Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-04, 19:38
  #1693
Medlem
Vantskruvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcv
Vapnet saknar ju korn.
Citat:
Ursprungligen postat av Aey3Phah
Nej.

http://image.bayimg.com/d9a2c677388b...086d40dc78.jpg
http://image.bayimg.com/e3c40ac112ed...09ff32b196.jpg

Vapnet saknar korn.
I den första länken så ser du klart och tydligt att kornskyddsringen är tom.

För den som inte förstår:
Huvuddelen av det främre riktmedlet sitter där det skall, men den lilla men dock så väsentliga detalj som kallas för korn saknas dock.
Citera
2013-01-04, 19:38
  #1694
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
När klarade Polisen senast upp ett rån?
Bra att en sköts, en mindre varelse som anser sig rätten att göra såhär!

Min fråga är dock detta:
"Enligt vittnen bytte rånarna flyktbil på Nygatan, på baksidan av köpcentrat. De lämnade Audin och tvingade, under vapenhot, till sig en silverfärgad Volvo S60 i stället."
Under den tiden som polisen stod utanför, så kunde det inte placerats ut poliser runt om området så att detta INTE kunde ske? Det är väl ganska så självklart efter alla dessa rån att dem byter flyktbil, eller flyr i en bil så varför denna otroligt dåliga planering gång på gång på gång?

Det är väl bara att kalla in poliser i varje hörn och som sedan ber folk hålla sig undan från gatorna som leder runt om!! Varje gång läser man att rånarna kommer undan OCH har bytat bil säkert 2-3 ggr och utbrända.

Säg att det tog HELA 5 minuter från larmet går tills dess att de började köra iväg.
Tänk dig att det är en stor stad, det gäller att planera, kalla in resurser, larma ut alla enheter..
Fem minuter går jävligt fort, och man hinner inte göra så mycket eller sätta många poliser i gathörnen på dessa minuter, men eftersom helikoptern låg över borde den för fan följt efter bilarna?
Citera
2013-01-04, 19:38
  #1695
Medlem
Vad är Norsborg för slags område där piketen nyss gjorde husrannsakan? Hur är den sociala standarden där?
Citera
2013-01-04, 19:38
  #1696
Medlem
Flash-Gordons avatar
-Polisen ( 3st) kommer springandes till platsen när rånarna är klar inne i affären.

-De kommer i riktning från polisstationen.

-Det är 3 poliser endast

-De är inte tungt beväpnade

-Polisen har inte omringat rånarna.


Detta tyder på att de inte hade span på guldsmedsbutik eller rånarna.
Citera
2013-01-04, 19:38
  #1697
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YingYang-
Har inte betydelse. Rånarna är ofta påverkade av droger som gör att dom inte får rädsla. Dom här rånarna var lätta att ta, nästa gång kan det bli att rånarna tar gisslan och pepprar loss. Titta på Frankrike där skjuter polisen gärna först men det har inte dragit ner på våldet bland kriminella tvärtom har det ökat.
Rånarna bör ju vara nyktra när de planerar brottet? Om inte, så är det inte så märkligt att det går som det går.

Hur som helst, jag välkomnar den hårda polislinjen även om det ökar våldet. Det betyder bara att vi har en massa kriminella element i Sverige som inte drar sig för att skada allmänheten för minsta lilla och då förtjänar de att skjutas i förebyggande syfte. Dalt har aldrig fått kriminella att bli hederliga.
Citera
2013-01-04, 19:38
  #1698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik32
Är folk säkra på att det var en AK47a som låg på marken?

Inte möjligt att vi pratar om typ en Armi Jager AP80? Dessa har ju trots allt det där "softairgun-ljudet" som det talas om.

.22 GSG är med rätt tyst.
Citera
2013-01-04, 19:38
  #1699
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik32
Är folk säkra på att det var en AK47a som låg på marken?

Inte möjligt att vi pratar om typ en Armi Jager AP80? Dessa har ju trots allt det där "softairgun-ljudet" som det talas om.

Där har du en poäng, AP 80:n låter lite mesig. Här är ett klipp.

https://www.youtube.com/watch?v=138U_V4KZAo
Citera
2013-01-04, 19:38
  #1700
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Vad är Norsborg för slags område där piketen nyss gjorde husrannsakan? Hur är den sociala standarden där?
Invandrartätt
Citera
2013-01-04, 19:38
  #1701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Polispatruller har något som kallas framkörningstid. Du verkar tro att man kan mobilisera och täcka alla gathörn kring köpcentret på några minuter. Kom ur bubblan säger jag.
Bubblan? För att jag anser att poliser kan tänka snäppet längre? OK!

Citat:
Ursprungligen postat av 39an
Att inte du börjar som polis så vi kan känna oss lugna
Ja för att inlägget var så otroligt farligt att du va tvungen att hugga direkt?
Du kanske hade skjutit ner varenda en på plats, tyvärr är jag inte lika skjutglad!
Citera
2013-01-04, 19:38
  #1702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik32
Är folk säkra på att det var en AK47a som låg på marken?

Inte möjligt att vi pratar om typ en Armi Jager AP80? Dessa har ju trots allt det där "softairgun-ljudet" som det talas om.


Det skulle du faktiskt kunna ha rätt i! http://www.youtube.com/watch?v=xUdpxNwzfnc
Citera
2013-01-04, 19:39
  #1703
Medlem
Smakarsprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik32
Är folk säkra på att det var en AK47a som låg på marken?

Inte möjligt att vi pratar om typ en Armi Jager AP80? Dessa har ju trots allt det där "softairgun-ljudet" som det talas om.

Följer upp ditt spår med lite bilder och videoklipp

En Armi Jager AP80 som det skjuts med: http://www.youtube.com/watch?v=138U_V4KZAo
En bild på vapnet: http://www.rolly-armes.com/Fusils%20...rs/AP%2080.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
I "Tommys film" hör man väldigt tysta poppande ljud innan polisen påbörjar beskjutningen - jag skulle vilja veta vad dessa 2-3 ljud är? Är det någon som hört/sett mobilfilm av när en sådan avlossas och kan uttala sig om ljudet är liknande? I mina öron låter det väldigt lite för att vara en ak47/74:a ialla fall (ja, har skjutit med sådana).

Precis vad jag tänkte på också!
Citera
2013-01-04, 19:39
  #1704
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Vad är Norsborg för slags område där piketen nyss gjorde husrannsakan? Hur är den sociala standarden där?
"Nysvensk" slum.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback