Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-05, 19:42
  #1
Medlem
Nu har jag en liten fråga, har läst mig till om eternellvallmo och hur man odlar upp det på bästa sätt. Är det någon som lyckat med en hemma olig? Räcker det med en lågenergi lampa (LE-lampa 200w)? givetvis anpassat till soltimmarna runt april maj och temperaturen därefter.

Nyfiken på om någon lyckats väl med en inomhus odling, vilka lampor har ni använt? Eller om ni misslyckats?

Allt detta är givetvis av ren nyfikenhet,avstår givetvis helt från droger,våld och invandrare
2013-01-05, 20:25
  #2
Medlem
kaptenen-krokens avatar
Är nästan omöjligt att odla vallmo inomhus!
2013-01-05, 20:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenen-kroken
Är nästan omöjligt att odla vallmo inomhus!

Har du testat? tråkigt om de inte går
Men tänkte, jag har ju ett kallt utrym som jag kan hålla i samma temperatur som de är i maj, och med en lampa som jag anpassar efter soltimmarna i maj borde dom ju ta sig?
2013-01-05, 20:50
  #4
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eftermat
Har du testat? tråkigt om de inte går
Men tänkte, jag har ju ett kallt utrym som jag kan hålla i samma temperatur som de är i maj, och med en lampa som jag anpassar efter soltimmarna i maj borde dom ju ta sig?

Titta på den här ,han odlar en i fönstret så det kan inte vara så svårt .

http://www.youtube.com/watch?v=oQ4Z2r33eEk
2013-01-06, 02:38
  #5
Medlem
kaptenen-krokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Titta på den här ,han odlar en i fönstret så det kan inte vara så svårt .

http://www.youtube.com/watch?v=oQ4Z2r33eEk
Så vidare du inte har ett fönsterbräde på 600 meter i sydlig riktning är det dödfött projekt. Antar att TS ville odla dessa plantor för att flumma på opiumet? Odla lite negergräs (cannabis) istället (går knappt att få fram tillräckligt potenta opiumvallmo i Sverige) alternativt flytta till Tasmanien!
2013-01-06, 15:24
  #6
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenen-kroken
Så vidare du inte har ett fönsterbräde på 600 meter i sydlig riktning är det dödfött projekt. Antar att TS ville odla dessa plantor för att flumma på opiumet? Odla lite negergräs (cannabis) istället (går knappt att få fram tillräckligt potenta opiumvallmo i Sverige) alternativt flytta till Tasmanien!


Jag har 6 meter fönsterbräde I sydlig riktning . Om jag skulle odla där i april maj . undra hur många blommor man behöver för ett gram opium ?

Det är ju inte direkt svårt att göra det bättre än honom på youtube.
2013-06-29, 00:59
  #7
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eftermat
Nu har jag en liten fråga, har läst mig till om eternellvallmo och hur man odlar upp det på bästa sätt. Är det någon som lyckat med en hemma olig? Räcker det med en lågenergi lampa (LE-lampa 200w)? givetvis anpassat till soltimmarna runt april maj och temperaturen därefter.

Nyfiken på om någon lyckats väl med en inomhus odling, vilka lampor har ni använt? Eller om ni misslyckats?

Allt detta är givetvis av ren nyfikenhet,avstår givetvis helt från droger,våld och invandrare

Odla utomhus istället, det är rätt klimat där du bor.

Må väl
GaiN
2023-04-20, 05:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Odla utomhus istället, det är rätt klimat där du bor.

Må väl
GaiN
Det är lagligt att odla opievallmo. Bästa stället är en villaträdgård eller kolonilott där nästan alla odlar någon sorts vallmo. Är man inte expert så ser man ingen skillnad på dom. Enda risken är tjyvar. Det är olagligt att snitta dom för kådan och att krossa torkade och koka te på dom. Men koka på hela är ok. Så vem vet om du krossar dom torkade eller när dom blötlagts i tevattnet. Att äta dom råa är oxå lagligt.
2023-04-20, 09:37
  #9
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Att odla OPIUM och framställa det. låst/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback