Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-09, 15:00
  #1
Medlem
Hejsan! Skriver i min lillebrors vägnar. Han och några polare ska till Playa de las Américas – Teneriffa. Och dom är runt 16-17 år, Och reser nu i februari . Och undrar om någon här på Flashback har varit där? Dela med er av erfarenheter och annat som är bra att veta, bland annat hur stränga dom är med alkohol & tobak , och om det är omöjligt för dom att komma in på Nattklubb ? Alla svar uppskattas Vet inte om det här är i rätt Kategori, men är första inlägget jag skriver!
Citera
2013-01-10, 20:59
  #2
Medlem
tja!

Vi är två grabbar på 18 och 19 bast som drar till Playa Del Las Americas den 10 feb. Är det dyrt att köpa alkohol i vanliga butiker? Ge mig lite priser! :D Undrar även om havet är som i Sverige på sommaren typ? Finns det nåt annat kul man kan hitta på utöver att festa ?:);)
Citera
2013-01-10, 23:18
  #3
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
tja!

Vi är två grabbar på 18 och 19 bast som drar till Playa Del Las Americas den 10 feb. Är det dyrt att köpa alkohol i vanliga butiker? Ge mig lite priser! Undrar även om havet är som i Sverige på sommaren typ? Finns det nåt annat kul man kan hitta på utöver att festa ?

Kan rekommendera det lokala ölet Dorada, en 33 cl burk kostar runt 1 Euro (9 kr). Finns billigare fabrikat som smakar sämre, men är det bara alkoholen man är ute efter väljer man såklart dessa. Vin är billigt, ett surt och äckligt rödvin får man för 2 Euro (eller strax under) för en 75 cl flaska. Starkare varor har jag ingen vidare koll på.

Kontroll av ålder på nattklubbar och barer är inte jättenoga, ser man inte ut som 14 bast så kommer man in och får köpa sprit och cigg.

Havet håller runt 20 grader i februari, klart badvänligt. Ta med en varm tröja, på kvällarna är det inte jättevarmt ute.

Förutom att festa kan jag rekommendera ett besök på Siam Park (jättestort vattenland med grymma rutschbanor och tunnlar, 30 m fritt fall, mm). Roligare än Gröna Lund och Liseberg. Ligger bara några km från Playa de Las Americas, taxi hit kostar en 50-lapp. Och, om ni har körkort, hyr en bil och åk upp i bergen till Teide, världens tredje högsta vulkan. 3718 m över havet med otrolig utsikt och grymma lavalandskap runtomkring. Det känns som man är på en annan planet däruppe, faktiskt.

Och det finns allt möjligt man kan tänkas vilja hitta på i Playa de Las Americas: Köra Jet Ski, åka ribbåt, åka och fiska, kolla på valar och delfiner, mm. Inget av detta är billigt.
__________________
Senast redigerad av Rassa 2013-01-10 kl. 23:50.
Citera
2013-01-11, 12:04
  #4
Medlem
Tack för infon, mycket intressant !
Citera
2013-01-12, 20:41
  #5
Medlem
Låter prima! Hur är vädret i luften i början av februari förresten? Har läst så mycket olika. Hörde av en polare att när han var där då var det 25 grader om dagarna. Av en annan att det vara var 19-20 grader.
Citera
2013-01-13, 10:28
  #6
Medlem
vars far man helst Teneriffa, Gran Canaria (playa del ingles) eller Magaluf? är ute efter bra stränder och bra mat samt bra barer vars 17 åringen ska komma in, samt öl, playa del ingles har ju fina stränder,
Edit: på sommaren Augusti

Jag är 18 och den ena 17,
Citera
2013-01-15, 00:15
  #7
Medlem
magaluf är skit på vintern -kallt för det första.. guppande kondomer i vattnet på sommaren det andra
För mallorca välj öst sidan lika mkt party men bättre-renare mindre WT

Tenerife och GC är rätt lika. En vecka sol bad och hålligång -Tyvärr playa del ingles för GC och Playa de las Americas för Tenerife.

Om man kan tänka sig lite ..lite mindre turism..Pto Rico eller pto Mogan GC, Pto de la cruz Tenerife eller
Los Christianos

Pto(puerto)
Citera
2013-01-15, 13:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
magaluf är skit på vintern -kallt för det första.. guppande kondomer i vattnet på sommaren det andra
För mallorca välj öst sidan lika mkt party men bättre-renare mindre WT

Tenerife och GC är rätt lika. En vecka sol bad och hålligång -Tyvärr playa del ingles för GC och Playa de las Americas för Tenerife.

Om man kan tänka sig lite ..lite mindre turism..Pto Rico eller pto Mogan GC, Pto de la cruz Tenerife eller
Los Christianos

Pto(puerto)

Okej så det är alltså mycket White Trash varning på Magaluf,´Jag tänkte åka i början på Augusti , Jag är inte ute efter så mycket fest alltså det ska vara mycket fest men inte så man måste supa för att det inte finns nått annat att göra, måste vara bra stränder gärna att man kan vara ensam på stränderna på kvällarna/natten
GC har jag varit väldigt mycket i (PDI), Där är det ju bra drag och så kan man ju åka och köra Gocart på dagarna, Tack för svaren
Citera
2013-01-24, 17:51
  #9
Medlem
Grabbar jag bor just nu i Los Cristianos och jag kan verkligen rekommendera las americas har pa sodra tenerife. Nar kommer ni?
Citera
2013-01-24, 23:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejdetbliringet
Okej så det är alltså mycket White Trash varning på Magaluf,´Jag tänkte åka i början på Augusti , Jag är inte ute efter så mycket fest alltså det ska vara mycket fest men inte så man måste supa för att det inte finns nått annat att göra, måste vara bra stränder gärna att man kan vara ensam på stränderna på kvällarna/natten
GC har jag varit väldigt mycket i (PDI), Där är det ju bra drag och så kan man ju åka och köra Gocart på dagarna, Tack för svaren


verkligen! och det har det varit i mer än tio år sedan jag bodde på ön.Ja inte där förstås då.

Cala Bona, cala millor har bra utbud av nöjen, ligger direkt vid stranden men är inte så himla exploaterat som magalufkusten.Man kan tom träffa en spanjor.Vänligare bättre på alla sätt..underbart klimat bra klubbar
Citera
2013-02-14, 12:26
  #11
Medlem
Vodka för 5 euro och uppåt hittar man i Spar Supermarket, Limpor med cigg går på typ 17 euro och uppåt.
Citera
2013-02-15, 14:50
  #12
Medlem
Stammer inte , gar man utanfor turistfallan och koper sina cigg kosta en limpa 5-10 euro
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2053057

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback