2011-01-20, 03:13
Medlem
Jag vet inte om det jag ska berätta ses som övernaturligt. Det har i alla fall inte med något "spök"-relaterat att göra.

När jag var mindre bodde jag granne med min bästa kompis(Ludvig) och hans pappa var polis. En natt drömde jag att det var något slags polispådrag på deras tomt, med poliser och kriminella personer. Jag stod på våran tomt vid en ganska stor sten. Jag vet inte om jag trillade och slog huvudet i stenen eller om jag fick en kula i huvudet, men precis när jag står där vid stenen och ser allting som händer på Ludvigs tomt så vaknar jag upp med världens huvudvärk som håller i sig i bara någon sekund.
Samma dröm utspelar sig bara något år efter och allting är identiskt med vad jag drömde i fjol. Även denna gång vaknar jag upp med världens huvudvärk.
Citera
2011-01-20, 16:30
Medlem
När jag var tio år dog min farfar. Inget konstigt med det eftersom har var väldigt gammal. Det var första gången jag var med om ett dödsfall inom familjen, och jag tog det väldigt hårt. Jag och mina bröder grät nog mest av alla på begravningen. Jag minns speciellt paniken när kistan sänktes ner, jag tänkte att han kan inte få luft, varför ska han ligga där? Han kan inte andas!

Då gick det upp för mig; han behöver inte andas. Det var en konstig känsla på nåt vis, jag förstod att han var död liksom.

Hur som helst så vaknade jag några nätter senare av att jag frös. Det var riktigt svinkallt i mitt rum så jag riktigt huttrade. Vid min fotända hade jag alltid en filt, och jag sträckte mig efter den.

I månskenet ser jag en gestalt vid min säng. Jag känner igen koftan, hållningen och kepsen.
Jag tror nästan mitt hjärta stannade en stund för det var så konstigt! Jag kryper ner under täcket.
När jag försiktigt tittar fram ser jag att farfar står kvar. Han lutar sig lite över/mot mig men gör inget mer.
Jag blundar och väntar tills det inte känns kallt längre. När jag tittar igen är han borta.

Jag tror att han ville titta till mig lite, kolla så att jag inte blev helt tokig. Ett litet hejdå från honom.
Citera
2011-01-20, 17:36
Medlem
rockandrollas avatar
Om något "övernaturligt" händer så sker det väl helt naturligt?
Citera
2011-01-20, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalas
När jag var tio år dog min farfar. Inget konstigt med det eftersom har var väldigt gammal. Det var första gången jag var med om ett dödsfall inom familjen, och jag tog det väldigt hårt. Jag och mina bröder grät nog mest av alla på begravningen. Jag minns speciellt paniken när kistan sänktes ner, jag tänkte att han kan inte få luft, varför ska han ligga där? Han kan inte andas!

Då gick det upp för mig; han behöver inte andas. Det var en konstig känsla på nåt vis, jag förstod att han var död liksom.

Hur som helst så vaknade jag några nätter senare av att jag frös. Det var riktigt svinkallt i mitt rum så jag riktigt huttrade. Vid min fotända hade jag alltid en filt, och jag sträckte mig efter den.

I månskenet ser jag en gestalt vid min säng. Jag känner igen koftan, hållningen och kepsen.
Jag tror nästan mitt hjärta stannade en stund för det var så konstigt! Jag kryper ner under täcket.
När jag försiktigt tittar fram ser jag att farfar står kvar. Han lutar sig lite över/mot mig men gör inget mer.
Jag blundar och väntar tills det inte känns kallt längre. När jag tittar igen är han borta.

Jag tror att han ville titta till mig lite, kolla så att jag inte blev helt tokig. Ett litet hejdå från honom.

När min pappa gick bort, så var han vid min sängkant och vi pratade, jag grät hela natten och frågade varför han gick bort... När jag vaknade upp var jag hundra på att det var äkta.. Men det kan ha varit en dröm med.
Men jag vet att man lever vidare efter döden (ganska säkert)
Citera
2011-01-20, 19:16
Medlem
acerblazerlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whipitgood
1
från jag var 12 tills jag var 18 lyste det grönt genom mina fönster varje kväll (hade fönstret mot en skog) Men vi flyttade och det fortsatte (fönstret fortfarande mot skog). När jag flyttade till eget ställe så varade det bara en kväll och så fort som det hade börjat slutade det.

2
Hos mitt ex kunde man höra hur glas krossades och när man sprang ut i köket för att kolla var allt helt och som vanligt. Vi hörde ljud ute i hallen på kvällar och nätter.. Det slog i garderobsdörrar och varje dag kunde man se att det var något i ögonvrån men när man vände på huvudet fanns det inget där. En gång när killen och jag skulle gå och handla var min kompis och hälsade på. När vi kom tillbaka satt hon ute i kylan och regnet. Vi frågade vad som hade hänt och hon hade hört en massa ljud från köket och vågade inte vara ensam. (kan ju säga att killen som bodde där innan hängde sig. Dock inte i lägenheten)

3
I min nuvarande lägenhet har jag hört hur någon går bakom mig i trappuppgången men när jag vänder mig om finns det ingen där (en kompis som är en total skeptiker var med om det också). Har hör hur någon ropar mitt namn sett saker i ögonvrån och en gång när jag vaknade mitt i natten såg jag att någon stog i ett hörn inne i mitt sovrum.

4
Hos min pappa kan jag inte sitta med ryggen mot rummets mitt. Känns helatiden som om någon ska komma upp bakom mig. Är typ inget mer med det..

5
Inget som har med "spöken" att göra men jag tar med det iaf.
Nyårs natten 2002-2003 såg jag och en kompis ett UFO som sicksackade över himmlen och helt plötsligt var den bara borta... Den var högt högt upp på himmlen och lyste lika klart som en stjärna.
Är skeptisk mot UFOn visst kan det vara något oförklarligt.. Men tror inte att aliens har besökt oss!

Är dyslektiker så ja... särstavning och sånt får ni stå ut med

in all är jag inte rädd för allt som händer och de oförklarliga saker som finns. Det har blivit en del av mitt liv och jag välkommnar det.

Sen om ni har sett mig inne på drogforumet är det för att jag nyttjar droger. MEN inget av det jag har skrivit var undertiden jag gjort det. Faktiskt sen jag började med droger har det minskat mer och mer. nu har jag tur om jag hör ett litet ljud från köket eller nått
Såg ut som en stjärna, rörde sig, blinkade säkert lite va?
Stridsflygplan skulle jag säga,såg ett i skymningen för nån månad sen, såg planet+att de har nån lampa där bak
Citera
2011-01-20, 19:17
Medlem
acerblazerlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glitterpinne
Detta har jag också sett. Hade jag inte haft en vän med mig som såg samma sak, hade jag aldrig trott mina ögon. Vi såg den kanske runt 1997. Det såg ut som vilken stjärna som helst, men den verkade röra sig fritt. Jag har ingen som helst teori om vad det kan ha varit.
stridsflygplan, på hög höjd så hörs dom inte heller så jäkla mycket om vinden ligger åt annat håll
Citera
2011-01-21, 03:32
Medlem
GREK3Ns avatar
Jag kan berätta något mildare saker. Men berättar jag allt tror ni att jag är en psykopat.

Det här händer alltså sommaren -06. Jag och min allra bästavän ligger i vårat enorma gästrum på övervåningen som kallas blårummet (blå tapeter). Jag och "A" har tjaffsat så vi ligger med ryggen emot varandra i dubbelsängen och från ingenstans ryter "A" till och säger åt mig att ge fan i hennes rygg. Jag som alltså ligger minst en halv meter ifrån säger att jag inte har gjort nånting. 20sek senare säger hon åt mig en ytterligare gång att jag ska sluta peta henne i ryggen. Då blir jag så jävla irriterad att jag sätter mig upp och ser då att datastolen snurrar och nu snackar vi inte någon liten knuff utan den snurrade verkligen. Vi tittar på varandra med ögon stora som fotbollar, jag sliter tag i min kudde, springer förbi stolen och springer ner till nedervåningen och hade "A" strax bakom mig.

Kan ju lova att vi sov inte ett skit den natten.

En annan grej också.
Min storebror dog i en bilolycka okt -10 och ca 2månader efter hans bortgångs satt jag och mamma i bilen. Vi har vart och handlat och tar en skogsväg hem då den är snabbare, morsan tror att hon är Collin Mcray så det går lite fort men från ingenstans så stannar hon mitt i vägen (det är KOLSVART ute!) och drar ut nyckeln och tittar snabbt i baksätet. Jag blir livrädd och frågar vafan hon håller på med, då frågar hon om jag inte känner Axe lukten? Jag säger nej med en bestämd ton och säger åt henne att åka. Men vi hinner bara åka några meter innan jag känner Axe lukten bakom mig, som om min bror skulle sitta i baksätet. Jag vänder mig om och kollar men ingen där, och precis när jag vänder tillbaks huvudet känner jag min brors hand på min axel.

Under den bilresan var det mest obehagliga mammas hastiga stopp mitt i skogen.
Att min bror åkte med oss fick mig däremot att vara glad hela kvällen.
Citera
2011-01-21, 04:10
Medlem
namnskylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GREK3N
Jag kan berätta något mildare saker. Men berättar jag allt tror ni att jag är en psykopat.

[....]

Berätta mera Jag lovar, kommer inte säga du är psycko

I övrig undrar jag sambandet mellan att samma personer upplever övernaturliga saker (ni berättar flera händelser), medan jag aldrig gjort de, vilket jag även hoppas ska förbli så. Skulle balla ur totalt om jag såg det minsta tecknet från ett spöke. Menar att, om övernaturliga saker händer lite "random" så borde ju även jag ha drabbats, gud förbjude .
Citera
2011-01-22, 21:11
Medlem
Olzz0ns avatar
Var i Norge för 2,5 år sedan med mina 3 syskon. Var bara vi 4 och någon barnfamilj till på hela hotellet. Jag och min ena bror sov i ett rum och min syster och min andra bror i rummet intill. Brorsan som jag dela rum med somna ganska snabbt. Efter några sömnlösa timmar så börja jag höra barnskratt och låter som nån springer förbi dörren uti i korridoren. Klockan är nog ca 3-4 på natten då. Fortsätter höra detta med lite mellanrum. Går vid ett tillfälle bort till huvuddörren till hotellrummet bara för att kolla läget i hallen och i badrummet,då blir det verkligen iskallt. Sov inget den natten och sen när jag träffar mina syskon som sov i rummet intill får jag reda på att dem inte kunnat sova heller och hört samma saker som jag, även att lampan i taket i deras rum blinkat hela natten fast den varit avstängd. Var sjukt spooky.

Sen en annan gång var ensam hemma så känner jag helt plötsligt att nån står och flåsar mig i nacken , vänder mig om men ingen där.

Sen i våras var min mamma och bror, bara någon dag efter vår mormor dött, i mormors hus för att kolla över och vattna blommor. Helt plötsligt så låter det som någon typ slänger en vas eller något liknande i marken bredvid dem. Dem kollar verkligen över hela huset men hittar inget som gått sönder eller åkt i golvet.

Detta är vad jag kommer på för tillfället.
Citera
2011-01-23, 02:25
Medlem
GREK3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namnskylt
Berätta mera Jag lovar, kommer inte säga du är psycko

I övrig undrar jag sambandet mellan att samma personer upplever övernaturliga saker (ni berättar flera händelser), medan jag aldrig gjort de, vilket jag även hoppas ska förbli så. Skulle balla ur totalt om jag såg det minsta tecknet från ett spöke. Menar att, om övernaturliga saker händer lite "random" så borde ju även jag ha drabbats, gud förbjude .

Haha ytterst få som vet vad jag har gått igenom i mitt hus.
Säger bara en sak: Poltergeist.

Minsta tendens att du har en sån i huset och du bör kontakta professionell hjälp.
Citera
2011-01-23, 09:22
Medlem
erpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GREK3N
Haha ytterst få som vet vad jag har gått igenom i mitt hus.
Säger bara en sak: Poltergeist.

Minsta tendens att du har en sån i huset och du bör kontakta professionell hjälp.
Håller med, berätta mer nu! Alltid intressant att läsa sånt här

Edit: Själv stängdes min tv av sig själv igår. Det har den aldrig gjort förut.
Citera
2011-01-23, 11:50
Medlem
Lacquer-heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erper
Håller med, berätta mer nu! Alltid intressant att läsa sånt här

Edit: Själv stängdes min tv av sig själv igår. Det har den aldrig gjort förut.

Vad får dig att tro att det skulle vara något övernaturligt och inte något vanligt och förklarligt som t.ex. elspikar eller kass TV med trötta komponenter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in