Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Då ska jag hålla ögonen öppna efter det inlägget. Ingen skulle väl vara gladare än mig över att bli överbevisad.
Merparten av de som påstår sig vara hemsökta är tonårstjejer, nyseparerade småbarnsmammor och personer utan någon direkt vänskapskrets. Och då bortser jag från rena mytomaner. Alla vill väl kunna säga någonting intressant om sig själva och inte minst anonymt (fråga mig inte varför). Läser man runt på FB så ser man att alla killar tar minst 200kg i bänkpress, har en 35cm dase och en nettolön på 40 000 i månaden.
Om vi nu bortser från känslor och bara går på det rent konkreta som på ett eller annat sätt skulle gå att bevisa så är det en radio som stänger av sig själv och dörrar som stängs.
Var det ordentligt stängda dörrar (där låsblocket har gått igen) som öppnade sig? Öppnades låsta dörrar? låstes olåsta dörrar? Om du inte bor i en rymdskyttel så kan lufttrycket ändra sig fram och tillbaka även om de största fönstren och dörrarna är stängda.
Till radion då. Hur gammal är den? Har den stängt av sig innan du flyttade? Stänger den fortfarande av sig? Började den stänga av sig så fort den kom innanför tröskeln eller följdes det av att den stöttes till på något sätt eller liknande?
Ja, därför att många män som upplever något förtränger eller tiger om den för att inte bli idiotförklarade av omgivningen.
Att man upplever mer när man är känslosam och mer ensam än normalt är inte mer konstigt än att man ser att blommorna är vackrare och att musiken är bättre. Man är mer öppen för omgivningen helt enkelt än när man har fullt upp.
När man är ung och upplever något sådant så pratar mer om det också, det är en större händelse. Sedan när man blir äldre så bryr man sig inte om att tala om det utan håller det för sig själv, för att slippa omgivningens fördömelse.
Börja fråga runt på jobbet, om du har olika kön och ålder på jobbet vill säga, var inte fördömande så lär du få höra från alla ålderskategorier och kön.
Jag var inte singel heller om du menade mig. Men ung mor var jag, det var ju min första upplevelse i vuxen ålder jag pratade om.
Det var innerdörrar som for upp på nätterna och stod och slog emot garderober. Inga fönster öppna, ingen storm i lägenheten.
Radion konstrade aldrig före lr efter det ca 1,5 år vi bodde i lägenheten. Men återigen så bortsåg jag från den bevisningen eftersom det är min upplevelse och elektriska ting. Hundarna kunde jag däremot inte bortse ifrån.
Om man räknar varsel så att man kan rädda liv som övernaturlig händelse så hade jag en upplevelse före detta som var svår att bortförklara. Jag hade lagt min lilla tjej för en tupplur på em och satt mig framför tv och koppla av efter en hel förmiddag i sandlådan.
Hon var helt frisk och det fanns
ingen logisk förklaring till att jag fick för mig att gå in och kolla till henne, mitt i det spännande på tv. Jag brukade aldrig göra så, då hade hon fått plötslig hög feber och hade fått en feberkramp. Det var helt ljudlöst.
Det har hänt mig 2 gånger till senare i mitt liv, alltså ologiskt beteende från min sida som resulterar i att jag har räddat liv.
Men återigen, detta är bara mina berättelser och vem vet vilka galningar det finns på FB

Jag videofilmade det inte heller.. Tänkte inte på det just då..