Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-01, 22:48
  #1
Medlem
Mankans avatar
Mycket intressant läsning här må jag säga, där allt tyder på att Marilyn Monroe gavs en dödlig injektion:

http://64.233.183.104/search?q=cache...62+at+am&hl=en


Var det nån som sa att det var ett självmord?
Citera
2005-05-02, 13:15
  #2
Medlem
Nos4a2s avatar
Finns mkt mer att läsa än det som stod i länken.
Men tack för tipset.

Personligen tror jag att klanen Kennedy är ordentligt insyltad.
Läs mer på nätet eller t.ex i boken: Historiens Störta Mordgåtor - Ouppklarade mord som fortfarande förbryllar (Div Färfattare)
Citera
2005-11-26, 22:44
  #3
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nos4a2
Finns mkt mer att läsa än det som stod i länken.
Men tack för tipset.

Personligen tror jag att klanen Kennedy är ordentligt insyltad.
Läs mer på nätet eller t.ex i boken: Historiens Störta Mordgåtor - Ouppklarade mord som fortfarande förbryllar (Div Färfattare)


Klanen kennedy kan mkt väl vara insyltade , Monore hade ju en affär med både JFK och RFK , men hon hade ju också andra affärer som kunnat orsaka hennes död , har jag för mig jag läst någonstans iaf
Citera
2005-11-28, 14:17
  #4
Medlem
Silent Storms avatar
Dörren till rummet där hon hittades var låst utifrån, inga spår av piller fanns i hennes mage och vad gjorde Eunice Murray (hennes fd hushållerska) hemma hos Monroe när hon i själva verket hade blivit sparkad av Monroe redan två dagar innan Monroe dog...... Självmord?

Inte en chans.
Citera
2005-12-08, 15:56
  #5
Medlem
borrizs avatar
För några månader sedan gick ett program på Discovery. Program om konspirationer brukar vara sega, det intressanta var slutsatsen var att MM skulle tagits avdaga medelst ett förgiftat lavemang.
Citera
2021-02-15, 13:20
  #6
Medlem
NormaJeane2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nos4a2
Finns mkt mer att läsa än det som stod i länken.
Men tack för tipset.

Personligen tror jag att klanen Kennedy är ordentligt insyltad.
Läs mer på nätet eller t.ex i boken: Historiens Störta Mordgåtor - Ouppklarade mord som fortfarande förbryllar (Div Färfattare)


Enligt Donald Spotos biografi om Marilyn Monroe hade Marilyn ingen kärleksaffär med Robert Kennedy, de träffades bara fyra gånger mellan 1961 och 1962 och finansministern delade aldrig säng med henne. Även en affär mellan John F Kennedy och Marilyn Monroe har enligt många andra författare varit en självklarhet. Men enligt Donald Spoto finns inga bevis på en passionerad affär mellan dem - allt som är säkert att presidenten och skådespelerskan träffades vid fyra tillfällen och endast ett av dessa möten var sexuellt. Kennedy-bröderna hade ingenting med Marilyn Monroes död att göra - de personer som fanns på plats när polisen kom dit var hennes läkare och hushållerskan. Marilyn Monroe brukade använda lavemang och på detta sätt föra in Nembutal i kroppen. Sista dagen i Marilyns liv besökte Dr Ralph Greenson henne och kan ha gett instruktioner till hushållerskan Eunice Murray, som inte hade medicinsk utbildning, att hjälpa till med detta. Marilyn blev förmodligen medvetslös ganska snabbt då hon tagit medicin även tidigare samma dag och kombinationen av dessa droger blev för mycket för kroppen. Eunice och Ralph kunde inte berätta sanningen om vad som hade inträffat så därför hittade man på historien om det sönderslagna fönstret och ändrade sedan historien flera gånger om vad som hade hänt. Hushållerskan tvättade i tvättmaskinen på natten när polisen kom dit, som kan ha varit ett sätt att tvätta sängkläderna, som kan ha blivit smutsiga av att ha administrerat denna drog.
Citera
2021-07-14, 17:51
  #7
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJeane2
Enligt Donald Spotos biografi om Marilyn Monroe hade Marilyn ingen kärleksaffär med Robert Kennedy, de träffades bara fyra gånger mellan 1961 och 1962 och finansministern delade aldrig säng med henne. Även en affär mellan John F Kennedy och Marilyn Monroe har enligt många andra författare varit en självklarhet. Men enligt Donald Spoto finns inga bevis på en passionerad affär mellan dem - allt som är säkert att presidenten och skådespelerskan träffades vid fyra tillfällen och endast ett av dessa möten var sexuellt. Kennedy-bröderna hade ingenting med Marilyn Monroes död att göra - de personer som fanns på plats när polisen kom dit var hennes läkare och hushållerskan. Marilyn Monroe brukade använda lavemang och på detta sätt föra in Nembutal i kroppen. Sista dagen i Marilyns liv besökte Dr Ralph Greenson henne och kan ha gett instruktioner till hushållerskan Eunice Murray, som inte hade medicinsk utbildning, att hjälpa till med detta. Marilyn blev förmodligen medvetslös ganska snabbt då hon tagit medicin även tidigare samma dag och kombinationen av dessa droger blev för mycket för kroppen. Eunice och Ralph kunde inte berätta sanningen om vad som hade inträffat så därför hittade man på historien om det sönderslagna fönstret och ändrade sedan historien flera gånger om vad som hade hänt. Hushållerskan tvättade i tvättmaskinen på natten när polisen kom dit, som kan ha varit ett sätt att tvätta sängkläderna, som kan ha blivit smutsiga av att ha administrerat denna drog.

Intressant, tack!

Så din teori är också att det var hushållerskan som mördade Marilyn Monroe?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback