Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-14, 13:53
  #1
Medlem
Livetowins avatar
Hej kära människor!

Det är så att jag har kommit över en tempelboll ( Opium blandat med Svartafghan ), som vanligt
har jag och min vän bestämt oss för att förtära denna substans till helgen. Då jag aldrig har tagit just Opiater i denna naturliga form utan blivit mest läkemedel som Dolcontin, Oxy, Sub, Met osv, så tänkte jag kolla om något vet det smidigaste sättet att uppleva tempelbollen och hur det lättast går att dosera.

Det är rökning som gäller för oss då det är så vi alltid gör, jag har varit på jakt efter en Opiumpipa som då är dedikerad för detta ändamål men har inte hittat någon någonstans, skulle uppskatta tips vart man kan hitta en sådan också.

Mvh R
Citera
2013-01-14, 14:41
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livetowin
Hej kära människor!

Det är så att jag har kommit över en tempelboll ( Opium blandat med Svartafghan ), som vanligt
har jag och min vän bestämt oss för att förtära denna substans till helgen. Då jag aldrig har tagit just Opiater i denna naturliga form utan blivit mest läkemedel som Dolcontin, Oxy, Sub, Met osv, så tänkte jag kolla om något vet det smidigaste sättet att uppleva tempelbollen och hur det lättast går att dosera.

Det är rökning som gäller för oss då det är så vi alltid gör, jag har varit på jakt efter en Opiumpipa som då är dedikerad för detta ändamål men har inte hittat någon någonstans, skulle uppskatta tips vart man kan hitta en sådan också.

Mvh R


Du leker med elden pojk,grymt beroendeframkallande drog
T.om Jonny deep har respekt för den drogen och medger att det är bland det skönaste man kan och det är väldigt stor risk att man kan bli helt fast efter prövat 1 gång bara
Citera
2013-01-14, 21:08
  #3
Medlem
Livetowins avatar
Har svårt att tänka mig att det skulle vara värre än rökhorse prövat och blev ej fast, sen blir det svårt för mig att röka oppe varje dag fick gå över kung och fosterland innan jag hittade denna substans inte det vanligaste att stöta på
Citera
2013-01-14, 21:22
  #4
Medlem
Jag har testat opium en gång, men kan inte hjälpa dig med rökdosering tyvärr. Jag blandade ut det i en kopp te och drack, testa det vetja, helt klart krångelfritt och smidigt.
Citera
2013-01-15, 09:32
  #5
Medlem
Livetowins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilligaf
Jag har testat opium en gång, men kan inte hjälpa dig med rökdosering tyvärr. Jag blandade ut det i en kopp te och drack, testa det vetja, helt klart krångelfritt och smidigt.

Tack för ditt svar!, Så vad tyckte du om ruset om man drar en paralell mellan andra opiater/opioider ?. Vi har varit inne på te men kände att vi var ambitiösa nog att röka, är fortfarande på jakt efter just en pipa. I värsta fall får man väl leka lite Mcgyver och bygga någon slags lösning
Citera
2013-01-15, 13:05
  #6
Medlem
Tag_Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livetowin
Tack för ditt svar!, Så vad tyckte du om ruset om man drar en paralell mellan andra opiater/opioider ?. Vi har varit inne på te men kände att vi var ambitiösa nog att röka, är fortfarande på jakt efter just en pipa. I värsta fall får man väl leka lite Mcgyver och bygga någon slags lösning

Indeed, självklart kör du en McGyver
Citera
2013-01-15, 14:22
  #7
Medlem
hahaha, tempelboll "svart afghan blandat med opium" lol, det är bara hasch, bra hasch, men inget jävla opium i.
Citera
2013-01-15, 17:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livetowin
Tack för ditt svar!, Så vad tyckte du om ruset om man drar en paralell mellan andra opiater/opioider ?. Vi har varit inne på te men kände att vi var ambitiösa nog att röka, är fortfarande på jakt efter just en pipa. I värsta fall får man väl leka lite Mcgyver och bygga någon slags lösning

Är grön på opiater, har bara kört kodein annars, och jämfört med det så är opiumruset klart mer "fysiskt" skulle jag säga. Mysigt, sömnigt. Skulle gärna ta det igen vid tillfälle, förra gången var utomlands.
Citera
2013-01-15, 20:58
  #9
Medlem
RockyRambos avatar
Har bott i amsterdam i fem pr och ALDRIG stött på röka med opium i. Du märker väl om det är äkta när du är illampende och måste lägga dig ner... tempelboll är iaf bra hasch men att lura i ngn att det ör opium i är ngt gröngölingar går på....
Citera
2013-01-17, 03:14
  #10
Medlem
Man kan i alla fall köpa tempelboll på SR.
Citera
2013-01-17, 03:34
  #11
Medlem
DenNyaDealens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockyRambo
Har bott i amsterdam i fem pr och ALDRIG stött på röka med opium i. Du märker väl om det är äkta när du är illampende och måste lägga dig ner... tempelboll är iaf bra hasch men att lura i ngn att det ör opium i är ngt gröngölingar går på....

Om TS beställt från *den sidan vi alla vet* så kan jag garantera att det är opium i, ingen större mängd, men tillräckligt. Har själv inte testat, för rädd för att beställa då skiten säljs från asien, ett land som är känt för just dessa grejer.

till TS; Måste man ha opiumpipa, går det inte bra att röka i vanlig pipa? Tänker att det är så blandat med haschen..
och, beställde du via *den där sidan*? återkom gärna med resultat
Citera
2013-01-19, 02:03
  #12
Medlem
Stonedyoos avatar
Har rökt opium mer gånger än vad det går att räkna på fingrarna men det är ovanligt med opium kranar.
Tycker inte det är något så märkvärdigt som folk tycks säga, inte alls lika starkt som oxy eller sub och diverse andra smärtstillande opiat piller.
Men tycker det är en riktigt mysig ritual att sitta och röka det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback