2005-05-25, 01:09
Medlem
Lighthousetouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittslaktarn
Detta hände mig för den 12 februari 2003 -6GMT.
Var i skola i USA och kände mig förjävlig. Hade aldrig känt så förrut, visste inte vad som var fel, hade väldig huvudvärk, allmänt slö, somnade på lektionen, jag var blek, yr, och kände mig väldigt dålig. Hade inte varit sjuk eller något innan och hade aldrig känt mig så förrut. Kopisar frågade om jag mådde bra, de tykte att jag såg konstig ut.

Vad jag inte visste var att ca. 30-60 minuter efter att jag började känna såhär så tog min mor livet av sig, fick veta det dagen efter.

Vet ej om detta räknas som övernaturligt men då jag aldrig känt sådär och jag kände så i just den tidpunktet när det hände så kanske det kan räknas till vöernaturligt ändå?

PS. eller så var det bara en slump

Inte alls ovanlig upplevelse du beskriver, har själv varit med om liknande, du är skapt av din mammas blod och kött så det är i mina ögon inget konstigt med att du kännde vad du kännde vid det oerhört starka och tragiska tillfället, jag ser det som helt naturligt.
Citera
2005-05-25, 01:15
Medlem
Lighthousetouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoadrunnerMKII
Jag har haft en röst i mitt huvud en längre tid. Har kunnat höra den i ca 2 år. Har haft ganska intressanta diskussioner angående religion med den. Det var en kvinnlig röst iaf så mycket är jag säker på. Hon pratar mindre med mig nu. Det var cirka 2 veckor sedan sist. Åldern på henne verkar vara runt 17-20, det är svårt att avgöra. Hon kan väldigt mycket om nekromanti och ande-besvärjning.

Jag har flera gånger även kännt utav andar. Jag är inte tillräckligt känslig för att kunna bedömma om dom är riktigt onda eller goda. Jag har vid fyra tillfällen sett andar.

Den första såg jag när jag var mindre. Jag var runt 10-12 år. Jag var hos min mormor och morfar i deras sommarstuga. Under kvällen då vi hade gått och laggt oss så kände jag utav en närvaro i rummet jag sov i. Jag vågade knappt öppna ögona förren jag kände att närvaron hade försvunnit. Men då jag öppnade ögonen såg jag hur en gestalt stog i dörröppningen, den var ca 160cm lång och hade ett grått dis runt sig, som tur var "svävade" den ner för trappen bort från mig. Efter en kvart så vågade jag rusa in till min mormor och morfar och lade mig hos dom. Var rädd som f-n efter det och jag bad om att få åka hem dan efteråt.

Jag orkar inte skriva upp alla nu utan skriver ner resten av historierna senare. Får gåshud bara utav att tänka tillbaka på det.

Way over my head, det enda jag kan säga är att du tycks ha mediala förmågor och att du står i nån slags förbindelse med andra dimensioner. Vad ska man säga? förkasta alla de som inte erkänner att Jesus Kristus är Guds son och att han återuppstod.
Citera
2005-05-25, 01:48
Medlem
Indians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoadrunnerMKII
. Var rädd som f-n efter det och jag bad om att få åka hem dan efteråt.

Får gåshud bara utav att tänka tillbaka på det.

Berätta mer.
Är du fortfarande rädd för andar som gör sig synliga för dig?
De kan knappast skada dig - om du inte själv låter dem påverka dig i skadlig riktning. De kan verka störande men är väl oftast bara förvirrade & förtvivlade spöken = avlidna som "fastnat" nära jorden. De ser din öppenhet & dras dit för att kanske bli hjälpta till "ljuset" och andevärlden.

Be till goda makter & tänk på någon du älskar - då dras väl i alla fall inga mörkare krafter till dig.

Du behöver nog framförallt lära dig att "stänga av" när du inte vill bli störd av andar. Sen kan du fundera på om du skall gå någon utvecklingskurs i framtiden för att lära dig mer om din förmåga & kanske i förlängningen hjälpa andra som medium.
Jag kan för lite för att rekommendera någon särskild kurs.. de kostar mycket, så fråga runt, kanske på närmaste spiritualistiska förening?http://www.narrator.se/narratorse/bo...sta050313r.htm
Citera
2005-05-25, 21:35
Medlem
Frëdrishs avatar
Även om man bor i ett över 150 år gammalt hus händer här förvånasvärt lite. Dock utanför huset är en annan sak. För kanske... ja, två år sedan gick jag och en polare ut på en liten nattlig promenad i månskenet för att oss varsin cigarett. Vi gick en bit ut på en av våra åkrar och tände varsin cigarett, stod där och pratade en stund. Då börjar ett skitkonstigt ljud närma sig en bra bit bort, uppåt till vänster. Det kom hela tiden närmare och närmare, tills det slutligen var ovanför oss. Kanske ca 10 meter upp tror jag. Sen försvann det lika långsamt iväg åt höger. Vi bara stirrade på varandra och sa "Du... hörde du det där med?". Vi stod kvar en stund och kikade runt och lyssnade; inget mer. Därefter gick vi lite skyndsamt in. Det konstiga var att detta var rätt sent på natten, mitt ute i obyggden där man bor, och vi såg ingenting eller hörde nåt som kunnat orsaka detta ljudet. Riktigt satans creepy var det.

Gratulera mig förresten, detta är min första post här!
Citera
2005-05-25, 22:32
Medlem
speedfreeks avatar
när jag var mindra hände det ofta att jag tänkte på ett särskilt kalle anka-avsnitt, ett visst äventyr
nästan alltid hittade jag just det äventyret i en närmre framtid utan att aktivt leta efter det
Citera
2005-05-25, 23:02
Medlem
Heinekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frëdrish
Även om man bor i ett över 150 år gammalt hus händer här förvånasvärt lite. Dock utanför huset är en annan sak. För kanske... ja, två år sedan gick jag och en polare ut på en liten nattlig promenad i månskenet för att oss varsin cigarett. Vi gick en bit ut på en av våra åkrar och tände varsin cigarett, stod där och pratade en stund. Då börjar ett skitkonstigt ljud närma sig en bra bit bort, uppåt till vänster. Det kom hela tiden närmare och närmare, tills det slutligen var ovanför oss. Kanske ca 10 meter upp tror jag. Sen försvann det lika långsamt iväg åt höger. Vi bara stirrade på varandra och sa "Du... hörde du det där med?". Vi stod kvar en stund och kikade runt och lyssnade; inget mer. Därefter gick vi lite skyndsamt in. Det konstiga var att detta var rätt sent på natten, mitt ute i obyggden där man bor, och vi såg ingenting eller hörde nåt som kunnat orsaka detta ljudet. Riktigt satans creepy var det.

Gratulera mig förresten, detta är min första post här!

Grattis, välkommen, tack för kaffet.
Citera
2005-05-27, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indian
Berätta mer.
Är du fortfarande rädd för andar som gör sig synliga för dig?
De kan knappast skada dig - om du inte själv låter dem påverka dig i skadlig riktning. De kan verka störande men är väl oftast bara förvirrade & förtvivlade spöken = avlidna som "fastnat" nära jorden. De ser din öppenhet & dras dit för att kanske bli hjälpta till "ljuset" och andevärlden.

Be till goda makter & tänk på någon du älskar - då dras väl i alla fall inga mörkare krafter till dig.

Du behöver nog framförallt lära dig att "stänga av" när du inte vill bli störd av andar. Sen kan du fundera på om du skall gå någon utvecklingskurs i framtiden för att lära dig mer om din förmåga & kanske i förlängningen hjälpa andra som medium.
Jag kan för lite för att rekommendera någon särskild kurs.. de kostar mycket, så fråga runt, kanske på närmaste spiritualistiska förening?http://www.narrator.se/narratorse/bo...sta050313r.htm

Jag är inte rädd nuförtiden för dom flesta andar som jag känner utav. Rädd blir jag om jag är påverkad utav exempelvis alkohol. Jag känner då att jag inte har kontrol över situationen. Som tur är så är det väldigt sällan jag känner utav andar medans jag är påverkad. Antagligen slås någon typ av switch till när jag blir påverkad så jag har mindre känsla för andar.

Jag kan ju nämna att det inte bara är kvällstid som jag känner utav andar, utan det kan vara vilken tid som helst. Oberoende om jag sover eller inte. Men oftast då jag sover så visar dom sig inte lika kraftigt. Det har hänt kanske 4 gånger att jag vaknat upp utav att jag känner av någon ande i närheten.

Det du säger om att be till goda makter har jag alldrig fått för mig. Jag har en speciell tro som jag håller för mig själv för stunden.

Visa utav andarna som jag har känt utav är helt klart ej jordbundna. Dom håller jag kort och kommenderar tillbaka till sin egen sida. Det är sällan dom lyder men oftast så försvinner dom någon annanstans efter ett litet tag. Visserligen är ungefär 15% utav dom icke-jordbundna andarna riktigt onda. Men sådant hör inte hit, dom befinner sig på en plats där dom absolut inte ska vara och jag säger åt dom att sticka mer än så är det inte.
Citera
2005-05-27, 12:35
Medlem
En gång var jag nere i källaren och tränade. Iallafall så efter ett tag när jag var färdig och tänkte gå och duscha. Jag började gå sakta mot dörren och stannade en bit ifrån när dörrhandtaget trycktes ned helt och dörren öppnades några centimeter. Ingen annan var där och det kändes lite kuslig men jag tror inte det var något spöke iallafall.
Citera
2005-05-27, 13:01
Medlem
szhreds avatar
Jag kan ha sett ett spöke, när jag var mindre.

Var i frankrike i en kyrka och satt på trappsteg och titta mot en gång in i ett rum, nästa rum var totalt svart. Var middags tid då. familjen var lite längre bort. Det var då jag såg typ pen häst och en man, ljusa och gråa var dom. det var ganska läskigt. När jag våga gå tillbaka så var dörren stängd.
Citera
2005-05-27, 13:18
Medlem
StorMammas avatar
Det senaste som hände mig var att en mycket älskad och omtyckt granne gick bort, han hade för vana att baka underbart goda kanelbullar som han brukade ge mina söner.

En natt så vaknade jag av att hela sovrummet luktade nybakta kanelbullar, starkt, jag tänkte direkt att nu har det hänt något, och jag fick dagen efter veta att våran "farbror" Erik hade gått bort fridfullt i sömnen den natten.

Citera
2005-05-27, 16:34
Kanske det här inte är så övernaturligt, fanns säkert en förklaring till det. Men j-vligt obehagligt var det i alla fall. Det hela utspelade sig 93-94, när jag var 14 år.

Där jag bodde innan fanns ett övergivet gammalt sjukhus. På dagarna var vi ofta inne och sprang därinne och hittade många roliga saker där. Var bland annat inne i bårhuset, vilket var obehagligt. På kvällen vågade vi aldrig gå in där, men en natt satt vi utanför och smygrökte, då det plötsligt började lysa i ett fönster på sjukhuset. Sedan ser vi en gestalt gå omkring som en zombie där inne, med en fackla i handen. Vi blev iaf. skiträdda och sprang iväg...
Citera
2005-05-27, 17:15
Medlem
Laptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Det senaste som hände mig var att en mycket älskad och omtyckt granne gick bort, han hade för vana att baka underbart goda kanelbullar som han brukade ge mina söner.

En natt så vaknade jag av att hela sovrummet luktade nybakta kanelbullar, starkt, jag tänkte direkt att nu har det hänt något, och jag fick dagen efter veta att våran "farbror" Erik hade gått bort fridfullt i sömnen den natten.

Hm, min morsa var med om något liknande när min morfar gick bort. Han var nämligen en hejare på att laga plättar. Tyvärr hann jag inte smaka de så många gånger eftersom han var ganska sjuk när jag var liten och dog strax efteråt. Anyways, Natten då han dog satt min morsa och vakade brevid hans sida på sjukhuset och när det hela var över begav hon sig hem. När hon väl öppnade halldörren kände hon en stark doft av plättar. Vi bor i samma hus som mina morförädrar en gång bodde i, och en platta på spisen i köket var varm, dock ej påslagen.

Det var ett tag sedan jag hörde den här historien, blev dock påmind om den nu. Antar att det ligger lite lögn i den, kanske bara en tröstande historia från morsans håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in