Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-04-29, 22:02
  #1
Avstängd
Jag har en Sony STR-DB2000-förstärkare som jag är mycket nöjd med bortsett från en sak: ibland när jag ser på film märker jag att det brusar, och jag fattar inte varför. Det kan inte vara filmen det beror på då samma filmsekvens kan vara med och utan brus beroende på när jag ser filmen. Är ganska säker på att det inte är dvdn eller högtalarna heller. Jag lutar snarare åt att det är någon inställning på förstärkaren, eller eventuellt något fel på den.

Är det någon som haft samma problem? Jag är mycket tacksam för alla tips på hur man kan få bort bruset.
Citera
2005-05-01, 23:12
  #2
Medlem
Jorå.....jag har upplevt det samma. Jag har oxå en Sony-stärkare ( STR-DE545 ) som jag har lämnat in på service pga sus i högtalarna.
Har läst om detta fenomen i www.audioreview.com oxå.
Många som har trubbel med "hiss" ( engelska ) i Sonys förstärkare.

På servicen så bytte dom en krets och det blev bättre....men dock inte bra.
"Lite sus måste du räkna med" var ett uttalande från verkstaden.

Det är bara å klaga å lämna in den.
Tänk på att det är 5 års garanti på sånt.
Hade det varit typ nåt som påverkas av yttre verkan , som mekaniska delar ( volumeratten eller liknande ) så är det kortare garanti.
Citera
2005-05-03, 20:52
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jozzeman
Jorå.....jag har upplevt det samma. Jag har oxå en Sony-stärkare ( STR-DE545 ) som jag har lämnat in på service pga sus i högtalarna.
Har läst om detta fenomen i www.audioreview.com oxå.
Många som har trubbel med "hiss" ( engelska ) i Sonys förstärkare.

På servicen så bytte dom en krets och det blev bättre....men dock inte bra.
"Lite sus måste du räkna med" var ett uttalande från verkstaden.

Det är bara å klaga å lämna in den.
Tänk på att det är 5 års garanti på sånt.
Hade det varit typ nåt som påverkas av yttre verkan , som mekaniska delar ( volumeratten eller liknande ) så är det kortare garanti.
Ok, mycket bra tips, tackar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback