Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-21, 18:49
  #169
Medlem
grimevil666s avatar
stort fan av vikernes o allt han gjort. blev lite orolig när han kom ut ur finkan o flytta till Frankrike för att bli en eremit men sen har han startat en bunke hemsidor som utlovat massa olika projekt för film, musik, böcker, fornnordisk religionsutövning... så jag e positiv.
hans fru har också utvecklat en alternativ teori om de europeiska neandertalarna o deras koppling till oss, vilket e rätt pulit.
Citera
2014-05-12, 02:51
  #170
Medlem
Varg Vikernes skriver om den franska statens rättsövergrepp:

Citat:
Last year individuals in the government of France, without permission from a judge, had their police shoot up our front door in the early morning (rather than just knock on the door). They did not identify themselves as policemen until after they have breached the door and entered, but thankfully I could see through the glass that they were indeed policemen. (We can only speculate on why they did it that way.) They arrested my pregnant wife and me, and left our scared children – age 2, 3 and 5 at the time – to the care of my boomer parents-in-law, who (according to the children) instead of comforting them hit the oldest one and told them all that they would not see us again.

The police arrested us without having any evidence against us, and without a judge’s permission to do so. We were not charged with anything, and the evidence they had been told by politicians to use as an excuse to arrest us was proven beyond all doubt to be absolute nonsense – and the police knew that it was even before they arrested us. In the meanwhile, the media presented us as Neo-Nazis and terrorists with links to the Zionist terrorist Anders Breivik. They did because they had been told to do so, by the same politicians who had ordered our illegal arrest in the first place.
...

After our release the bank closed our account without any explanation, and then an online bank service closed our account, again without any explanation, and banned us forever. Then the same politicians who had ordered our arrest to start with tried to have me expelled from France, on grounds of me being “a threat to national security”. The judges, again, ruled in my favour. Finally the politicians decided to have me charged with (I am not kidding): “apology for war crimes and crimes against humanity”, “anti-Semitism” and “racism”, because of my posts here on Thulean Perspective. They held back the ‘evidence’ against me, some 900 pages of information, until a few days before the trial, so my lawyer asked for the case to be postponed, on grounds that he had not been given the opportunity to prepare my defence. The judges agreed, and postponed the case to the 3rd of June this year.

So the process continues, and I risk up to 5 years in prison, because of things I supposedly have published here on Thulean Perspective. Yes; up to 5 years in prison in France for writing on a blog…. in English, on a server in the USA.
...

So why were we arrested in the first place, when we had done nothing wrong? The answer is simple: they don’t want anybody to speak up against them and their lunatic agenda. I promote European culture, by advocating good European ideals, values, traditions and ideas, and they don’t want me to. Nor do they want any others to do so, and nobody wants to have their doors shot up, something the authorities are apparently willing to do even with pregnant wives and small children inside, and even when there is no evidence whatsoever of any criminal activity by whoever is inside… In other words: it’s psychological warfare. They scare people into silence, by terrorizing me and my family. They make people not want to promote our own Pagan culture, and thus make it easier for them to replace it.

http://thuleanperspective.com/2014/05/09/der-process/
Citera
2014-05-17, 00:02
  #171
Medlem
526s avatar
Citat:
Ancestral Cult is an organisation created by Varg Vikernes and Marie Cachet, in order to revive the ancient European philosophy and religion

Vikingarna var inga stora filosofer och tänkare. Allt fornhistoriskt av värde kommer från mellanöstern.

Men han kanske menar grekerna? De var ju européer i forntiden. (och är fortfarande)
__________________
Senast redigerad av 526 2014-05-17 kl. 00:05.
Citera
2014-05-17, 00:15
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vikingarna var inga stora filosofer och tänkare. Allt fornhistoriskt av värde kommer från mellanöstern.

Men han kanske menar grekerna? De var ju européer i forntiden. (och är fortfarande)

Greker och det som idag kallas asatro eller hedendom syftar han på. De isländska sagorna. Osv. Det förkristna i bred bemärkelse.
Citera
2014-05-17, 02:25
  #173
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Greker och det som idag kallas asatro eller hedendom syftar han på. De isländska sagorna. Osv. Det förkristna i bred bemärkelse.
Det förkristna kommer nästan uteslutande från mellanöstern. Sumererna, Egypten etc. Området runt dagens Irak är själva ursprunget för människans intellekt. (parallellt med asien)
Det är svårt att hitta samband mellan tex Platon och asatron. Lite som att försöka förena partikelfysik och Asterix.

Förstå mig rätt. Jag försöker inte dissa Varg. Han är givet en dåre, men jag kan respektera vissa grejer. Som att han har hittat en slags nerv och uttryck som andra konstnärer inte kommer i närheten av.
Såg något på youtube om "An old forgotten sad spirit" eller något. Blev fascinerad av titeln.
På något underlig sätt så kan är vissa delar av black metal verka mer jordnära och mjukt än något annat. Kan inte beskriva det. Men det finns helt klart en slags skönhet i det där. Som att de dragit det så långt att det slår över. Blev tydligt när de spelade en låt på ak.gitarr. Bland det bättre jag hört. Och jag gillar inte ens metal.
__________________
Senast redigerad av 526 2014-05-17 kl. 02:37.
Citera
2014-05-17, 10:41
  #174
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det förkristna kommer nästan uteslutande från mellanöstern. Sumererna, Egypten etc. Området runt dagens Irak är själva ursprunget för människans intellekt. (parallellt med asien)
Det är svårt att hitta samband mellan tex Platon och asatron. Lite som att försöka förena partikelfysik och Asterix.
Du vet ju inte vad du talar om. Platon bygger hela sin föreställningsvärld på indoeuropeiskt tänkande och så gör asatron. Fakta är att de har samma värderingar samma tro, samma gudar, samma allt och du kan spåra det enda tillbaka till vad som stå i Mahabharata som också det är en indoeuropeiskt skrift med samma gudar och värderingar i.
Citera
2014-05-17, 18:06
  #175
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Du vet ju inte vad du talar om. Platon bygger hela sin föreställningsvärld på indoeuropeiskt tänkande och så gör asatron. Fakta är att de har samma värderingar samma tro, samma gudar, samma allt och du kan spåra det enda tillbaka till vad som stå i Mahabharata som också det är en indoeuropeiskt skrift med samma gudar och värderingar i.
Jag skrev "parallellt med Asien". Lite otydligt, men det jag menade är att det härstammar från bl- a hinduism. Det är lite oklart vilka som var först. Indien/Kina eller mellanöstern. Sumererna, Babylon, Egypten. Judendomen och grekerna kommer också från dessa läror.

Kanske är det min okunnighet, men jag ser inga kopplingar mellan buddism/platon/kabbala och asatro. Erkänner dock villigt att jag inte kan ett jota om asa mer än att de tror att Tro slår med en hammare så blixtrar det.
Citera
2014-05-17, 18:11
  #176
Medlem
526s avatar
Tycker det är lite synd ändå. Den där Varg verkar vara både högintelligent, tänkande och samtidigt vältalig och driftig. Han skulle kunnat bli den ledare alla vi rebeller önskar oss.
Men tramset med nazism, e-type kläder, mord och skit. Suck.
Citera
2014-05-17, 18:26
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag skrev "parallellt med Asien". Lite otydligt, men det jag menade är att det härstammar från bl- a hinduism. Det är lite oklart vilka som var först. Indien/Kina eller mellanöstern. Sumererna, Babylon, Egypten. Judendomen och grekerna kommer också från dessa läror.

Kanske är det min okunnighet, men jag ser inga kopplingar mellan buddism/platon/kabbala och asatro. Erkänner dock villigt att jag inte kan ett jota om asa mer än att de tror att Tro slår med en hammare så blixtrar det.

Då kanske du inte ska uttala dig så självsäkert.
Citera
2014-05-17, 19:06
  #178
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag skrev "parallellt med Asien". Lite otydligt, men det jag menade är att det härstammar från bl- a hinduism. Det är lite oklart vilka som var först. Indien/Kina eller mellanöstern. Sumererna, Babylon, Egypten. Judendomen och grekerna kommer också från dessa läror.

Kanske är det min okunnighet, men jag ser inga kopplingar mellan buddism/platon/kabbala och asatro. Erkänner dock villigt att jag inte kan ett jota om asa mer än att de tror att Tro slår med en hammare så blixtrar det.
Kabala vet jag inget om är väl någon jävla ökenreligion det? När det gäller indoeuropeiska religioner så ha de alla samma gudar. Nu orkar inte jag med att förklara vem som är vems motsvarighet i asatro, grekisk mytologi och hinduism. Du får väl forska själv och den här länken kanske kan vara en god start http://en.wikipedia.org/wiki/Proto-I...opean_religion. Hur som Platon växte upp i en värld där man tillbad samma gudar som man gjorde Norden i asatron och det säger sig självt att han har närmare till de människor som i det stora delade samma religiösa trossystem och gudar som hans samtid i Grekland gjorde än vad han ha till oss.
__________________
Senast redigerad av Skogsrök 2014-05-17 kl. 19:09.
Citera
2014-05-17, 19:30
  #179
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Erkänner dock villigt att jag inte kan ett jota om asa mer än att de tror att Tro slår med en hammare så blixtrar det.
Zeus ska visst framkalla åska på ett liknande sätt och det ska visst guden Indra också göra har jag hört.
Citera
2014-05-17, 20:22
  #180
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Kabala vet jag inget om är väl någon jävla ökenreligion det? När det gäller indoeuropeiska religioner så ha de alla samma gudar. Nu orkar inte jag med att förklara vem som är vems motsvarighet i asatro, grekisk mytologi och hinduism. Du får väl forska själv och den här länken kanske kan vara en god start http://en.wikipedia.org/wiki/Proto-I...opean_religion. Hur som Platon växte upp i en värld där man tillbad samma gudar som man gjorde Norden i asatron och det säger sig självt att han har närmare till de människor som i det stora delade samma religiösa trossystem och gudar som hans samtid i Grekland gjorde än vad han ha till oss.
Jag syftade på den grekiska filosofin och den sk "uråldiga läran" som är grunden till både hinduismen, buddismen, och mysterielärorna.
Platon och grekiska mytologin är två olika saker. Det är ett ganska rörigt ämne så det är inte självklart att vi ska förstå varandra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback