Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-12, 20:50
  #1
Medlem
nerdrages avatar
Jag "råkade" nyligen fuska i Quizkampen genom att svara fel på alla 3 frågor inom en kategori men sedan trycka på bakåtknappen som finns på Samsung Galaxy mobilerna för att få en ny chans. Genom att komma tillbaka till huvudmenyn fick jag chansen att svara på SAMMA frågor som jag hade svarat fel på innan men välja rätt alternativ den här gången (istället för "synka nu" stod det "spela").

Men jag har inte kunnat upprepa fusket igen. Är det någon som vet eller kan komma på hur man ska göra för att upprepa fusket?
Citera
2013-01-12, 20:54
  #2
Medlem
prostinnans avatar
Jag har också kunnat fuska med min Appletelefon, när det ringde (och jag svarade) medan jag spelade. Fick börja om på samma kategori med samma frågor. Vet inte om det "går" att fuska eller om det bara rör sig om enstaka buggar.
Citera
2013-01-12, 21:00
  #3
Medlem
W-Zinks avatar
Ett annat fusk är att spela på två mobiler/surfplatta samtidigt inloggad på samma konto givetvis. Säg att du spelar på mobilen först. Ser frågan svarar fel. Spela på din iPad samtidigt välj samma kategori. Svara rätt!

En enhet kommer få alla fel och en kommer få alla rätt. Senare fortsätter du helt enkelt på enheterna tills du ska spela sista rundan. Den bör du förslagsvis spela på din surfplatta eller den enhet du har alla rätt på. Avsluta rundan på en enhet och låt motståndaren spela klart.
Citera
2013-01-12, 21:10
  #4
Medlem
nerdrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Ett annat fusk är att spela på två mobiler/surfplatta samtidigt inloggad på samma konto givetvis. Säg att du spelar på mobilen först. Ser frågan svarar fel. Spela på din iPad samtidigt välj samma kategori. Svara rätt!

En enhet kommer få alla fel och en kommer få alla rätt. Senare fortsätter du helt enkelt på enheterna tills du ska spela sista rundan. Den bör du förslagsvis spela på din surfplatta eller den enhet du har alla rätt på. Avsluta rundan på en enhet och låt motståndaren spela klart.

Okej det fungerar! Tack för hjälpen
Citera
2013-02-01, 20:24
  #5
Medlem
Kodijacks avatar
Lyckades precis fuska genom att pausa frågorna och googla fram svaren. Upptäckte av misstag att det gick att pausa. Har en HTC One X.
Citera
2013-02-03, 18:00
  #6
Medlem
Marferes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kodijack
Lyckades precis fuska genom att pausa frågorna och googla fram svaren. Upptäckte av misstag att det gick att pausa. Har en HTC One X.

Hur pausade du?
Citera
2013-02-10, 08:19
  #7
Medlem
Entertainerns avatar
Prostidude, som snabbseglar upp på listan, är en fuskare.
Det blir nämligen fel i slutronden när fuskarna skall "tvätta ren" sin spelplan från egna felsvar. Ämnet blir det samma som i ronden innan…
Citera
2013-02-10, 08:25
  #8
Medlem
QJLs avatar
Varför vill man fuska i quizkampen?
Citera
2013-02-19, 23:47
  #9
Medlem
Även Knasbollet fuskar. Är något med sista omgången som blir konstigt, samt att han måste börja. Konstigt och oerhört pinsamt.
Citera
2013-02-24, 11:54
  #10
Medlem
Är det inte lite patetiskt att fuska för en sån sak? Okej om ni var 10 år gamla, men nu är det ju 18årsgräns på flashback.
Citera
2013-02-24, 11:59
  #11
Medlem
Ockletts avatar
Vad vinner man?
Citera
2013-02-24, 12:05
  #12
Medlem
Brasars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Vad vinner man?

Möjligheten att kunna impa på kompisar och ett dåligt samvete.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback