2011-11-03, 15:31
Medlem
MLP5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobos
Vet inte om detta är övernaturligt eller inte.

Jag har hela tiden gått i skola med en kille som blivit mobbad. Jag försvarade alltid honom mot mobbarna. Vi hade god kontakt och han uppskattade att jag hjälpte honom.

För några år sedan drömde jag om honom, min vän berättade i drömmen att han var med i ett rockband och att han nu hade fått frid och kunde göra precis vad han ville och han tackade mig för att jag stått upp för honom. I drömmen lyssnade jag på rockbandet och det var riktigt bra med mycket publik. Jag reflekterade inte så mycket över det, utan tänkte att det är bara en normal dröm jag haft, konstig men normal.

Vid tio på morgonen ringer min mor och berättar att min vän tagit sitt liv under natten. Min vän fanns inte mer. Detta samma natt som jag drömde om honom och hans rockband.

Jag vet inte om det var övernaturligt, men lite skrämmande var det faktiskt.

Har du drömt om honom tidigare? Brukar du drömma om dina vänner?
Citera
2011-11-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MLP5
Har du drömt om honom tidigare? Brukar du drömma om dina vänner?
Tragiskt, om de som mobbar tänkte sig för, vad som kan hända i förlängningen, jag föraktar mobbare. Bra att du stod upp för honom. Han ville nog berätta att nu har han det bra. Stackars kille.
Citera
2011-11-03, 19:00
Medlem
MLP5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Tragiskt, om de som mobbar tänkte sig för, vad som kan hända i förlängningen, jag föraktar mobbare. Bra att du stod upp för honom. Han ville nog berätta att nu har han det bra. Stackars kille.

På vilket sätt mobbar jag honom? Eller tycker du att jag mobbade honom för att jag inte skrev RIP till någon jag inte känner? Eller mobbade jag honom för att jag ställer en rationell fråga? Seriöst, du verkar gå till attack på alla som inte är troende, för att försöka skapa dåligt samvete.
Citera
2011-11-04, 15:06
Medlem
SirJizzAlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa

Citat:
På vilket sätt mobbar jag honom? Eller tycker du att jag mobbade honom för att jag inte skrev RIP till någon jag inte känner? Eller mobbade jag honom för att jag ställer en rationell fråga? Seriöst, du verkar gå till attack på alla som inte är troende, för att försöka skapa dåligt samvete.
Tror du missförstod inlägget lite?
Citera
2011-11-04, 18:05
Medlem
MLP5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirJizzAlot
Tror du missförstod inlägget lite?

Varför citerar hon då mig. Jag utgår att hon citerar den hon vill ha svar utav. Men det verkar som att du har rätt.
Citera
2011-11-04, 18:22
Medlem
Sooninheres avatar
Det har hänt lite olika saker, men oftast försöker jag hitta en logisk förklaring till det som hänt. Som när min stereo gick på av sig självt mitt i natten och började spela andra låten på cd-skivan som var isatt (prodigy's låt "breathe"!). Tänkte att teknikprylar säkert kan råka gå på av sig självt... Men nu till det jag INTE kan förklara:

Jag satt och åt en sen middag för mig själv i lägenheten och hörde plötsligt världens dunder och brak från sovrummet. Blev rejält uppskrämd då jag ju var ensam och tänkte att någon hade brutit sig in genom dörren utan att jag märkt det. Dörren var låst, så det hade ingen. Väl inne i sovrummet hade min stora, tunga spegel åkt i golvet och gått i tusen spillror. Jaha, det är väl inget märkvärdigt, tänkte jag. Bara att byta ut stålvajern som gått av där bak. Tills jag märkte att den inte alls hade gått av. Den var helt intakt. Jahaa, kroken har lossnat från väggen -hann jag tänka innan jag insåg att även den satt kvar, intakt. Hur en så tung och stor spegel av egen kraft bara skulle "hoppa ur" kan jag fortfarande inte förstå. Inga fönster var öppna, inget annat konstigt hade ägt rum innan.

Och jag är skeptiker.
Citera
2011-11-04, 19:00
Medlem
MLP5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sooninhere
Jag satt och åt en sen middag för mig själv i lägenheten och hörde plötsligt världens dunder och brak från sovrummet. Blev rejält uppskrämd då jag ju var ensam och tänkte att någon hade brutit sig in genom dörren utan att jag märkt det. Dörren var låst, så det hade ingen. Väl inne i sovrummet hade min stora, tunga spegel åkt i golvet och gått i tusen spillror. Jaha, det är väl inget märkvärdigt, tänkte jag. Bara att byta ut stålvajern som gått av där bak. Tills jag märkte att den inte alls hade gått av. Den var helt intakt. Jahaa, kroken har lossnat från väggen -hann jag tänka innan jag insåg att även den satt kvar, intakt. Hur en så tung och stor spegel av egen kraft bara skulle "hoppa ur" kan jag fortfarande inte förstå. Inga fönster var öppna, inget annat konstigt hade ägt rum innan.

Och jag är skeptiker.

Samma sak har hänt mig. Fast då hade en spik varit för lite, när jag senare spikade upp 2 så har den inte ramlat ner på 3-4 år. Spiken satt kvar.
Citera
2011-11-04, 19:24
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Samma sak har hänt mig. Fast då hade en spik varit för lite, när jag senare spikade upp 2 så har den inte ramlat ner på 3-4 år. Spiken satt kvar.

Och av det kan vi alltså dra slutsatsen att "par i spikar" driver ut spegelkrossande spöken ur bostäder. Klart som korvspad
Citera
2011-11-05, 14:58
Medlem
I mitten av 1970-talet vart lill-brorsan & jag bortbjudna till en mindre släktträff med middag och hela köret. Vi kom ganska omgående i diskussion med en av våra släktingar. Han hade i ca 25 år tjänstgjort i marinen (jagare) och varit torpedhantverkare. Nåja, nu vart han ganska tärd av mångårig cancersjukdom men ändå var humöret på topp. Han berättade många anekdoter om marinen, etc. Brorsan & jag hade själv som värnpliktiga tjänstgjort på jagaren HMS Halland så vi visste ganska väl vad som sades.

Nåja, det gick ca 6 månader efter denna släktträff, så vart brorsan och jag på ovanvåningen i resp. rum. Det var en lördag och klockan var 1125. Plötsligt så hör vi oerhört klart vågskvalp mot ett jagarskrov under gång, då i ca 20 knop. För alla som tjänstgjort på jagare så är detta ljud s a s omisskännligt. Vi båda for ut ur resp rum för att mötas. Nu kom en kraftig lukt från ett örlogsfartyg (oljor av olika slag, etc.) samt lukten av hav! Vi tittade kraftigt förvånat på varandra emedans detta försiggick, och det höll på i ca 5 minuter. Hundarna samt katterna hörde också detta ovanliga ljudfenomen. Inget prat om saken. De vart ganska oroliga och tittade själv förvånat på brorsan och mig.

Senare vid fyra snåret ringde man och berättade att den gamla flottisten gått ur tiden. När detta skedde så var klockan 1125!

Jag kan erkänna att jag gillar inte sådana här saker. Min världsbild fick sig en ganska kraftig törn. Är pragmatiker ända ut i fingertopparna och bl.a läst fysik vid Lunds Universitet. Men helt klart efter denna ljud & doft händelse, så har jag blivit mer tillmötesgående gentemot det paranormala. Men som sagt vad - jag gillar inte det!
Citera
2011-11-06, 00:53
Medlem
för några veckor sedan spelade jag GTA san andreas haha klassiker, iallafall så börjar låten i love a rainy night började spela på radion i helikopt. EXAKT samtidigt kommer det en fett skur mot fönstret, alltså så stark att man lägger märket till den fast man är inne i spelet. är allmänt skeptiskt men de var fanemej konstigt, alltså dendär känslan man fick....
Citera
2011-11-06, 03:55
Medlem
Ikväll fick jag verkligen bekräftelse på att någonting inte står rätt till.

Vistas ofta med ett gäng vänner i en kommunal lokal vilken vi har nyckel till. Den används i första hand till teater och möten inom kulturella sammanhang, och tillhör just nu en teaterförening där jag deltar på ett hörn. I varje fall så brukar vi kröka på i denna lokal under helgerna eller dra ihop filmkvällar/bara vistas under andra dagar. Det flödar berättelser kring detta ställe och jag har alltid avfärdat "spökhistorier" som ett litet internt skämt, men nu har jag fått nog. Två händelser föreligger detta:

För dryga månaden sedan skulle jag och min brud sova där tillsammans med en annan tjej, efter en krogrunda. Hon lägger sig i en soffa i ett rum utanför och vi blåser upp en luftmadrass för att ligga på. Detta är en tidig söndagsmorgon, runt 4 och staden sover. Vi lägger oss och snackar lågmält. Det finns ett kontor i anslutning till detta rum, där det florerar historier om folk som fått kraftiga obehag, övertygelser att man har sett någon annan där inne och märkliga ljud och fenomen.

Så där vi ligger när det plötsligt hörs ett nästan taktbundet knäppande inifrån detta kontor. Jag stannar upp och lyssnar. Huset är gammalt och att ljud förekommer från väggarna och grunden är inte helt ovanligt, så jag tänkte inte mer på det. Ljudet tystnar senare och vi ligger och skedar - totalt klarvakna. Sprit hade intagits under hela kvällen, och jag är en fruktansvärt varmblodig människa i den benämningen att jag alltid är varm och särskilt efter alkoholintag. Med täcke, tröja och en annan människa inpå kroppen så börjar jag frysa. Intensivt och påtagligt. Jag frågar om hon fryser, då jag ofta får värma henne så gott jag kan. Hon svarar nej.

Vi börjar strula lite smått, men jag lyckas verkligen inte slappna av. Hela tiden dras min blick bort mot den dörrlösa entren till rummet, där det hänger en telefon. Jag blickar ströaktigt bort mot telefonen och börjar känna ett obekant obehag. Under följande minut dunsar det lågmält i en annan del av huset - värt att nämnas är att det är obebott, det finns ingenting av kriminellt intresse att hämta och vi är definitivt de enda i huset. Helt plötsligt hörs det ett tydligt klamp, två långdragna hasanden mot trägolvet och en lång, vidrig inandning som kan liknas vid en koldrabbad aktiv rökare som snarkar. Jag fryser totalt, tittar på henne och frågar panikslaget om vi ska dra. Vi snubblar upp, tar våra grejer och går ut i hallen där ljudet kom ifrån. På golvet ligger det en handduk som jag tidigare använde och hängde upp ordentligt. Där intill ligger också ett fotografi från ett kollage på väggen. Vi blickar mot detta, mot varandra och sticker snabbt som fan - detta sker kl. 05 på morgonen - så vettskrämd var jag.

Väl utanför följer en skur av svordomar och "vad i helvete hände?". Jag skakar intensivt, mår illa och kallsvettas. Hon frågar om jag också tyckte att det kändes som att någon stått vid telefonen, under hela tiden. Här höll jag på att spy, innan jag tog tag i henne och drog bort mot busshållplatsen. Jag var tvungen att dra. Någonstans.

Idag var det ännu en krogrunda avslutad. Jag och samma brud, tillsammans med två andra bekanta sitter och dräller i ett av rummen. Fyllan har lagt sig för de flesta och jag har kört nyktert hela kvällen. Där står vi, och snackar lite när jag i ögonvrån ser hur en bokhylla ger vika och ett x antal böcker faller till marken. Jag rycker till, en av tjejerna flyger upp och frågar vad fan som händer. Den andra killen hävdar efter en stunds panikslagen tystnad att han minsann var med och spikade upp denna bokhylla bara ett halvår tidigare.

Vi lämnade lokalen jävligt fort och utanför delgavs det en hel del andra erfarenheter om dörrhandtag som hålls fast, skepnader och ljud. Jag är skeptiker till det mesta paranormalt, men ställets anrika historia som bårhus, mentalsjukhus och så vidare bidrar till stämningen som nu infinner sig. Min syn har inte förändrats något vidare, men jag vet att det enda som har fått mig att - i verkligheten - lämna en plats i ren panik, inte hör till det normala.
Citera
2011-11-06, 04:07
Medlem
karlolof89s avatar
Detta har jag upplevt
https://www.flashback.org/sp31529347

https://www.flashback.org/sp31669328
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto