Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-09, 12:01
  #1
Medlem
420-7/11s avatar
Hej
Jag har tittat på en resa till Indien men skulle vilja åka hem ifrån Thailand och såg att man kunde boka något multistopp med Qatar (säkert andra också).
Min tanke är alltså att åka till goa sedan när jag fått nog boka en enkel till bbk och sen åka hem ifrån bbk någon månad senare, kom dock att tänka på att jag kanske måste ha en utrese biljett bokad ifrån Indien för att få visum.

Någon som vet?
Citera
2013-01-09, 12:07
  #2
Medlem
RingInteSnutens avatar
Behovde inte det nar jag akte dit, jag flog pa standby och hade visa fixat innan.
Citera
2013-01-09, 12:52
  #3
Medlem
christerys avatar
Inte vad jag läst, varken här eller på indien.nu forumet. Cox and Kings har ju tagit över visa hanteringen men i övrigt har inte viseringsreglerna ändrats.
Citera
2013-01-14, 13:28
  #4
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Fick mitt visum idag och jag har enkelbiljett till Delhi, så ja, det funkar.
Citera
2013-01-14, 13:39
  #5
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Fick mitt visum idag och jag har enkelbiljett till Delhi, så ja, det funkar.

Det är ju flygbolaget som vill att du har biljett, i en del länder tvingas de köra dig tillbaka om landet inte släpper in dig.
Citera
2013-01-14, 18:25
  #6
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Det är ju flygbolaget som vill att du har biljett, i en del länder tvingas de köra dig tillbaka om landet inte släpper in dig.

Det gäller länder som kräver utresebiljett vid inresan.
Indien kräver inte utresebiljett varav flygbolagen kan inte neka dig resa pga av just denna regel som alltså inte gäller i Indien.
Citera
2013-01-15, 02:40
  #7
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Fick mitt visum idag och jag har enkelbiljett till Delhi, så ja, det funkar.

Märkliga är att jag får billigare resa med ToR än enkel. Har du hittat nåt jag har missat?

Sparar ungefär 2kkr på att boka ToR även om jag inte är så säker på att jag skall använda returen.

Klart man kommer in på enkel biljett, bara resten av papprena är i ordning (visat+giltighetstid på pass)
Citera
2013-02-23, 19:48
  #8
Medlem
JMiltons avatar
Förr behövdes det men inte nu längre
Citera
2013-02-24, 01:48
  #9
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Märkliga är att jag får billigare resa med ToR än enkel. Har du hittat nåt jag har missat?

Sparar ungefär 2kkr på att boka ToR även om jag inte är så säker på att jag skall använda returen.

Klart man kommer in på enkel biljett, bara resten av papprena är i ordning (visat+giltighetstid på pass)
Tidigare var skillnaderna enormt mycket större. För några år sedan kostade enkel biljett från Stockholm till Delhi 14000-18000 kronor när tur och retur kostade 4000-5000 kronor. Skillnaderna är mycket mindre nuförtiden och det är bra.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2052923

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback