Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 21:20
  #829
Medlem
Många puckade grejer, snott meninglösa saker från vänner. Bara stört. Men har aldrig haft nån direkt ångest för nått jag gjort på benso + alkohol hur puckat det än varit.

Gjort liknade grejer på enbart alkhol men då har jag haft ångest för idiotiska betendet i flera år.
Citera
2018-09-06, 04:04
  #830
Medlem
yungyeeys avatar
värsta jag gjort på benzo är bara varit helt väck å kört bil å gjort dumma affärer,kasta sönder min iphone för jag skulle kolla om den höllXD. däremot har jag gjort mycket jävligt dumma saker där bexo var inblandat. vilket vad man kan ta i en annan tråd, kan säga engång när jag drog hem till en tjej då vi druckit ordentligt och jag tog Nitrazepam och dagen därpå hade jag pissat ner hela sängen, roligt i efterhand
__________________
Senast redigerad av yungyeey 2018-09-06 kl. 04:09.
Citera
2018-11-27, 14:51
  #831
Medlem
Saker jag gjort på Z-analoger och sprit är helt sinnesjuka, får ångest av bara tanken.

Helt seriöst, använd inte Z-analoger och sprit.
Citera
2018-11-27, 22:18
  #832
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Det enda jag ångrar som jag gjort under påverkan av benso är att ha kört bil och halvkvaddat dom. Otroligt jävla korkat och totalt livsfarligt. Nu är det dock ett antal år sedan och kombinationen bil+benso är helt utesluten idag.
Citera
2018-11-28, 01:32
  #833
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Det enda jag ångrar som jag gjort under påverkan av benso är att ha kört bil och halvkvaddat dom. Otroligt jävla korkat och totalt livsfarligt. Nu är det dock ett antal år sedan och kombinationen bil+benso är helt utesluten idag.

Har också kört bil på benso, jävligt korkat. Men jag har haft tur och faktiskt aldrig kvaddat.
Citera
2018-12-01, 12:10
  #834
Medlem
Köpte en bil för 40 tusen, som nästan med en gång behövdes lagas för närmare 30 tusen. Automatlådan visade sig vara mer eller mindre skräp.

Nackdelen med bensodiazepiner för mig, jag blir lätt optimistisk och tänker inte till ordentligt innan vissa beslut. Ej rört benso sedan i somras då detta hände.
Citera
2018-12-02, 19:25
  #835
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Köpte en bil för 40 tusen, som nästan med en gång behövdes lagas för närmare 30 tusen. Automatlådan visade sig vara mer eller mindre skräp.

Nackdelen med bensodiazepiner för mig, jag blir lätt optimistisk och tänker inte till ordentligt innan vissa beslut. Ej rört benso sedan i somras då detta hände.

Ja, det var ju inte kul att bli blåst när man köper bil. Men å andra sidan så var det inte så farligt om man läser vad andra har gjort när de har tagit benso.
Citera
2018-12-02, 19:58
  #836
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Nackdelen med bensodiazepiner för mig, jag blir lätt optimistisk och tänker inte till ordentligt innan vissa beslut. Ej rört benso sedan i somras då detta hände.
Jag brukar kunna stanna upp och tänka: "är det här verkligen en bra idé?", och om man måste ställa den frågan till sig själv så brukar oftast vara "nä". Tyvärr lyssnar inte hjärnan alltid så det brukar bli ett "jadå" i nästan alla fall ändå.
Citera
2018-12-11, 23:53
  #837
Medlem
Dawlishs avatar
Jag hade en trevlig episod på tama Oxascand för ett par år sen när benso-toleransen var låg. Satt på kontoret (ganska högt uppsatt jobb med budget-ansvar och diverse) på en Fredag runt 18.00 när alla i princip hade dragit hem och tänkte att jag tar ett par st ihop med några glas vin, slutade med att jag drog i mig typ tre kartor Oxascand, vad kan det vara en 10 st a la 25 mg och en flaska rödtjut.

Eftersom jag var så busig då och ingen var på kontoret så tyckte jag att det var en kul idé att klättra upp på kontorsskåpen (3 m höga) och krypa runt där i kostym och fnissa som en annan Gollum. Åh, jag är så glad att ingen dåvarande kollega kom in då, för det hade varit svårt att förklara.

En av mina dåvarande brukade peta i sig mängder med benso bl.a, helt utan anledning och vid märkliga tider på dygnet. Han jobbade då i en musikaffär på Götgatan och den sista gången han jobbade sitt pass där var när han stoppade i sig ett gäng benso direkt på morgonen, gick dit och när det var dags för lunch med hans chef och en kollega, så däckade han med ansiktet rakt ner i sin kebab-tallrik. Haha. Han blev avskedad på plats. Rätt åt honom, pundar-jävel. Kunde dyka upp hemma hos mig 4 timmar försenad och påstå att han inte var det minsta påverkad och sen ramla ner på golvet och ligga utslagen och snarka hela natten.
Citera
2018-12-12, 02:49
  #838
Medlem
Något år satt jag på puben och drack öl innan det var dags för traditionellt julfirande med familjen. Hade tagit en rejäl dos iktorivil innan. När jag väl kom till kalaset så spårade det ur ordentligt, jag rök ihop med farsan osv. Minns inget av vad som hände mer än att jag blev hemkörd av farsans brors fru.
Citera
2018-12-21, 00:29
  #839
Medlem
Ojoj, den här listan kan bli lång! Allt detta är preskiberat nu, tar fortfarande benso, men håller mig till terapeutiska doser. Det bör nämnas att mycket av detta är vad som pusslats ihop av vad jag fått veta av åskådare, och i vissa fall ordningsmakten. Jag utelämnar de allra värsta (oftast orsakade av z-analoger) då de riskerar att röja min identitet.

- Någon högtid med svärföräldrarna, en plåga, så laddade med alpra, drack en del, men höll mig klassiskt alprakylig. Tyvärr dricker min svåger för mycket, och börjar småjävlas. Min fru ser att mina ögon börjar mörkna, och ber sin bror att lägga av. Han fortsätter. Till slut börjar han småknuffas, jag gillar inte beröring, så reser mig helt kallt och drar en höger som tvärsänker honom. Plötsligt får svärfar, även han onykter, för sig att lägga dig i, varpå jag helt lugnt skickat in honom i väggen med en välkoordinerad spark, ett under då min motorik inte brukar vara på topp på benso. Har idag ingen kontakt med svärföräldrarna.

- Är hemlös, allt jag äger befinner sig i en sportbag jag håller järnkoll på. Har två kartor flunitrazepam. Träffar en tjej som småpundar lite då och då, tänker att det kan vara värt ett par flunnisar för en sovplats, en dusch, och kanske rent av ett ligg. Sista minnet är helt sjukt BDSM sex i en park, sedan vaknar jag upp i ett naturområde en bra bit utanför stan, bagen är borta, Däremot ligger det på bänken brevid mig en stor jävla kniv, En del kläder jag aldrig sett förr, dessutom är ena handen på mig lindad, och jag ser att det blött genom. Dessutom ligger ett 10-kort på det lokala badhuset samt tre kartor nobligan i min plånbok. Undrar fortfarande vad som hände den natten. Tjejen mindes heller inget utöver sexet, och att hon hetsat till direkt farlig BDSM, vilket jag lyckligtvis nekat. Hon hade för övrigt blivit väckt på en bänk inne på tågstationen.

- Kommunen jag bodde i hade ett projekt för missbrukare där man skulle "arbetsträna" som vanligt när man samlar missbrukare blir det kaos. Tre av oss ägnade en lunch åt att skjuta flunnisar. Då de drog in en del av ens bidrag om man ej närvarade bestämde vi oss för att gå tillbaks, aningen ovetandes om hur skeva vi egentligen var. Den ena av oss satte igång en stöldturne på stället av sällan skådat slag, den andre raglade runt och gav arbetsledaren smålusingar, och då vi var i en före detta industrilokal upptäckte jag att jag med en apas vighet kunde klättra upp längs stödpelare och ligga på en bjälke i taket. Polis tillkallades, klepromanen försvann, mannen med lusingarna fortsatte utdela dem till poliserna, och tjänade på sätt ihop till en arrestering. Mig fick de till slut ner, och lämpade av mig på akutpsyk för en runda avgiftning.

- Jag och en god vär från forna Jugoslavien var på en klubb. Vi käkade roppar som smågodis, och på något sätt hamnar han i en politisk diskussion med några från nån annan del av forna Jugoslavien. Det slutar med slagsmål på scenen, varpå jag artigt ursäktar mig för tjejen jag dansar med, beväpnar mig med två ölflaskor, men då jag inte är helt säker på vilka det egentligen är min vän är i konflikt med går jag till slumpmässig attack. Slutar med att hela klubben i princip är i slagsmål, och jag får en portning och ett välförtjänt kok stryk av vakterna.

- En vän har en skuld som akut bör betalas om han önskar ha kvar knäskålarna. Tydligen har någon deaö gjorts om att han kan kvitta den mot ett par datorer, så han försöker få mig till kumpan. Då det inte verkade vara någon vinning för mig tackade jag nej, men då han visade sig ha en hel del roppar så var det ju klart man ställde upp. Inbrottet var uselt genomfört, datorer och skärmar var vid denna tiden ganska stora, och som fortskaffningsmedel hade vi två damcyklar. Som genom ett under klarat vi att genomföra det hela, bara för att senare åka dit för att min väns dåvarande flickvän satte dit oss efter att det tagit slut.

- Är ute på stan på en blandning av ikto och somadril. Solen skiner,ölen är kall, sällskapet trevligt, livet är gott! Plötsligt kommer en syster till en tjej i sällskapet och är skärrad då hon avvisat en kille som därefter blivit hotfull. Jag tar tag i situationen, letar upp killen i fråga, han åker på en smäll och så anser jag det fixat. Senare kommer systern igen, idioten lärde sig inte första gången, och jag har hunnit bli ganska väck. Så, fullt med folk på huvudstråket i stan, killen går med sin far, i full karriär kommer SatansBalkong och genomför vad polisen senare kom att kalla misshandel av normalgraden. Tänker inte mer på det, utan lullar vidare, träffar en söt tjej jag sitter och pratar med, hon nämner att hon hört saker om mig, jag säger att de är grovt överdrivna, nästan precis i samma ögonblick kommer två poliser och säger "jaha "mitt för- och efternamn" då var det dags igen. Såg aldrig tjejen mer, men åkte på en rättegång, som vanligt utan att ha sagt ett ord.
Citera
2018-12-21, 01:08
  #840
Medlem
Autobahn76s avatar
Jobbade i en bar en kort period och tullade på ölkranen samtidigt som jag knaprade Alprazolam och Immovane. Tog det väldigt försiktigt men det var ofta på gränsen att jag ens klarade av att stänga stället och det var bara en tidsfråga innan det skulle spåra ur rejält. Och det gjorde det så klart.
En av nätterna stannade jag och en kollega kvar efter stängning. Det sista jag minns är att vi sveper i oss hejdlöst med öl från kranen, lyssnar på musik och kastar pil. I nästa stund vaknar jag i ett litet mörkt rum med två poliser som böjer sig över mig och frågar hur det är fatt.
Det visar sig i efterhand att jag och kollegan stannat på stället där vi jobbar till kl 09:00 på morgonen och att jag efter att vi skiljts åt måste ha ramlat i en trappa och tuppat av inne på en tunnelbanestation i Stockholm city, liggandes på golvet en torsdagsmorgon mitt under rusningstrafik.
Jag var för väck för att ens kunna prata med poliserna och de körde in mig till beroendeakuten.
Jag tog en vit vecka efter det .
__________________
Senast redigerad av Autobahn76 2018-12-21 kl. 01:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback