Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-28, 21:05
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Så du menar att länder som idag inte har problem skall få dela på 90.000 främlingar utöver dem de redan tar emot? Låter direkt galet i för mina öron måste jag säga.
Ja, 90 000 extra invandrare fördelat på EU:s 500 miljoner invånare är inte mycket att bråka om.
Tar samtliga EU-stater sitt solidariska ansvar så behöver det inte bli några problem. Det är när för många invandrare koncentreras till ett begränsat område som problemen uppstår.

Citat:
Ursprungligen postat av Avery
Men skärp dig din naiva stackare.

Förstå att när lillfingret ges tas hela handen. Om du kan få info från försäkringskassan, myndighetsutövare etc och till och med NÄR DU SKA RÖSTA på dit moderspråk kommer argumenten för att lära sig språket sjunka till en promille.

Vill du ta del av samhällsinfo? Gött, lär dig språket. Det är all motivation som ska behövas på SFI.
Jag ser ingen motsättning. Det går väl att göra båda dera.
Tror knappast SFI-undervisningen står och faller med att viss samhällsinformation ges ut på fler språk.
Men du tycker kanske att folk ska famla i blindo tills de lärt sig svenska (även om det tar 5-10 år)?
__________________
Senast redigerad av Kaymano 2013-01-28 kl. 21:16.
Citera
2013-01-29, 19:54
  #50
Medlem
arjons avatar
Jösses vad sugen jag blev på att redan nu trycka upp en himla massa dekaler/stickers med
"Tacka MP för 30.000 Somalier" att sätta upp på inte bara MP:s valplanscher
Men insåg precis att 30.000 Somalier år 2014 förmodligen inte kommer att stämma överens med verkligheten...
Och jag har inte råd med 10 olika dekaler 35.000, 40.000, 45.000, 50.000, 55.000, 60.000 etc
Citera
2013-01-29, 19:57
  #51
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arjon
Jösses vad sugen jag blev på att redan nu trycka upp en himla massa dekaler/stickers med
"Tacka MP för 30.000 Somalier" att sätta upp på inte bara MP:s valplanscher
Men insåg precis att 30.000 Somalier år 2014 förmodligen inte kommer att stämma överens med verkligheten...
Och jag har inte råd med 10 olika dekaler 35.000, 40.000, 45.000, 50.000, 55.000, 60.000 etc
Kör en spritpenna eller spray och profil utskuren ur kartong så går det nog bra skall du se. Kör så som du tycker är bäst så blir det bra.

Citera
2013-01-29, 20:05
  #52
Medlem
arjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Kör en spritpenna eller spray och profil utskuren ur kartong så går det nog bra skall du se. Kör så som du tycker är bäst så blir det bra.



Tack för tipsen !

Schabloner i kartong är faktiskt en billig och bra lösning !

Vad det gäller avataren så kan väl alla ha en i gränslandet till "bad hair day"
Citera
2013-02-18, 13:31
  #53
Medlem
Obscurites avatar
Får väl helt enkelt be att tacka MP då. Somaliska tjejer är hur snygga som helst och självfallet är det då trevligt med ett litet extra tillskott på dessa. Tack MP, ni har min röst.
Citera
2013-02-19, 08:21
  #54
Medlem
lirareflashbacks avatar
Fint initiativ, som tillsammans med andra små saker på nätet och in real life, kommer att bidra i kampen för ett bättre Sverige.
Citera
2013-02-19, 09:48
  #55
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arjon
Tack för tipsen !

Schabloner i kartong är faktiskt en billig och bra lösning !

Vad det gäller avataren så kan väl alla ha en i gränslandet till "bad hair day"

Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Fint initiativ, som tillsammans med andra små saker på nätet och in real life, kommer att bidra i kampen för ett bättre Sverige.
Låt inte mig stoppa er från att länka i signature

Även om jag kan se rimligheten i att man hjälper ett folk i nöd ser jag ingen anledning att det här beslutet man har tagit skall få falla i glömska. Även om jag börjat se en viss aktivitet på nätet så verkar det tråkigt nog som om flashback och alla andra vill låta det här beslutet falla i glömska. Tragiskt men det finns inte så mycket mer jag kan göra åt saken. Ni ser givetvis en vinst i att MP får en vågmästarroll efter 2014 för 4 år till av galenskapen!

Citera
2013-02-19, 10:32
  #56
Medlem
Tycker det hade varit bra att ordna en grupp på Facebook. Så är det lättare att se hur många som är medlemmar. Sen kan man nog nå ut till en större massa. Skriva kort men utförligt vad som är dåligt med anhöriginvandringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Får väl helt enkelt be att tacka MP då. Somaliska tjejer är hur snygga som helst och självfallet är det då trevligt med ett litet extra tillskott på dessa. Tack MP, ni har min röst.

Visserligen är smaken olika men... är du somalier själv? Annars har jag svårt att se något snyggt med dessa tjejer. Undantag finns ju alltid men inget för mig.
Citera
2013-02-19, 11:45
  #57
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Låt inte mig stoppa er från att länka i signature

Även om jag kan se rimligheten i att man hjälper ett folk i nöd ser jag ingen anledning att det här beslutet man har tagit skall få falla i glömska. Även om jag börjat se en viss aktivitet på nätet så verkar det tråkigt nog som om flashback och alla andra vill låta det här beslutet falla i glömska. Tragiskt men det finns inte så mycket mer jag kan göra åt saken. Ni ser givetvis en vinst i att MP får en vågmästarroll efter 2014 för 4 år till av galenskapen!


Jag väntar på att valaffischerna ska börja sättas upp. Då ska varje väljare få deras heltäckande budskap, även om MP hellre visar på sälarna och glömmer Somalierna.
Citera
2013-02-19, 12:55
  #58
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lrikard21
Tycker det hade varit bra att ordna en grupp på Facebook. Så är det lättare att se hur många som är medlemmar. Sen kan man nog nå ut till en större massa. Skriva kort men utförligt vad som är dåligt med anhöriginvandringen.
Det låter som en bra idé, låt inte mig hindra dig från att förverkliga den. Tanken med den här kampanjen är inte att någon (jag) skall ge ett färdigt paket utan att det organiskt växer fram. Jag är inte så mycket för att styra och ställa så det blir upp till er att visa initiativ, läs en annan tråd jag har länkad till i min signatur så kanske ni får lite klarar för mig hur jag skulle vilja att ni arbetade och levde.
Citera
2013-02-19, 19:05
  #59
Medlem
Jag tycker det är ganska... "intressant"... att medan C går ut med fri invandring så försöker MP tagga ner och sminka över.

Om man går in på Wayback Machine och kollar hur MP:s politik såg ut i augusti 2010 så fanns det flera rubriker under Vår politik A-Ö som handlade om invandring, och texterna var väldigt, tja, utopiska.

Det fanns "Arbetskraftsinvandring", "Asyl", "Invandring", "Migration och flyktingar".

Under "invandring" stod det:


Under "migration och flyktingar":


Ord och inga visor. Men hur ser deras sajt ut idag?

Asyl: borta. Arbetskraftsinvandring: borta. Invandring: borta. Kvar finns endast "migration och lika rätt". Man talar fortfarande om en vision om "en värld utan gränser", men många formuleringar som stack i ögonen är försvunna.

Likadant är det med V. 2010 hade de rubrikerna "Flyktingar" och "Integration". På nya sajten är rubriken "Flyktingar" spårlöst försvunnen. V har plötsligt ingen asylpolitik alls! Istället har "arbetskraftsinvandring" tillkommit.

Utåt kräks de på SD men på webben tonar de ner sig och sopar delar av invandringspolitiken under mattan, vilket kan tyda på att de faktiskt är oroliga för att fler och fler ska gå in och kolla på just den delen av politiken.

Citera
2013-02-19, 21:51
  #60
Medlem
LostGenerals avatar
Igår blev jag berikad av somalier. Jag var ute och gick i stan mitt på dan och plötsligt kom ett somaliskt lämmeltåg fram runt hörnet. Det måste ha varit 10-14 pers, mestadels barn, och det var säkert samma familj. De sprang runt och skrek och drog i flockhonan. Man kan fråga sig varför barnen inte var i skolan och föräldrarna på arbetsförmedlingen, men vad tjänar det egentligen till? Bara tanken på försörjningskostnaderna och framtidsutsikterna för den familjen fick mig att bli illamående. Ett varmt tack till Maria Ferm & Co som bidragit till detta underbara möte mellan människor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback