Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-15, 12:01
  #13
Medlem
http://sv.wikipedia.org/wiki/Klotblixt
Låter som detta.
Citera
2013-01-15, 15:16
  #14
Medlem
Du vet väl att det är skillnad på Ljus boll och Ljusboll. Vilken menar du?
Citera
2013-01-15, 20:19
  #15
Medlem
vikingrods avatar
Klotblixt förklaringen från wikipedia var exakt vad jag såg. Grymt. Udda att det skedde hemma bara.
Citera
2013-01-16, 05:08
  #16
Medlem
Sånt där kan ibland också bero på att ögonen/hjärnan spelar en ett spratt, att man ser "negativ" av någon ljuskälla eller liknande. På samma sätt som om du tittar på en lampa eller en TV-skärm, och sedan blundar, så kan du se ett slags negativ av lampan/skärmen efter att du stängt ögonen. Ibland när man tittar på TV eller mot en lampa i rummet, för att sedan titta åt ett annat håll, så kan TV:ns eller lampans "negativ" synas och liksom "glida förbi" genom rummet.

Jag är nog inte världens bästa på att förklara, men.

Klotblixtar brukar, så vitt jag vet, dyka upp främst under åskoväder, och de brukar då inte uppstå inne i huset, utan isåfall snarare komma in genom att bränna ett hål i ett fönster, eller glida in genom en öppen ytterdörr. De brukar också försvinna med en knall. Men vad vet jag, de kanske kan försvinna in ljudlöst i en vägg också. Men i så fall borde de väl lämna något brännmärke eller liknande efter sig?
Citera
2013-01-16, 11:26
  #17
Medlem
vikingrods avatar
Förstår vad du menar med ögonsspöken men det här var inget som jag upplevt förrut. Och du har så klart rätt om klotblixten. Jag tvivlar starkt att det var en sådan efter jag läste mer om dom. En sån i lägenheten skulle inte ha slutat bra om det ens är möjligt. Är inte en sån som tror allt jag ser är ufos och spöken men detta var väldigt obehagligt. Och att hunden med reagerade på det är väldigt konstigt.
Citera
2017-10-31, 16:09
  #18
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikingrod
Förstår vad du menar med ögonsspöken t.
Fick uppleva dylikt på en bilväg för några år sedan i tät anknytning till din TS, tidsmässigt. Klot/boll med radierande karaktär som drog över vägen ut på en åker & gled runt lite.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback