2013-01-07, 20:00
Medlem
neurogens avatar
SERIÖSA SVAR TACK.

Jo, i gunden är jag mycket ledsen. Jag har varit missburkare i över 10 år, har olika psykiska problem, och min far dog 2012.

Ändå gråter jag inte över detta.

Däremot om jag ser en film, där en sorglig scen utspelar sig- som kanske inte är speciellt sorglig utan jävligt löjligt - då kan jag gråta floder.

Kan inte hålla det inom mig. Jävligt skämmigt när jag ser film med polare.

Varför kan jag inte få gråta i ensamhet åt mina riktiga problem? Varför måste jag gråta åt tramsiga scener i hollywood filmer?
Citera
2013-01-07, 21:49
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
SERIÖSA SVAR TACK.

Jo, i gunden är jag mycket ledsen. Jag har varit missburkare i över 10 år, har olika psykiska problem, och min far dog 2012.

Ändå gråter jag inte över detta.

Däremot om jag ser en film, där en sorglig scen utspelar sig- som kanske inte är speciellt sorglig utan jävligt löjligt - då kan jag gråta floder.

Kan inte hålla det inom mig. Jävligt skämmigt när jag ser film med polare.

Varför kan jag inte få gråta i ensamhet åt mina riktiga problem? Varför måste jag gråta åt tramsiga scener i hollywood filmer?

Du kanske har ansträngt dig för att stänga inne känslorna kring din egen smärta (det är alltför tungt för att du ska kunna leva ut dem fullt ut) medans en film som du inte har några band till blir ett lagom utlopp sådär. Låter som lite terapi, kbt kanske? hade varit klockrent för dig.

mvh
Citera
2013-01-07, 22:58
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dude The Rude
Du kanske har ansträngt dig för att stänga inne känslorna kring din egen smärta (det är alltför tungt för att du ska kunna leva ut dem fullt ut) medans en film som du inte har några band till blir ett lagom utlopp sådär. Låter som lite terapi, kbt kanske? hade varit klockrent för dig.

mvh

Det låter som du har jävligt rätt...
Citera
2013-01-07, 23:29
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Det låter som du har jävligt rätt...

Möjligt. Tyvärr tror jag inte flashback kan göra så mycket för dig utan det är nog att gå ner till VC och upprepa för en läkare som gäller. Men du kanske redan är inne i systemet och stämplad som missbrukare? Oo
Citera
2013-01-08, 12:24
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dude The Rude
Möjligt. Tyvärr tror jag inte flashback kan göra så mycket för dig utan det är nog att gå ner till VC och upprepa för en läkare som gäller. Men du kanske redan är inne i systemet och stämplad som missbrukare? Oo

Haha, ja alltså, första gången jag sökte hjälp var 2003 ungefär. Så jag har varit i kontakt med mången läkare, men ingen vill hjälpa en missbrukare. Och man missbrukar ju för man har problem, inte tvärtom som alla läkare verkar tro.

Nåväl, tänkte väl mest höra om andra upplever det likadant och få ltie stöd, snarare än att få hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in