Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-14, 20:49
  #1
Medlem
MortalDiseases avatar
Någon som vet av någon pizzeria i Stockholms området som fortfarande kör med de vita tunna pizzakartongerna? Tycker att den kartong som börjat ta över pizza marknaden ger pizzan en äcklig bismak av kartong (menar så klart den tjocka bruna kartongaktiga kartongen) t.o.m transporten av pizzan från bilen till hemmet gör det inte lika njutbart, stinker ju vidrigt..
Citera
2013-01-14, 20:53
  #2
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Saknar också den, används mest nu till calzone men är nu som 1/3 skokartong med en halv calzone.

Men de säljs fortfarande. http://www.aristo.se/SE/Catalog/Pizz...or/226352.html Men har inte sett en på tre år.
Citera
2013-01-14, 21:04
  #3
Medlem
rayraviolis avatar
En bra iakttagelse. Jag har också tänkt på den där kartongsmaken (som nog har mest att göra med lukten).
Citera
2013-01-14, 21:18
  #4
Avstängd
Six10s avatar
Ja fifan den ger pizzan en unken taste.. tacka vetja 80 tal med tunn vitlackad pizzakartong.
Citera
2013-01-14, 21:31
  #5
Moderator
evilhoneys avatar
Nu när vi har så många nya fina underforum så är det väl inte för mycket begärt att ni försöker lägga dem rätt själva?!
//mod


Matlagning, metoder och redskap --> Restauranger och matställen
/Moderator
Citera
2013-01-14, 21:33
  #6
Medlem
Muttaegotts avatar
Jävligt skönt att se att fler har reagerat över detta otyg!
Jag trodde först att den bizarra doften var något man åstakom på min lokala pizzeria men blev snart varse att så inte var fallet, jag har en teori om att de bruna kartongerna är gjorda av returpapper och därav denna stank/bismak.
Om vi gemensamt börjar klaga så kommer säkert leverantören att börja fatta att hans dagar är räknade
Citera
2013-01-14, 21:36
  #7
Medlem
Visst blir det godare när man äter ur vita kartonger! Snacka med din lokala favoritpizzeria och fråga varför dom bytt, om dom inte kan byta tillbaka.
Citera
2013-01-14, 21:45
  #8
Medlem
MortalDiseases avatar
Jag vet en pizzeria i upplands Väsby (Lindas Pizzeria) som fortfarande kör med dom vita tunna kartongerna, så jävla gött.. Finns dock en nackdel... pizzorna är som barnpizzor

MEN trots det så överväger jag värdet av den vita kartongen, det blir en helt annan sak nostalgi pizza
Citera
2013-01-14, 22:02
  #9
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Måste vara minst 10 år sedan som jag senast fick en tunn vit pizzakartong.
Citera
2013-01-14, 22:06
  #10
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Jag vet en pizzeria i upplands Väsby (Lindas Pizzeria) som fortfarande kör med dom vita tunna kartongerna, så jävla gött.. Finns dock en nackdel... pizzorna är som barnpizzor

MEN trots det så överväger jag värdet av den vita kartongen, det blir en helt annan sak nostalgi pizza

Apropå nostalgi. Visst fanns det dubbelkartonger med en slags insats så det blev två våningar?
Citera
2013-01-14, 22:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Apropå nostalgi. Visst fanns det dubbelkartonger med en slags insats så det blev två våningar?

Haha jaaa I mitten av 90 talet fanns dom iaf
Citera
2013-01-14, 23:13
  #12
Medlem
SaUrOn81s avatar
Fan vad skönt att se denna tråden!

Trodde nästan jag var ensam om denna iaktagelse. Tyvärr vet jag inget ställe som fortfarande kör med de klassiska vita kartongerna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback