Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare

flashback.se

Researchgruppen har på sin twitter erbjudit 50 000 kronor till den som kan ge dem Flashback Forums databas. Det man önskar komma över är de registrerade medlemmarnas e-postadresser.

Läs hela artikeln
2014-09-14, 13:19
  #1357
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det var på Researchgruppens egen sajt. Jag vet inte om det finns kvar. Jag har inte varit där sedan på den tiden detta var aktuellt.

Den som vågar kan gå dit. Men de loggar alla besök, så var försiktig.
Dessutom kunde man inte se hela listan, man var tvungen att söka på Disqus-namnet.
Vilket givetvis var ett trick för att kolla vem som var orolig för att figurera i registret & matcha det till IP-numret, som givetvis loggades.
Citera
2014-09-15, 15:53
  #1358
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och e-postadress. Och användarnamn.

Med dessa uppgifter var det enkelt att spåra upp folk. För skoj skull så testade jag, och kunde spåra upp många personer. T.ex titta på bilder på deras Facebook-konton, se vad de arbetar med, hitta foton på nätet, få fram fakta om deras intressen och hobbies/idrott osv. Jag kunde även få en bild på de hus de bodde i (Google Maps / Street View).

Till detta kunde jag ta reda på vad de skrivit. Så jag kunde koppla en åsikt till deras person.

Så personerna var uthängda. Alla gick kanske inte att spåra upp, men det var väldigt många som man kunde.

Bra initiativ! Kan inte du vid tillfälle samla ihop sådan information och publicera här genom Anonfiles? Det vill jag för övrigt uppmuntra alla till som gräver lite eller mycket, upp med allt här så kan alla ta del av det istället för att x antal personer ska bedriva samma sorts verksamhet parallellt/oberoende om varandra. Låt oss spara tid.
Citera
2015-03-03, 11:06
  #1359
Medlem
the-unknown-mans avatar
Någon fick 50.000 kr till slut, kan det varit ett insiderjobb? Flashbacks ledning verkar ju tagit ganska lätt på att 40.000 medlemmar blev uthängda med personnummer och allt då ingenting gjorts för att anonymisera dem igen.

Det som drabbades var ju icke-PK medlemmar som vänsterextrema RG hängde ut. Nu känns Flashbacks ledning plötsligt väldigt PK-vänster för mig.
__________________
Senast redigerad av the-unknown-man 2015-03-03 kl. 11:08.
Citera
2015-03-03, 11:22
  #1360
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-unknown-man
Någon fick 50.000 kr till slut, kan det varit ett insiderjobb? Flashbacks ledning verkar ju tagit ganska lätt på att 40.000 medlemmar blev uthängda med personnummer och allt då ingenting gjorts för att anonymisera dem igen.

Det som drabbades var ju icke-PK medlemmar som vänsterextrema RG hängde ut. Nu känns Flashbacks ledning plötsligt väldigt PK-vänster för mig.

Ledningen har vidtagit åtgärder för att det inte ska kunna hända igen. Skärp dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback