Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-12, 19:54
  #601
Medlem
Danne90s avatar
Jag har läst många sidor och vill egentligen bara ha svar på en fråga som jag inte har lyckats hitta svaret på.

Frågan är: Kommer man kunna se om tråden har blivit promotad upp på listan av moderatorer eller kommer ni smyga med det?
Citera
2013-01-12, 19:58
  #602
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tack för ett uttömmande svar men det gick inte att se att du över huvudtaget kan diskutera utan att prova med att sätta dig på åsikterna från andra.
Så med andra ord kan man stänga tråden tills det är dags att säga vad man tycker? Då tycker jag att tråden inte har en mening i sig.

Det går inte att lägga upp AÄ med läsarstyrdhet eftersom man helt sonika vill ha bort vissa ämnen som överrepresenterat listan. Så nej, det där bör man kunna se vilka trådar som folk läser i.
Inte vad som påstås och har sållats ur från listan och hur många läsare det är på just dessa trådar.
Tror du möjligen att ditt resonemang är hållbart i och med att massor av äldre trådar är borta och ingen ser hur många som läser dom?

Men snälla, du kan omöjligen vara så här korkad. Listan ÄR läsarstyrd, bortsett från ett fåtal trådar som stoppats in mer eller mindre på prov (och det är inte den eländiga fläskfile-tråden!).Det finns möjligheter att ta bort trådar men det är de som är trams och flams.

Det är oerhört svårt att tolk dina texter så det ör möjligt jag missförstått vad du menar, om det nu finns en tanke bakom.

Citat:
Ursprungligen postat av Sandworm
Fortfarande inte fattat att det inte bara handlar om intressanta trådar

U n d e r h å l l n i n g s v ä r d e .

Det kan vara nån som lyckats kasta en sten i huvudet på en fågel. Vem fan bryr sig om hur tjusig trådstarten är.
Ok, ibland kan en seriösare tråd vara nice, men inte bara...............

Det lär komma in sådana trådar också om bara folk läser dem, för då dyker de nämligen upp. Såvida inte tråden till 95% består av smileyinlägg eller liknande skit får den nog vara kvar tills tidsfristen runnit ut och det är dags för nästa tråd som har många läsare att dyka upp.
Citera
2013-01-12, 20:01
  #603
Moderator
Psilosophers avatar
Att ta bort en funktion som automatiskt och neutralt visar vilka trådar som är mest aktiva kan inte uppfattas som annat än en strypning av informationsflödet. Jag upplever detta som begränsande och tror det är ett misstag, trots att jag uppskattar ansatsen att städa bort dumheter.
Citera
2013-01-12, 20:10
  #604
Medlem
Sandworms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Det lär komma in sådana trådar också om bara folk läser dem, för då dyker de nämligen upp. Såvida inte tråden till 95% består av smileyinlägg eller liknande skit får den nog vara kvar tills tidsfristen runnit ut och det är dags för nästa tråd som har många läsare att dyka upp.
Låter ju bra, men upp till bevis.
Citera
2013-01-12, 20:15
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fel. HÄ var direkt värdelöst på att visa vad som hänt - skrämmande många krimtrådar har konstant hög aktivitet eftersom ett begränsat antar användare bråkar om exakt samma detaljer vecka ut och vecka in. För den som inte orkar sitta och följa deras harvande var enda möjligheten att veta att något nytt faktiskt hänt att gå via andra källor och se vad som rapporterats.


Fast det där är ju en relativt bra lögn, då antalet trådar vida översteg antalet trådar nu.

Och i många som "dominerade" från krimforumet eller abok, så var det sånna som inte störde det aktuella flöder, utan "Heta ämnen Äldre än en månad" där dom faktiskt VAR hetast och förtjänade en plats på listan.

Tycker det verkar helt befängt att sätta en timelimit på trådar som är "Aktuella".
Diskuteras dom är dom aktuella. Diskuteras dom inte hamnade dom inte på HÄ.
Capish?
Citera
2013-01-12, 20:17
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Om vi nu skulle vilja göra det så kan vi ju lika gärna radera tråden. Men nu jobbar vi inte så och vi har ett helt forum för konspirationsteorier.


Radera förutsätter jag inte att ni kan helt obehindrat, eller utan motivering till någon sorts regel.
Det kan ni däremot här genom att bara INTE lyfta fram ämnen, utan att någon märker ett skit. Förstår du skillnaden?
Citera
2013-01-12, 20:17
  #607
Medlem
Bluebeast72s avatar
Min nuvarande åsikt efter ett par groggars betänkande.

Ok, det funkar om du admin lägger till på listan. Alltså, kanske tom dubbellista med allmänt gods till höger o lite smalare ämne till vänster.

Det behöver inte betyda både HÄ samt AÄ utan endast AÄ men med modifiering om att ta in fler trådar med mer spritt material.


Att moddsen skall ha rätt att lägga till är jag fortfarande tveksam till men vi pröver det ett tag, går det överstyr hoppas jag du är snabb med korrigering av beslutet.


Alltså, fler ämnen

Mer spridda ämnen, inte bara styrda av läsare, i annan kollumn

Endast provtid med modds trådar




Är det akruellt med fler ändrigar Admin?
Citera
2013-01-12, 20:19
  #608
Medlem
lat.dissidents avatar
Uppdatera appen och sen kan vi tjöta.

Det ligger på er att göra vad fan ni vill. Helt okay. Så länge all information flödar fritt.

Tänker inte reflektera min åsikt i övrigt här och nu.

Informationsfrihet, meddelandefrihet, åsiktsfrihet.

Flashback!
Citera
2013-01-12, 20:20
  #609
Medlem
Nä, det här var en katastrofal flopp..

Hyr aftonbladets nazistjury istället och låt dom rösta fram vilka trådar som är "aktuella"

Vill man läsa intressanta och seriösa trådar får man gå in på dessa forumsdelar som man anser intressanta och läsa vidare.

Underhållningen har alltid varit på top på heta hämnen. AÄ känns endast som en tråkig samling av tråkiga trådar.
Citera
2013-01-12, 20:24
  #610
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tutf
Radera förutsätter jag inte att ni kan helt obehindrat, eller utan motivering till någon sorts regel.
Det kan ni däremot här genom att bara INTE lyfta fram ämnen, utan att någon märker ett skit. Förstår du skillnaden?

Fast nu är det ju så att inlägg med tillräckligt många läsare om kommer att dyka upp på AÄ utan moderatorers inblandning. Är intresset tillräckligt högt så kommer den att dyka upp.
Citera
2013-01-12, 20:29
  #611
Medlem
Admin, du har skrivit "Moderatormeddelande", när man skriver nya inlägg i den här tråden.
Borde det inte vara "Administratörsmeddelande" ?

Positivt med AÄ - Dåligt formulerade skittrådar från exempelvis I&I försvinner snabbt.

Negativt - Det saknas kontinuitet, nu när moderatorerna pillar med AÄ stup i kvarten.
I HÄ kunde man vara borta en timme och ändå ha någorlunda samma bild av heta ämnen
när man återkom.

Med AÄ så ser det kraftigt annorlunda ut med ämnesval, från timme till timme. Detta kan
eventuellt vara så negativt att det överväger det positiva.
Citera
2013-01-12, 20:30
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast nu är det ju så att inlägg med tillräckligt många läsare om kommer att dyka upp på AÄ utan moderatorers inblandning. Är intresset tillräckligt högt så kommer den att dyka upp.

Men herregud...
Vad är det ni failar att förstå.

Södertäljetråden. Dominerade Heta Ämnen sen det hände. Förmodligen en av de snabbast växande trådarna, med troll, information, spekulationer och gissningar. Där namn kom upp relativt fort på alla.
EFTERSOM DET FANNS ETT STORT INTRESSE.
Det kröp upp på heta ämnen, och hölls kvar där för att människor lätt hittade till tråden.

Det är här det skiter sig nu.
Folk hittar inte trådar, och på så sätt minskar spridningen, möjligheten till spekulationer/"uppklarande av fall" minskar drastiskt, just på grund av att trådarna nu följer någon obskyr tidsregel .

Exempel.

Dom ska riva ditt hus, och bygga en 26 filig motorväg. Planera för detta, och möjligheten att protestera befinner sig i den djupaste grottan i den djupaste skogen. Därför hittar väldigt många den inte, och kan protestera.

Är det censur? Hindrande av informationsflöde?

Censur, nej eftersom det ju de factor finns det det finns.
MEN, det är mycket svårare att hitta till det, trots att det med stor sannolikhet finns ett stort allmännintresse av att snabbt ta del av informationen

Sen får ni mods tycka vad fan ni vill.

Tycker dock fortfarande det är jävligt märkligt att det är samma tre-fyra-fem mods som svarar på alla frågor och har åsikter. Vart är övriga 115+ mods som också borde komma med åsikter/svara på frågor, då det här i högsta grad beror dom också, då mod's opartiskhet ifrågasätts av många.

Och om nu dessa mods inte ens har intresset att visa upp sig, hur fan ska man då kunna lita på dom?
__________________
Senast redigerad av tutf 2013-01-12 kl. 20:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback