Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-21, 20:29
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Bättre om alla köper det på svartashoppar på internet med bitcoins och säljare slipper skatta v, köpar(minderåriga många) vet ej vad de får osv.

Ser du problemet med det?
Dom förstod det efter några år då de förbjöd alkohol i USA(allt blev sämre folk dog som flugor och och inga pengar kom in för vård av missbruket)


Edit: inget är bra men det är bättre att ha kontroll och reglera försäljningen den som ej fattar det har ej studerat historia om droger eller alkohol.
Citera
2015-04-27, 18:33
  #302
Medlem
123qazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brinyus
Jag har aldrig påstått att cannabis går att stoppa?

Jag säger bara att jag tycker att det vore idiotiskt om man tog in ytterligare en farlig drog in i samhället för jag tror att det hade vart destruktivt både för individen och för samhället.

Och ja, jag vet att cannabis finns i vårt samhälle men jag pratar förstås om en legalisering där staten säljer det. (Eftersom någonting annat hade vart högst osannolikt i Sverige om man någon gång hade legaliserat drogen)

Fördelar med statligt försäljning:
*Kvalitetskontroll för skadliga kemikalier.
*Kontroll över försäljningen till minderåriga.
*Kontroll och hjälp till missbrukare.
*Kontroll över var pengarna hamnar. Inga mer kriminella ligor som står för odling eller importering.

Svenska staten älskar ju kontroll och detta är bara ett fåtal punkter som skulle gagna samhället vid en legaliserad handel.

Fördelar med illegal försäljning:
Största delen av allt hasch och marijuana som produceras i europa drivs av organiserad brottslighet som inte uteslutande sysslar med försäjlning av Cannabis.
Cannabisförsäljningen är bara en liten gren av deras nätverk resten av tiden sysselsätter dem sig med saker som människosmuggling, sexhandel, inbrott, utpressning, kidnappning och annat trevligt.
Så för att vissa vill nyttja ett annat rusmedel än av staten godkänt brännvin så stöder man indirekt dessa grova kriminella som livnär sig på moraliskt förkastliga handlingar.

Att en försäljare i sverige åker fast med några hundra gram hasch i fickorna och åker in på vatten och bröd i ett år så är som en piss i havet i sammanhanget.

Men att Sverige skulle legalisera Cannabis kommer inte ske förrän helvetet fryser över.

sarcasm/ Cannabis är ju knark och knark är bajs! /sarcasm
Citera
2015-04-27, 19:05
  #303
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brinyus
Jag har aldrig påstått att cannabis går att stoppa?

Jag säger bara att jag tycker att det vore idiotiskt om man tog in ytterligare en farlig drog in i samhället för jag tror att det hade vart destruktivt både för individen och för samhället.

Och ja, jag vet att cannabis finns i vårt samhälle men jag pratar förstås om en legalisering där staten säljer det. (Eftersom någonting annat hade vart högst osannolikt i Sverige om man någon gång hade legaliserat drogen)
Cannabis är inte farlig och det är idiotiskt från första början att cannabis är olagligt.

Och nej, cannabis går inte att stoppa, så då är det bäst att legalisera cannabis fullt ut och bygga upp samhället på industrihampa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback