Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-04, 19:22
  #13
Medlem
Ja, det där du hittade på Wikipedia stämmer nog.

Att man skulle strålbehandla frön över huvud taget låter orimligt, varför skulle de? Har ni någon källa på att detta sker?
Citera
2013-01-04, 20:22
  #14
Medlem
Skydogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STENLUGN
nu e det såhär Skydog att jag vet att all industrihampa innehåller mindre än 0,2% THC plus att jag inte tänkt röka det. som jag skrev: bara som en kul grej

Jo men visst, det låter ju jättekul.
Citera
2013-01-04, 22:03
  #15
Medlem
comkillas avatar
det låter riktigt lajbans
Citera
2013-01-04, 22:22
  #16
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
det låter asskoj.
Citera
2013-01-04, 22:50
  #17
Medlem
saturs avatar
Roligt initiativ. Hoppas du kommer ha kul!


Citat:
Ursprungligen postat av molmol
Strålbehandlar man frön så gör man det för att de ska "dö" och inte kunna gro. Inte så att de "inte utvecklar blommor".
Är du knäpp? Varför skulle man strålbehandla fågelfrön?
__________________
Senast redigerad av satur 2013-01-04 kl. 22:55.
Citera
2013-01-06, 11:20
  #18
Medlem
Haha låter som ett kul projekt som du kan förvirra farbror blå med! Allt som slösar deras tid är bra. Ta kanske lite foton av ditt verk som en kul grej!
Citera
2013-01-06, 11:26
  #19
Medlem
kaptenen-krokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satur
Är du knäpp? Varför skulle man strålbehandla fågelfrön?
Citat:
Ursprungligen postat av Slemboll
Att man skulle strålbehandla frön över huvud taget låter orimligt, varför skulle de? Har ni någon källa på att detta sker?
Så att det ska bli svårare för folk att odla negergräs.
__________________
Senast redigerad av kaptenen-kroken 2013-01-06 kl. 11:37.
Citera
2013-01-09, 12:53
  #20
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STENLUGN
nu e det såhär Skydog att jag vet att all industrihampa innehåller mindre än 0,2% THC plus att jag inte tänkt röka det. som jag skrev: bara som en kul grej
Vad snäll du är som förstör för alla som har vett nog i skallen att köpa riktiga cannabisfrön!

Snälla, kasta inte ut dina skitfrön i naturen. Cannabispollen kan sprida sig flera kilometer bort och befrukta hederliga utomhusodlares plantor så att ett helt års skörd är förstörd.

Varför köper du inte riktiga cannabisfrön istället? Köper du en näve frön för någon hundring av t.ex. Tanska så får du en egen liten skog av rökbar cannabis till sommarens slut!
Mycket bättre än att förstöra för andra!
Citera
2013-01-10, 11:50
  #21
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STENLUGN
Wiki:

Mellan år 1970 och 2005 var all odling av Cannabis sativa förbjuden i Sverige. Det är lagligt för jordbrukare att odla vissa sorter av så kallad industrihampa med en THC-halt lägre än 0,2%. Olagliga sorter kan innehålla 1-23% THC. Odling är tillåten om sorterna är upptagna på Jordbruksverkets lista över godkända hampor och jordbrukaren varje år ansöker om så kallat gårdsstöd för denna odling i förväg.[11] Ett annat villkor är att fastigheten måste ha minst 4 hektar jordbruksmark, tillstånd ges normalt aldrig för att odla enstaka plantor.
Innehav av industrihampa klassas aldrig som narkotikabrott, oavsett användningsområde.[12]

Vill bara påpeka att olagliga sorter kan innehålla 1-23% THC stämmer inte i dagsläget, snarare högre halt än 23% vilket vi ska vara glada över
Citera
2013-01-12, 01:10
  #22
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkran
Vill bara påpeka att olagliga sorter kan innehålla 1-23% THC stämmer inte i dagsläget, snarare högre halt än 23% vilket vi ska vara glada över
Källa på det? En THC-halt högre än 23% är inte vidare vanligt, nej.

Själv tycker jag att hög THC-halt inte är det samma som ett bra röka, men det är personlig erfarenhet/smak.
Citera
2013-01-12, 04:08
  #23
Medlem
Nekro.s avatar
Klart det inte är straffbart, du kan ju köpa hampafrön i varje jävla djuraffär.
Citera
2013-01-15, 10:45
  #24
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Källa på det? En THC-halt högre än 23% är inte vidare vanligt, nej.

Själv tycker jag att hög THC-halt inte är det samma som ett bra röka, men det är personlig erfarenhet/smak.
Mja, alla gillar olika (hypotetiskt sett så triggar THC bara fram psykosen)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback