Citat:
Ursprungligen postat av Indian
Berätta mer.
Är du fortfarande rädd för andar som gör sig synliga för dig?
De kan knappast skada dig - om du inte själv låter dem påverka dig i skadlig riktning. De kan verka störande men är väl oftast bara förvirrade & förtvivlade spöken = avlidna som "fastnat" nära jorden. De ser din öppenhet & dras dit för att kanske bli hjälpta till "ljuset" och andevärlden.
Be till goda makter & tänk på någon du älskar - då dras väl i alla fall inga mörkare krafter till dig.
Du behöver nog framförallt lära dig att "stänga av" när du inte vill bli störd av andar. Sen kan du fundera på om du skall gå någon utvecklingskurs i framtiden för att lära dig mer om din förmåga & kanske i förlängningen hjälpa andra som medium.
Jag kan för lite för att rekommendera någon särskild kurs.. de kostar mycket, så fråga runt, kanske på närmaste spiritualistiska förening?
http://www.narrator.se/narratorse/bo...sta050313r.htm
Jag är inte rädd nuförtiden för dom flesta andar som jag känner utav. Rädd blir jag om jag är påverkad utav exempelvis alkohol. Jag känner då att jag inte har kontrol över situationen. Som tur är så är det väldigt sällan jag känner utav andar medans jag är påverkad. Antagligen slås någon typ av switch till när jag blir påverkad så jag har mindre känsla för andar.
Jag kan ju nämna att det inte bara är kvällstid som jag känner utav andar, utan det kan vara vilken tid som helst. Oberoende om jag sover eller inte. Men oftast då jag sover så visar dom sig inte lika kraftigt. Det har hänt kanske 4 gånger att jag vaknat upp utav att jag känner av någon ande i närheten.
Det du säger om att be till goda makter har jag alldrig fått för mig. Jag har en speciell tro som jag håller för mig själv för stunden.
Visa utav andarna som jag har känt utav är helt klart ej jordbundna. Dom håller jag kort och kommenderar tillbaka till sin egen sida. Det är sällan dom lyder men oftast så försvinner dom någon annanstans efter ett litet tag. Visserligen är ungefär 15% utav dom icke-jordbundna andarna riktigt onda. Men sådant hör inte hit, dom befinner sig på en plats där dom absolut inte ska vara och jag säger åt dom att sticka mer än så är det inte.