Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-27, 16:32
  #37
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Det känns ju som något som du borde fundera på själv? Svag trådstart kanske?

Sen så tror jag inte heller en sån här kampanj kommer ha någon större verkan även om den blev "stor" då man röstar för ett parti och inte emot det. Det är redan allmänt känt att MP står väldigt långt ifrån SD vad gäller invandringspolitik och de personer som håller med dig och hatar MP etc har nog aldrig övervägt att lägga sin röst där till att börja med.

Exakt samma som att anti-sd kampanjer(typ sverigedemokraterna i riksdagen? - nej tack) inte funkar då de som är med i kampanjen aldrig skulle röstat på SD oavsett.
Som jag skrivit i tråden får MP stora problem ute i vissa län om folk får veta att de som får bo i en herrgård kommer tack vare MPs samarbete med alliansen. Att folk inte vill vara med på den här kampanjen förstår jag men vad jag inte förstår är varför det är mer poster emot kampanjen i tråden än för den. Givetvis förstår alla att ett MP som inte har en vågmästarroll är betydligt bättre än om de har det men fortfarande vill ingen göra något åt det.

Istället vill ni sitta och gråta om att folket inte förstår vad MP är för parti, nu har ni chansen att visa vad de är för några och jag ser att det här och där ploppar upp 30.000 somalier kommentarer i artiklar och bloggar som rör MP. Bra jobbat av er som gör det.

Jag vet inte vad många tror den här kampanjen kan uppnå men det är nog fullt möjligt att slå ner MP till 2006 års resultat i vissa län och det skulle vara förödande för dem. De nådde inte över riksdagsspärren i 9 län och det får nog ses som en katastrof om MP gör ett sådant val 2014. Städerna tillhör MP men det finns ingen anledning att även ge dem glesbyggden.

För er som inte riktigt förstår den här texten så ger jag rådet att ni surfar in på val.se och jämför resultaten mellan 2006 och 2010, fundera på vad ni föredrar. MP har tagit röster av partier som idag svänger mot ett mer restriktivt intagande av utlänningar och det bör vara i de flestas intresse. Jag tror att ett par väljare kommer gå tillbaks till sitt tiidigare parti och då är det bara att hjälpa med med valet genom en bra anledning för dem att överge MP. Det finns en anledning i att inte ge MP chansen att ställa om trupperna inför valrörelsen 2014, 30.000 somalier är inget MP vinner nya röster med idag!
Citera
2013-01-28, 08:40
  #38
Medlem
02-02-2012s avatar
Till er som tycker att MP är ett parti man inte skall vara orolig över: Medlemsflykt från MP
"För att hindra trenden ska partiet nu försöka locka till sig andra väljargrupper än svensktalande. Medlemsmaterial har tagits fram på somaliska och arabiska."
Som jag skrev i en annan tråd kommer MP troligen vara första parti att föreslå något åt shariahållet, men givetvis skall de räddas kvar i riksdagen
Citera
2013-01-28, 17:38
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Till er som tycker att MP är ett parti man inte skall vara orolig över: Medlemsflykt från MP
"För att hindra trenden ska partiet nu försöka locka till sig andra väljargrupper än svensktalande. Medlemsmaterial har tagits fram på somaliska och arabiska."
Som jag skrev i en annan tråd kommer MP troligen vara första parti att föreslå något åt shariahållet, men givetvis skall de räddas kvar i riksdagen
På vilket sätt är det dåligt att ge ut samhällsinformation till invandrare?
Citera
2013-01-28, 18:02
  #40
Medlem
Averys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
På vilket sätt är det dåligt att ge ut samhällsinformation till invandrare?

Du förstår inte att det leder till mindre benägenhet att lära sig svenska språket? Tycker du det är bra att det trycks valsedlar på andra språk än det svenska?
Citera
2013-01-28, 18:32
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avery
Du förstår inte att det leder till mindre benägenhet att lära sig svenska språket? Tycker du det är bra att det trycks valsedlar på andra språk än det svenska?
Jag tycker det är bra att alla medborgare kan ta del av viktig samhällsinformation.
Visst vore det önskvärt att alla kunde svenska, men nu ser det inte riktigt ut så.
Förhoppningsvis blir SFI-undervisningen bättre framöver.
__________________
Senast redigerad av Kaymano 2013-01-28 kl. 18:36.
Citera
2013-01-28, 18:36
  #42
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Jag tycker det är bra att alla medborgare kan ta del av viktig samhällsinformation.
Visst vore det önskvärt att alla kunde svenska, men nu ser det inte riktigt ut så.
Förhoppningsvis blir SFI-undervisningen bättre framöver.
Du tycker inte att de skall åka hem?
Citera
2013-01-28, 18:44
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Du tycker inte att de skall åka hem?
Jag tycker att Sverige ska ha en restriktiv flyktingpolitik.
Vilka som ska åka hem får migrationsverket avgöra.
Jag är inte insatt i de enskilda fallen och jag drar inte alla över en kam.
Citera
2013-01-28, 19:01
  #44
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Jag tycker att Sverige ska ha en restriktiv flyktingpolitik.
Vilka som ska åka hem får migrationsverket avgöra.
Jag är inte insatt i de enskilda fallen och jag drar inte alla över en kam.
Känns sådär som SD-PK där man inte får något sagt, tycker du att 100.000 skall komma varje år och om du inte gör det var skall alla "för många" ta vägen?
Citera
2013-01-28, 19:17
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Känns sådär som SD-PK där man inte får något sagt, tycker du att 100.000 skall komma varje år och om du inte gör det var skall alla "för många" ta vägen?
100 000 låter mycket. 10 000 är nog lagom. Övriga kan spridas ut till andra länder.
Det vore nog bra om EU kunde enas om en gemensam flyktingpolitik.
Känns som att Sverige tar emot oproportionerligt många flyktingar (sett till befolkningsmängden).
Citera
2013-01-28, 19:19
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Känns sådär som SD-PK där man inte får något sagt, tycker du att 100.000 skall komma varje år och om du inte gör det var skall alla "för många" ta vägen?
Många Sverigedemokrater lider av mindervärdeskomplex, där de känner ett starkt behov av att få komma in i värmen. De lider av att inte bli accepterade och gör vad som helst för att bli det, även om de ger upp delar av sin ideologi. De tar varje chans de får att smutskasta grupper som är ännu mer åt höger, för att de känner en lättnad att vara de "goda", som de så gärna vill vara.

Dessa Sverigedemokrater jag talar om är egentligen politiskt korrekta, men som inte kan förneka de stora problemen och därför blivit invandringskritiker. De är klämda i mitten, vilket är väldigt besvärligt.

Alla Sverigedemokrater är givetvis inte såhär, men denna typ hittar man väldigt ofta här på flashback.
Citera
2013-01-28, 19:50
  #47
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
100 000 låter mycket. 10 000 är nog lagom. Övriga kan spridas ut till andra länder.
Det vore nog bra om EU kunde enas om en gemensam flyktingpolitik.
Känns som att Sverige tar emot oproportionerligt många flyktingar (sett till befolkningsmängden).
Så du menar att länder som idag inte har problem skall få dela på 90.000 främlingar utöver dem de redan tar emot? Låter direkt galet i för mina öron måste jag säga.
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Många Sverigedemokrater lider av mindervärdeskomplex, där de känner ett starkt behov av att få komma in i värmen. De lider av att inte bli accepterade och gör vad som helst för att bli det, även om de ger upp delar av sin ideologi. De tar varje chans de får att smutskasta grupper som är ännu mer åt höger, för att de känner en lättnad att vara de "goda", som de så gärna vill vara.

Dessa Sverigedemokrater jag talar om är egentligen politiskt korrekta, men som inte kan förneka de stora problemen och därför blivit invandringskritiker. De är klämda i mitten, vilket är väldigt besvärligt.

Alla Sverigedemokrater är givetvis inte såhär, men denna typ hittar man väldigt ofta här på flashback.
Många av dem är rätt så mjäkiga och flata.
Citera
2013-01-28, 20:28
  #48
Medlem
Averys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Jag tycker det är bra att alla medborgare kan ta del av viktig samhällsinformation.
Visst vore det önskvärt att alla kunde svenska, men nu ser det inte riktigt ut så.
Förhoppningsvis blir SFI-undervisningen bättre framöver.

Men skärp dig din naiva stackare.

Förstå att när lillfingret ges tas hela handen. Om du kan få info från försäkringskassan, myndighetsutövare etc och till och med NÄR DU SKA RÖSTA på dit moderspråk kommer argumenten för att lära sig språket sjunka till en promille.

Vill du ta del av samhällsinfo? Gött, lär dig språket. Det är all motivation som ska behövas på SFI.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback