2005-05-02, 23:56
Medlem
uhhhhs avatar
I våran farstu finns ett mindre utrymme där det står ett par stolar och ett litet bort samt ett stort vitrinskåp fyllt med glas och porslin. När någon går igenom farstun ut igenom dörren eller när någon kommer hem så hör man att glasen i skåpet klirrar imot varandra av vibrationerna i golvet.

Dessa glas-kling-pling ljud kan man höra flera gånger om dagen utan att någon rört sig i hallen på flera timmar. De skorrar liksom i takt med vanliga gångsteg.

Annars är det inte så mycket som jag upplever personligen.
Citera
2005-05-03, 12:56
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vejroniottan
Vad faan är detta för jävla stories? Pundare och räddharar som drar upp historier om försvunna Risla-papper och mattor som inte går att bränna. Är det det bästa ni har att komma med gällande övernaturliga händelser.

Ett råd till alla som tror på tomtar och troll:

1. Att röka gräs gör dig paranoid!

2. Skräck gör dig paranoid!

3. Paranoia gör att du inbildar dig saker!

4. Väx upp!

Bästa inlägget i denna tråden!
Skall lägga till ett råd:
5. Försöker du ta livet av dig, är du nog såpass instabil psykiskt att du både kan se och höra det ena och andra.
Citera
2005-05-03, 15:34
Medlem
Farbror Sallads avatar
Jag lyssnade på nån platta och tittade på en film samtidigt. EXAKT samtidigt som sångaren sjunger ordet "Jesus" så läser jag Jesus på textraden för filmen... Det var lite läskigt, för det var verkligen på hundradelen samtidigt som jag läste det.
Givetvis var det bara en slump.
Citera
2005-05-07, 00:03
Medlem
inget övernaturligt men man jag kan säga att jag kliade mig i huvudet ett bra tag. För ett par år sedan så hade min mamma gjort ett fat med våfflor. Båda var i köket, telefonen ringer mamma springer opp på ovanvåningen och svarar, jag går på toa när jag går in i köket igen så finns där inget fat med våfflor?! Öhh tänkte jag mamma kommer ner efter ett litet tag och frågar vart fan jag gjort av våfflorna jag sa att jag inte visste hon blev tjurig för hon trodde inte på mig och fick gjorde nya... bor i ett lugnt villaområde men tycker jag borde hört om någon hungrig sate kom in och tog våfflorna för toan ligger precis vid ingången. Värst var att morsan inte trodde mig hon trodde jag käkat opp alla
Citera
2005-05-07, 02:02
Medlem
BlitzMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Kommer inte på något speciellt förutom att deja vu-upplevlser inträffar lite då och då för mig...

Samma här men brukar även få mysko deja vu-upplevelser där jag kommer ihåg bilder från drömmar (tror jag).
Brukar även känna hur drömmarna känns, "ytan" på dem och så börjar jag må ganska dåligt,illamående och yr, så jag måste lägga mig ner ett tag och andas djupt... Brukar resultera i huvudvärk efteråt.
Brukar ha perioder när den typen av deja vu kommer, ibland flera gånger per dag... Vet absolut inte vad det beror på...

En gång fick jag en känsla av att något var mycket fel lr att något skulle hända, var då i en annan stad tillfälligt. När jag kommer hem får jag höra att min kusin blivit påkörd när hon var ute och cyklade. Efter det började jag kolla efter olyckor som hänt var gång jag hade den där känslan men det var bara den gången som det hände något för en jag kände/var släkt med...
Citera
2005-05-07, 05:40
Medlem
sagolandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Jag lyssnade på nån platta och tittade på en film samtidigt. EXAKT samtidigt som sångaren sjunger ordet "Jesus" så läser jag Jesus på textraden för filmen... Det var lite läskigt, för det var verkligen på hundradelen samtidigt som jag läste det.
Givetvis var det bara en slump.

Äh det är klart att Jesus va där o hälsade dig på ett modernt sätt!
Citera
2005-05-07, 09:24
Medlem
Dwers avatar
Jag kan ibland drömma hela drömmar om något helt osammanhängande. Dagen därpå händer exakt samma saker som i drömmen
Citera
2005-05-07, 10:50
Medlem
nebutsdutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaengBaeng
inget övernaturligt men man jag kan säga att jag kliade mig i huvudet ett bra tag. För ett par år sedan så hade min mamma gjort ett fat med våfflor. Båda var i köket, telefonen ringer mamma springer opp på ovanvåningen och svarar, jag går på toa när jag går in i köket igen så finns där inget fat med våfflor?! Öhh tänkte jag mamma kommer ner efter ett litet tag och frågar vart fan jag gjort av våfflorna jag sa att jag inte visste hon blev tjurig för hon trodde inte på mig och fick gjorde nya... bor i ett lugnt villaområde men tycker jag borde hört om någon hungrig sate kom in och tog våfflorna för toan ligger precis vid ingången. Värst var att morsan inte trodde mig hon trodde jag käkat opp alla

Usch, otroligt skumt, , varför sprang hon upp på ovanvånningen och svarade? ingen telefon alls på nedanvåningen? isar i kroppen när jag läser sådant.
Citera
2005-05-07, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebutsduts
Usch, otroligt skumt, , varför sprang hon upp på ovanvånningen och svarade? ingen telefon alls på nedanvåningen? isar i kroppen när jag läser sådant.

den är lite närmare. ja skitskumt var det. Kunde inte göra mer än att klia sig i huvudet.
Citera
2005-05-07, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heineken
Var förmodlingen ett såntdär våffelmonster http://www.warui.com/stefan/fuchsia/...-monster-f.jpg

HaHa HaHa Klockrent!!

Ibland spelar jag precis samma mp3or som går på radion.. schkum!

Sen när jag var lite yngre så satt jag å en polare å titta tv när han bad mig tända lampan.. jag pallade inte resa mig å där satt vi å bråkade om vem som skulle resa sig för att göra det.. plötsligt tände den sig själv!! Han undrade vafan som hände å jag blev lite skum å sa att den tände sig själv ibland för d va glapp i kontakten, fast den alrig förr hade gjort så..
Citera
2005-05-07, 13:56
Medlem
Agent Coopers avatar
Har redan postat denna i en tidigare tråd men vafan:

Spenderade en sommar när jag var ca 13 i min mormor o morfars sommarstuga långt åt helvete upp i lappland. De bor i en stuga (liten o trång) precis brevid en sjö omringad av skog och höga berg. Vill också meddela att deras stuga är den enda vid denna sjö och saknar desutom el och telefon.
Det var endast jag min mormor och min morfar som var i stugan... trodde vi!

En kväll ca 24:00 ror jag och morfar ut för att lägga nät, medans mormor ligger och sover. Till saken hör att detta var i augusti då det äntligen börjar mörkna uppe i norr. En lätt dimma ligger över sjön i det dunkla mörkret och det är kav lungt. Inte ett ljud, så när som ugglor som hoar. Det är riktigt rått i luften!

Vi ror ut en ganska bra bit från stugan och den lilla sandstrand båten ligger vid, för att lägga näten. Jag ror och sitter med ryggen till, medans morfar lägger i näten med näsan mot stugan. Vi är båda helt tysta helt för att njuta av den totala tystnaden. Plötsligt bryts tystnaden av att morfar säger:
Vem fan är det som står vid stugan?
Efter ett tag hajar jag och vänder mig om.
Nedanför stugan på stranden ser jag en person helt klädd (svårt att se på avstånd) i svart/grått.
Personen står helt stilla nere på stranden och ser ut att titta mot oss.
Morfar drar en busvissling och skriker något i stil med (båda kunde se att detta var inte min mormor):
Vem är du???: På bred norrländska.
Inte ett ljud hörs från mannen i gengäld.
Morfar visslar o skriker lite till, men utan resultat. Vid det här laget var jag riktigt jävla skraj. Med tanke på att detta är rena vildmarken och närmast grannen bor någon mil bort. Så lär det knappast vara någon man känner.
Fort som fan beordrar morfar mig att ro iland. Utan att vända mig om ror jag som en galning mot stranden. Väl framme på land, vänder jag mig om. Ingen där!
Utan ett ord har morfar redan hunnit springa upp till stugan för att se om "personen" gått in (man låser aldrig dörren där).
Jag rusar efter. I sängen ligger mormor och sover lungt. Morfar säger bara lungt, i stil med: Vi fixar med näten imorgon. God natt!
Rädd som en hare lägger jag mig i en säng i ett annat rum för att sova.

Efter en sömnlös natt försöker jag prata med morfar om kvällens bravader. Men han vill liksom inte prata om det... inte än idag har han sagt något om det. Mormor snackar om något liknande som hände honom som barn och därför håller han tyst. Men för min egen del var det det jävla vidrigaste jag varit med om.
Jag kikade även efter fotsteg på stranden. Men fann inte ett avtryck, förutom våra egna.
Citera
2005-05-07, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Jag har aldrig upplevt något övernaturligt, men när oskulden rök så kändes det som något övernaturligt.

Förutom?
Deja-Vu är inget konstigt eller övernaturligt, det finns vetenskapliga förklaringar på det.
Länk - läs lite längre ner under "Förklaringar".

Jag känner här att jag vill påpeka att vetenskapen ingalunda har några förklaringar på just detta fenomen. Vad de där emot har är teorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in