2013-01-17, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferre
Nr p dagen blir du hungrig? Har du kat i vikt? Har du ftt ngra vriga biverkningar?

Hej!

Jag r vl hungrig jmt knns det, mkt p kvllen efter jag tagit dem och p fm rtt nra jag tit frukost.
Jag ter mkt mer n i vanliga fall, knner kroppen svullnat p bara en vecka och vgar ej tnka p
hur det kan sluta.

Jag vill ju m bra, o smnen r viktig fr det, men d jag redan kat 5 kg under dessa mnader
jag varit sjukskriven s vill jag inte ka en massa till..
5 Kg skulle gra att jag fick g i mjukisbyxor konstant :-(
Citera
2013-01-17, 21:05
Medlem
Ferres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraminkatt
Hej!

Jag r vl hungrig jmt knns det, mkt p kvllen efter jag tagit dem och p fm rtt nra jag tit frukost.
Jag ter mkt mer n i vanliga fall, knner kroppen svullnat p bara en vecka och vgar ej tnka p
hur det kan sluta.

Jag vill ju m bra, o smnen r viktig fr det, men d jag redan kat 5 kg under dessa mnader
jag varit sjukskriven s vill jag inte ka en massa till..
5 Kg skulle gra att jag fick g i mjukisbyxor konstant :-(

Var p kroppen syns det att du kat? Har din mage svullnat upp? Ansiktet? Anledningen till varfr jag frgar r att jag funderar p att ta en antidepp med viktkning som biverkning d jag r underviktig och min nuvarande antidepp gr att jag frlorar aptiten.
Citera
2013-01-30, 21:29
Medlem
PUK-KODs avatar
kad aptit hr till, men d jag tit preparat innan med samma biverkningar s har jag lrt mig att frska reglera tandet. Men visst fan gr jag loss p kvllarna ibland och har lagt p mig lite.
S det r en evig kamp mot hungern. Det r det... Man fr frska att hlla koll. Annars r 10-20 kg gjort i en grisblink. Abilify r vl en annan variant som inte skapar riktigt samma sorts hunger.

Annars r ju dsighet och sdant saker som kan hra till. Jag lider inte av det och blir inte pverkad p det sttet och Seroquel har gett mig mjligheten till att brja leva igen. D har jag tit en hel del utav FASS sortiment och prvat hit och dit.

Erektion p ntterna har jag mrkt av att det har kat Men, jag drmmer rtt mycket skna drmmar p dem. ven en del mrka ska sgas...

Jag tycker att de fungerar bra fr stunden och jag kan ta ngra kilo fr det. Problemen utan r inget alternativ att terg till.

Som svar till ovan, det r mycket mage, ansikte, lr och rv etc som det syns p. verlag hela kroppen.
Man "svller". Dock har jag klarat mig rtt bra den hr gngen och r inte "fet". n s lnge Snarare ngot eller ngra kilo fr mycket.
Senast redigerad av PUK-KOD 2013-01-30 kl. 21:32.
Citera
2013-01-31, 00:20
Medlem
Ferres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUK-KOD

Som svar till ovan, det r mycket mage, ansikte, lr och rv etc som det syns p. verlag hela kroppen.
Man "svller". Dock har jag klarat mig rtt bra den hr gngen och r inte "fet". n s lnge Snarare ngot eller ngra kilo fr mycket.

Tack fr svar, var precis detta jag skta. Jag vill nmligen ha viktkningen som biverkning. r underviktig och en 10 kg till skulle bara f mig att se "normal" ut.
Citera
2013-01-31, 18:30
Medlem
PUK-KODs avatar
Citat:
Tack fr svar, var precis detta jag skta. Jag vill nmligen ha viktkningen som biverkning. r underviktig och en 10 kg till skulle bara f mig att se "normal" ut.

D r i stort sett all neuroleptika medicinen fr dig =)
Citera
2013-01-31, 23:42
Medlem
Ferres avatar
Citat:
D r i stort sett all neuroleptika medicinen fr dig =)

Jo men det kommer en massa andra skrmmande biverkningar som jag grna avstr ifrn. Sedan har jag inga allvarliga psykoser s skulle inte f det utskrivet.
Citera
2013-02-03, 13:02
Medlem
PUK-KODs avatar
Citat:
Jo men det kommer en massa andra skrmmande biverkningar som jag grna avstr ifrn. Sedan har jag inga allvarliga psykoser s skulle inte f det utskrivet.

Du behver inte ha psykoser verhuvudtaget fr att f Quetiapin utskrivet. Det skrivs ut fr bde ngest och diverse andra ting. Jag r sjlv ingen psykospatient. Du kan ju starta smtt p 25 mg om du inte har ngra allvarligare problem. Redan dr s brjar hungern stta in om man inte r van neuroleptika...
Citera
2013-02-03, 13:51
Medlem
Ferres avatar
Citat:
Du behver inte ha psykoser verhuvudtaget fr att f Quetiapin utskrivet. Det skrivs ut fr bde ngest och diverse andra ting. Jag r sjlv ingen psykospatient. Du kan ju starta smtt p 25 mg om du inte har ngra allvarligare problem. Redan dr s brjar hungern stta in om man inte r van neuroleptika...

Saken r den att hur sjukt den n lter s vill jag g upp i vikt. Skulle jag g upp 20 kg s skulle det bara se normalt ut .

Har inga problem med att sova, tvrtom, sover fr mycket (atypisk depression). Har inslag av ngest och fr panikngestattacker ca 1 gng i veckan.

S det enda som talar fr att jag ska ta denna r i principen ngesten. Frgan r d om lkaren skulle kunna tnka sig att skriva ut det.

Blir man trtt av Quetiapin?
Citera
2013-02-04, 22:08
Medlem
HeartOfDixies avatar
Citat:
Saken r den att hur sjukt den n lter s vill jag g upp i vikt. Skulle jag g upp 20 kg s skulle det bara se normalt ut .

Har inga problem med att sova, tvrtom, sover fr mycket (atypisk depression). Har inslag av ngest och fr panikngestattacker ca 1 gng i veckan.

S det enda som talar fr att jag ska ta denna r i principen ngesten. Frgan r d om lkaren skulle kunna tnka sig att skriva ut det.

Blir man trtt av Quetiapin?

Jag har 50 mg seroquel depot mot humrsvngningar och jag blir s trtt efter ett par timmar att jag knappt kan st eller g normalt. Och d r det nd depot. Kan tnka mig att effekten p de vanliga tabletterna r nnu kraftfullare.
Citera
2013-05-04, 23:12
Medlem
alithias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeartOfDixie
Jag har 50 mg seroquel depot mot humrsvngningar och jag blir s trtt efter ett par timmar att jag knappt kan st eller g normalt. Och d r det nd depot. Kan tnka mig att effekten p de vanliga tabletterna r nnu kraftfullare.
Har du kvar trttheten efter lng tids anvndning eller har du nyligen brjat ta dem?
Citera
2013-05-05, 02:08
Medlem
Har tit det i 1.5 vecka ungefr... blir trtt som satan, men den hjlper inte ett skit mot ngesten. ter 50mg. r ven hungrig konstaaaaaant, men har inte ftt ngra andra biverkningar vad jag vet och det r vl positivt...
Citera
2013-05-05, 02:25
Medlem
Papa.Ubus avatar
400 mg om dagen i depot, inte ett dugg trttare, men de stter ett tak fr hur hgt upp jag kan snurra. Liten viktuppgng, men inte i nrheten av de riktiga upsvllarmedicinerna. Hade 50 mg till natten innan fr att sova, men dr fungerade de inte alls, s nu r det upp till ngon av de 2 vanligaste z-na att jag somnar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in