
Senast redigerad av iTroll 2013-01-15 kl. 20:28.
Citera
2013-01-15, 20:17
  #5
Medlem
Blefss avatar
Gör rent spiralen o örat.
Har precis som föregående talare skrev spruckit. Gör rent och sätt tillbaka 6an tills det är läkt helt och hållet.
Citera
2017-07-08, 16:34
  #6
Medlem
PlanetCaravans avatar
Töjde också från 6 till 8mm och det var den värsta töjningen hittills. Om man tar ut den varje dag och tvättar örat och rengör med alsolsprit osv, kan man då ha kvar 8mm då? Får vänta mycket längre tills nästa töjning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback