2013-01-10, 03:14
Medlem
Israel bosätter sig på Palestinsk mark - Palestinierna accepterar inte detta och skjuter raketer.
Hade Palestinierna bara - likt svenskarna - makat på sig och gett Israelerna plats så skulle inte heller Israel använda pansarvagnar mot Palestinierna.

Är eran poäng alltså att det Israelerna gör är fel eftersom Palestinierna är så våldsamt emot det att de skjuter raketer och den logiska slutsatsen av detta borde i sådana fall också vara att ni skulle tycka svenskarna hade rätt till sitt egna land ifall vi också blev våldsamma?

Eller tycker ni det är fel när Judar försöker bosätta sig på Arabisk mark, men det är rätt när araber bosätter sig på svensk mark?

Oavsett kan jag inte få ihop detta, den enda slutsatsen jag kan komma till är att ni är anti-vita, att anti-rasist egentligen bara är kodord för anti-vit.

Förklara eder.
Citera
2013-01-10, 03:59
Medlem
johanjosefssons avatar
Jag avskyr de avskum du nyss nämnde, men jag kan inte heller se hur man kan stödja Israel. Det är ingen demokrati. När Israel bildades begicks det fruktansvärda övergrepp mot de som redan bodde där. Jag kan förstår att palestinerna är förbannade och att det kan bli grisigt där nere men jag stöder ingen sida. MENA-slödder alltihop.
Citera
2013-01-10, 04:03
Medlem
Va fan babblar du om?fattar inte riktigt frågan. Vad har Sverige med Israel-Palestinga konflikten att göra? Men jag chansar ändå

Israel OCKUPERAR mark som dom har inte rätt till. Bygger bostäder och murar till höger och vänster. Trakasserar palestinier vart dom än går och tycker absolut att det är deras rätt som israeler och göra så. Då tycker du att palestiner ska bara stå och titta på och säga varsågod. Det är väl klart dom försvarar sig

Sverige tar in folk igenom kvotflyktingar och asyl. Om ett land invaderar Sverige och ockuperar den så är det SJÄLVKLART att vi kommer försvara den till alla pris..oavsett. Vi kommer inte bara stå där och välkomna dom som du i din värld tror.
Citera
2013-01-10, 07:01
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Israel bosätter sig på Palestinsk mark - Palestinierna accepterar inte detta och skjuter raketer.
Hade Palestinierna bara - likt svenskarna - makat på sig och gett Israelerna plats så skulle inte heller Israel använda pansarvagnar mot Palestinierna.

Är eran poäng alltså att det Israelerna gör är fel eftersom Palestinierna är så våldsamt emot det att de skjuter raketer och den logiska slutsatsen av detta borde i sådana fall också vara att ni skulle tycka svenskarna hade rätt till sitt egna land ifall vi också blev våldsamma?

Eller tycker ni det är fel när Judar försöker bosätta sig på Arabisk mark, men det är rätt när araber bosätter sig på svensk mark?

Oavsett kan jag inte få ihop detta, den enda slutsatsen jag kan komma till är att ni är anti-vita, att anti-rasist egentligen bara är kodord för anti-vit.

Förklara eder.
Jag förstår inte frågan riktigt. På vilket sätt tycker du att Israels regering bjudit in arabiska ockupanter? Jag är vare sig anti-vit eller pro-vit däremot gillar jag inte Israels ockupation eller massinvandring av araber till Sverige.
Citera
2013-01-10, 07:56
Medlem
thewellovedones avatar
Det är inte jämförbart. Det judiska folket har både sina kuturella, religiösa och etniska rötter på det område där Israel nu ligger, invandrare till Sverige som kommer från områden som ligger utanför nordeuropa saknar nämnda band till Sverige.
Dessutom så stör det mig oerhört att ni tycker det är okej att engelsmännen och spaniorerna erövrade nordamerika, sydamerika och Australien vilket är områden som dessa erövrare överhuvudtaget inte har några band till men det judiska folket får inte återvända till sina förfäders land. Djävla dubbelmoral! Nej, ni behöver inte förklara, för jag vet redan, allt handlar om att hela tiden uppfinna nya metoder att spy på judar så mycket som möjligt för ni ska inte inbilla mig att ni bryr er om palestinierna, ni skiter totalt i palestinierna, precis på samma sätt som man sket i indianerna och aboriginerna förr i tiden. Palestinierna är bara ett verktyg i hatspelet mot judarna.
Citera
2013-01-10, 08:05
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Det är inte jämförbart. Det judiska folket har både sina kuturella, religiösa och etniska rötter på det område där Israel nu ligger, invandrare till Sverige som kommer från områden som ligger utanför nordeuropa saknar nämnda band till Sverige.
Dessutom så stör det mig oerhört att ni tycker det är okej att engelsmännen och spaniorerna erövrade nordamerika, sydamerika och Australien vilket är områden som dessa erövrare överhuvudtaget inte har några band till men det judiska folket får inte återvända till sina förfäders land. Djävla dubbelmoral! Nej, ni behöver inte förklara, för jag vet redan, allt handlar om att hela tiden uppfinna nya metoder att spy på judar så mycket som möjligt för ni ska inte inbilla mig att ni bryr er om palestinierna, ni skiter totalt i palestinierna, precis på samma sätt som man sket i indianerna och aboriginerna förr i tiden. Palestinierna är bara ett verktyg i hatspelet mot judarna.
Vilket komplett skitsnack. Vi pratar om de ockuperade områdena. Eller menar du att Israel har rätt till södra Irak och "Gosen" också pga sina historiska band dit?
Citera
2013-01-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoiten
Va fan babblar du om?fattar inte riktigt frågan. Vad har Sverige med Israel-Palestinga konflikten att göra? Men jag chansar ändå

Israel OCKUPERAR mark som dom har inte rätt till. Bygger bostäder och murar till höger och vänster. Trakasserar palestinier vart dom än går och tycker absolut att det är deras rätt som israeler och göra så. Då tycker du att palestiner ska bara stå och titta på och säga varsågod. Det är väl klart dom försvarar sig

Sverige tar in folk igenom kvotflyktingar och asyl. Om ett land invaderar Sverige och ockuperar den så är det SJÄLVKLART att vi kommer försvara den till alla pris..oavsett. Vi kommer inte bara stå där och välkomna dom som du i din värld tror.

Det skrevs 03:14

Men poängen var:
Israeler bosätter sig på palestinsk mark <- Fel.
Afrikaner bosätter sig på svensk mark <- Rätt.

Varför?
Du pratar om att "det är väl klart att palestinier försvarar sig", men borde inte svenskarna försvara sig också då?
Majoriteten av svenskar anser att vi inte bör släppa in så mycket folk från MENA som vi gör.
Och ska man vara krass så tar ju MENA-folket upp bostäder och arbetsplatser för oss svenskar, de kostar oss även en massa pengar och försöker vara med och bestämma i våran demokrati, våra val etc.

Medans Israelerna: Bygger sina egna hus, sköter sig själva och lägger sig inte i vem som styr Palestina.

Nej, den enda slutsatsen jag kan komma fram till är att ni bryr er om araber, men skiter i vita människor, då samma fenomen gäller för i princip alla vita länder och enbart vita länder.
Ni är anti-vita, "anti-rasist" är ett kodord för anti-vit.
Senast redigerad av RagnarLodbrok 2013-01-10 kl. 12:10.
Citera
2013-01-10, 16:10
Medlem
Anti-vita som är pro-Palestina är i grunden judelakejer utan att förstå detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in