Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-14, 11:43
  #1
Medlem
02-02-2012s avatar
Som de flesta nog noterat är att valrörelsen 2014 smygstartat från vissa partier. Moderaterna lanserar hårdare straff, Socialdemokraterna 30.000 bostäder och lite annat från andra partier. Vad ni nog märkt är att MP kommit med lite lustigheter den senaste tiden. De har öppnat armarna för SD via Fridolins konstiga utspel och en rättshaverist i en kommun som talat om att folket skall få bestämma över invadnringen. Om ni tänker tilllite vad som skett förstår ni varför MP gör detta nu. De vill helt enkelt flytta bort fokus från att de röstat för att ta in 30.000 somalier. Det här är något som kan bli väldigt jobbigt för MP att dras med i valrörelsen då jag inte ens tror att folk i det egna partiet är så glada över detta så jag undrar vad ni tycker om detta?

Nu undrar jag inte vad ni tycker om att MP tar in 30.000 somalier utan vad ni tycker om att MP skall ges möjligheten att låta bli att diskutera detta under valrörelsen 2014. Tycker ni att det är ok att de genom lite förlåtande artiklar skall slippa dras med detta? Är det rätt att media helt kommer att ignoerera detta smått kontroversiella tilltag under 2012? För vi vet alla att varken MP eller media kommer att nämna 30.000 somalier i valrörelsen.

Så då är det givetvis vårat uppdrag att gröa detta och MP är väldigt rädda för att folkrörelsen på internet skall vända sig mot dem. Det är därför Fridolin kom med sitt utspel om SD, nämligen att sluta fred med internet för att slippa få höra något om de 30.000 somalierna. Nu undrar jag lite om ni kommer gå på denna fint och släppa att MP är ansvariga för detta. För även om ni vill tro att Alliansen ville ta in 30.000 somalier så kanjag lova att de hellre skulle tagit 30.000 ingenjörer men förstod att MP aldirg skulle gå med på detta. Hur ser ni på att MP tog in 30.000 somalier egentligen och tyckerni att de skall slippa undan att behöva stå tilslvars för detta? För som jag skrivit tidigare kommer ingen annan än ni att kunna påtala detta då varken MP eller media kommer ha det minsta intresse av att diskutera denna fråga.

Därför föreslår jag att vi på flashback drar igång en kampanj som vi kallar "Tacka MP för 30.000 somalier!". Kampanjen är väldigt ätt att genomföra. Ni lägger till "Tacka MP för 30.000 somalier!" i era signaturer och även i de kommentarer ni postar på artiklar, ett exmepel skulle vara SD2014, "Tacka MP för 30.000 somalier!". Se till att styra all metadsiskussion om MP till att de tagit in 30.000 somalier och se till att påminna alla om detta när ni får chansen. Ge inte MP och media möjligheten att tiga ihjäl detta inför valrörelsen 2014 för ni vet att de kommer göra detta. En kampanj från flashback skulle nog kunna påverka upp till 1% inför valet 2014 så länge folket vet att "tacka MP för 30.000 somalier!".

Är det någon som har mer idéer och funderingar på vad man skulle kunna göra? Skriva insändare till tidningar? Få Täppas att stamma lite i Ring p1? Klottra "Tacka MP för 30.000 somalier!" på deras affischer inför valet? Vi kan bolla lite idéer som ni kan driva tillsammans med eran SD2014 kampanj.

En sidofråga är om flashbacks medlemmar är nog politiskt medvetna för att förstå detta? Tror ni att vi kommer se folk engagera sig i detta eller kommer detta att dö ut för att det är så jobbigt att lägga till 29 tecken i en signatur eller kommentar i slaskpressen? För er som klagat på att jag inte säger vad ni skall göra har ni här något väldigt konkret och lätt att arbeta med. Det är som sagt endast 29 extra tecken ni måste skriva i era inlägg runt om på nätet.
Citera
2013-01-14, 12:31
  #2
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Bra initiativ, MP kommer aldrig granskas i sömmarna av journalistkåren. 41% röstar MP, 54% av SRs journalister och 51% av SVTs journalister röstar grönt.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/mes...-bland-murvlar

Jag tycker kampanjen är bra för att den kommer också visa att miljöpartisterna inte bryr sig egentligen så mycket om miljön - hur kan man t.ex. stödja vindkraft som kräver massor av gifter och dessutom mer energi att tillverka än vad de ger tillbaka?

MP stödjer dock en besinningslös invandring som kommer leda till vad alliansens egentliga mål, att avskaffa välfärdsstaten. Välfärden kommer bli alltför dyr om vi skattebetalare ska försörja så många somaliska analfabeter - den kommer således avskaffas och de fattiga svenskarna kommer lida oerhört av detta.

Det är dags för flashback att ge miljöpartiet en match inför valet.


Tacka MP för 30.000 somalier!
Citera
2013-01-14, 12:44
  #3
Medlem
Självklart hakar man på. Bra initiativ.
Tack o bock MP för 30.000 somalier
Citera
2013-01-14, 12:49
  #4
Medlem
Tack för 30 000 somalier MP, jag kommer aldrig att förlåta er för vad ni gör och har gjort för att förstöra det här landet.
Citera
2013-01-14, 12:53
  #5
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Twitterhashtag? #TackMP30000somalier?
Citera
2013-01-14, 14:47
  #6
Moderator
Siegfrids avatar
Politik - Inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2013-01-14, 15:34
  #7
Medlem
Pastmasters avatar
Är det någon som ska stå till svars med dessa vänsterliberala tokigheter så är det inte bara MP utan även Maria Ferm som bär ansvaret för att ha röstat på att få in 30 000 somalier. Hon gick samhäll/internationell på Sundsgymnasiet i Vellinge och kommer från ett välbärgat samhälle, Falsterbo. Klart hon inte har några uppfattningar om verkligheten, hon lever i en värld där hon tror att alla människor kramar om varandra av kärlek.

Hade hon gått på naturvetenskapsprogrammet som jag gjorde hade hon fått en helt annan uppfattning och börjat ifrågasätta dumheter som hon håller på med nu.
Citera
2013-01-14, 15:43
  #8
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Är det någon som ska stå till svars med dessa vänsterliberala tokigheter så är det inte bara MP utan även Maria Ferm som bär ansvaret för att ha röstat på att få in 30 000 somalier. Hon gick samhäll/internationell på Sundsgymnasiet i Vellinge och kommer från ett välbärgat samhälle, Falsterbo. Klart hon inte har några uppfattningar om verkligheten, hon lever i en värld där hon tror att alla människor kramar om varandra av kärlek.

Hade hon gått på naturvetenskapsprogrammet som jag gjorde hade hon fått en helt annan uppfattning och börjat ifrågasätta dumheter som hon håller på med nu.

Ja, jag har personligen som ung alltid tyckt att det var så märkligt att rikemansungarna från Vellinge/Näset kom och skulle berätta för oss andra mindre bemedlade unga vad som var bra för oss.

Detta tills jag insåg att de vänsterintellektuella är av åsikten att de "ger sin röst åt oss" för att vi är intellektuellt och kulturellt svagare. Av samma anledning bor ingen av dem kvar på hipstermöllan när de väl får barn.
Citera
2013-01-14, 15:49
  #9
Medlem
Folketstempels avatar
Tramstråd.

Alliansen har röstat för massinvandringen av somalier för att straffa svenska folket för att de röstade in SD i riksdagen.
De röstade för MP:s förslag som annars inte ens fått någon uppmärksamhet.

Så det är du som försöker flytta fokus från regeringen till MP.
Citera
2013-01-14, 15:58
  #10
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Tramstråd.

Alliansen har röstat för massinvandringen av somalier för att straffa svenska folket för att de röstade in SD i riksdagen.
De röstade för MP:s förslag som annars inte ens fått någon uppmärksamhet.

Så det är du som försöker flytta fokus från regeringen till MP.

Det förändrar inte att MP möjliggjorde detta vansinne.

MP har dessutom flera gånger flaggat för en extrem flyktningpolitik som de dessutom fått igenom.

http://www.expressen.se/gt/ledare/de...gomda-amnesti/
Citera
2013-01-14, 16:23
  #11
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Tramstråd.

Alliansen har röstat för massinvandringen av somalier för att straffa svenska folket för att de röstade in SD i riksdagen.
De röstade för MP:s förslag som annars inte ens fått någon uppmärksamhet.

Så det är du som försöker flytta fokus från regeringen till MP.
Båda är skyldiga. Finns ingen som är bättre än den andra. Men jag kan gärna ändra signaturen.
Citera
2013-01-14, 16:36
  #12
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Båda är skyldiga. Finns ingen som är bättre än den andra. Men jag kan gärna ändra signaturen.
Nej, alliansen röstade fram ett förslag från ett litet pissparti bara för att jävlas med den svenska befolkningen. Det är helt alliansens fel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback