Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-05, 23:28
  #1
Medlem
Fick böter idag, 600:-. För vad? För att ha parkerat min bil 10 minuter för länge (1 timma fri parkering). Parkeringen hade cirka 30 parkeringsrutor, min bil var den enda på parkeringen. Var det så nödvändigt att ge mig böter? Ingen aning, har svalt det nu.

Nu när jag är hemma och tänker efter blir jag förbannad. Vem fan är dem som ska böta mig för att jag parkerar min bil på mark som egentligen tillhör alla! Jag hade förstått om det var i stan och stor trafik där andra trafikanter behövde parkera, men i detta fallet var min bil den enda!

Just nu får jag anarkistiska tankar och funderar på att spränga hela jävla staten. Hur kan det vara så här? Varför är det så orättvist?
Citera
2013-01-05, 23:31
  #2
Medlem
Ta tandpetare/tändstickor och smeta in med mycket superlim och tryck in i nyckel/mynthål i de närmaste parkeringsautomaterna i området där du fått böter.
Citera
2013-01-05, 23:32
  #3
Medlem
khys avatar
Fanns det parkeringsbestämmelser så är det ju inte allas mark. Du gjorde fel och kan inte skylla på någon annan.
Citera
2013-01-05, 23:38
  #4
Avstängd
Six10s avatar
Det är ett elände det där, satt i bilen och väntade på en polare utan billjet en äcklig lapplisa dyker upp sur fet ful kärring, hon gestikulerar något så jag vevar ner rutan, hon säger att jag måste flytta på mig, jag svarar att jag flyttar på mig om 5 min, det blir lite tjaffs sen orkar jag inte mer så jag kör upp rutan, då börjar hon skriva en bot, jag startar bilen och börjar köra därifrån, kärringjäveln skriker jag ringer polisen. (jä rajt precis som hon skulle göra det) jag kör runt hörnet och ställer mig... 10min senare så parkerar en polisbil framför min bil, vettiga snutar var det och konstapeln bad mig vänligt att åka ett varv eller lösa en billjet medans jag väntade SÅ VI FÅR TYST PÅ DEN DÄR JÄVLA APAN Skön snut!

Blev visst lite oft.

Edit: Man blir lika sur varje gång man får en såndär jävla lapp, värst var när jag åkte till akuten rätt kraftigt blödande, inte så att man löser en biljett då... fick en bot såklart.

Pratade med lappliseföretaget och berättade om situationen men dom vägrade skriva av boten.
__________________
Senast redigerad av Six10 2013-01-05 kl. 23:55.
Citera
2013-01-05, 23:42
  #5
Medlem
8xxSeriess avatar
Du ska alltså hämnas på staten pga av en bot du fått för att du har brutit emot bestämmelser vi har angående parkeringen?

Med andra ord så ska vi skattebetalare betala för att du inte kan sköta tider, genom att hämnas? Det du snarare ska ifrågasätta är väl parkeringsvaktens etik och moral om inte denna kan vara lite schysst och överseende.

Även om det inte var så schysst gjort emot dig så skötte parkeringsvakten bara sitt jobb. Det är trots allt du som har gjort något fel, ingen annan.
Citera
2013-01-06, 00:13
  #6
Medlem
Torka tårarna, betala boten och gå vidare med ditt liv. Nästa gång ser du till att vara i tid.
Citera
2013-01-06, 00:40
  #7
Medlem
Redoxreaktions avatar
Gör termit och smält automaten:

75% röd järnoxid
25% aluminiumpulver
Citera
2013-01-06, 01:07
  #8
Medlem
Bongomans avatar
Det är inte parkera om man sitter i bilen. Det heter stanna. Man behöver inte betala då. Filma kärringen och låt henne skriva en bot. Tingsrätten river den när de sett filmen.
Citera
2013-01-06, 01:35
  #9
Medlem
redbullcolas avatar
Skaffa dig ett snipergevär och vänta på ett bra tillfälle
Citera
2013-01-07, 14:57
  #10
Medlem
Gamlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkansoldier
...har svalt det nu.

Har du verkligen det?

Citat:
Ursprungligen postat av Balkansoldier
Vem fan är dem som ska böta mig för att jag parkerar min bil på mark som egentligen tillhör alla!

Om parkeringsbolaget har stulit marken från dess rättmätiga ägare bör du kunna polisanmäla dem!
Citera
2014-05-10, 15:40
  #11
Medlem
Agamantums avatar
Parkeringsböter idag är ett sätt för kommun & stat att få in pengar till bland annat invandringen. Utan parkeringsavgift hade kommunerna gått väldigt mycket mer back, och därmed hade staten fått pröjsa ännu mer.

Jag minns hur det var för 30 år sedan. Då kunde man parkera gratis i princip i hela stan, här och där på extremt populära ställen fanns vrid-mynt-automater. P-lisor var till att ge böter åt folk som faktiskt felparkerade och som skapade hinder i trafiken. Inte fan brydde man sig om någon meter hit och dit, utan det var sunt förnuft som var ledord.

Nu är det ren kassako, där man hellre fäller en friar dvs. ger bot även om P-lisan har fel, för både privata skumraskföretag som kommunen behöver dina surt förvärvade, redan en gång skattade pengar.

I ett vettigt samhälle som Sverige var en gång i tiden, så behövde man inte straffbeskatta folk.
Citera
2014-05-11, 14:01
  #12
Medlem
durruttis avatar
Många kommunala verksamheter är numera vinstdrivande så det ingår i normal praxis att skinna befolkningen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback